Reklama

Reklama

O skleničku víc

  • angličtina One Glass Too Much (festivalový název) (více)
Animovaný / Loutkový / Krátkometrážní
Československo, 1953, 20 min

Obsahy(1)

Film je součástí a byl vydán na DVD s názvem Film - náš pomocník.
Rozsáhlá kolekce informačních a osvětových filmů z let 1948 až 1959 reflektuje proměny české společnosti 50. let v jejích pracovních zvyklostech i volnočasových aktivitách. (Filmexport)

Recenze (34)

topi 

všechny recenze uživatele

Původně to měla být agitka na to, aby se nepil alkohol při jízdě autem nebo na motorce, Břetislav Pojar si to udělal po svém a vznikla tak svělá loutková povídka, pro kterou loutky navrhl Jiří Trnka a do které Břetislav Pojar přidal neskutečnou akci s obrovskou gradací! Jízda opilého motocyklisty temnou nocí je neskutečně výživná, kulisy dodávají snímku perfektní prostředí a celý film je natočen velmi precizně. A jak to asi dopadá, když si dáte v hospodě o skleničku navíc a jdete řídit auto nebo motorku, se dozvíte v tomto neskutečně propracovaném snímku. Výbornou hudbu složil Jan Rychlík. ()

ripo 

všechny recenze uživatele

Autoři tohoto filmu znovu naléhavě připomínají všem řidičům motorových vozidel, jak velkým nepřítelem je pro ně alkohol, který si mnozí z nich stále ještě nedovedou odepřít před nastoupením jízdy nebo během ní. Pro půvabné zpracování závažné myšlenky mělo by se dostat tomuto filmu co největšího uplatnění promítáním v závodních klubech, osvětových besedách a podobně. Filmový přehled 35/1954 ()

Reklama

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

"O skleničku víc" je ve jménu společenské výchovy ironicky nesmlouvavé loutkové dílko. Je otázkou, nakolik jde o samostatnou práci Břetislava Pojara, neboť na scénáři s ním spolupracoval výtvarník a spisovatel Jiří Brdečka, proslulý svým ironickým a sarkastickým rytmem slov i kroků samotného děje. Brdečka je rovněž autorem textů písní, jež v podání trampské vokální skupiny Settleři přimějí do plzeňské dívky zamilovaného motocyklistu k osudnému kroku. Loutková podoba podle Jiřího Trnky je nesmazatelnou a charakteristickou stopou v československé animované tvorbě, hudba Jana Rychlíka stupňuje euforické nadšení omámeného motocyklisty (a to nejen vokálním zpěvem rozverných písní). Je to půvabně hravá černohumorná anekdota, nesmlouvavá, a přesto rozkošná a důmyslná ve svém provedení i všech drobnostech. ()

Honza dAve 

všechny recenze uživatele

Animace se panu režisérovi povedla dokonale a spolu s nádherně vytvořenými loutkami a dalším výtvarnem předkládá divákovi výborný a opravdu napínavý animovaný filmeček, ve kterém uvidíte mimo jiné uhýbat šneky a opilého motocyklistu závodit s vlakem. To, že se jedná o agitaci tehdejšího Ministerstva zdravotnictví ani nevadí - je to agitace za dobrou věc a navíc to film od úvodních titulků přiznává. No a ty loutky jsou opravdu úchvatné. Dnes by film o opilých motorkářích asi vypadal jinak :o). Ještě podotýkám, že současné agitky BESIPu jsou nezajímavým, anti-poučným stupidním plýtváním peněz daňových poplatníků. Srovnávat je snad s tímhle krásným "animákem" je naprosto vyloučeno. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

První Pojarův skutečně samostatný film poté, co se rozhodl vykročit ze stínu svého studiového šéfa Jiřího Trnky. Ten sice byl výtvarníkem, ale scénář a režie byly plně v kompetenci Pojara. Na svou dobu novátorské a precizní, film sklidil v zahraničí ještě větší ohlas, než doma. Černá groteska o tom, že alkohol v krvi řidiče může nadělat pěknou paseku... Opilecký dojem byl navozován pohybem a rozostřováním kamery, případně kresbou mimiky na hlavičce loutky. Pracný a originální film, který mi moc nesedl stylem - mám přece jen raději Pojarovy poetické snímky... Celkový dojem: 65 %. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama