Reklama

Reklama

Adam

Trailer 1
Maroko / Francie / Srbsko, 2019, 98 min

Obsahy(1)

Abla provozuje malé pekařství v Casablance, kde žije společně s osmiletou dcerkou Wardou. Jednoho dne u jejích dveří zaklepe Samia, která se marně snaží sehnat práci a přístřeší. Osamělá žena v pokročilém stupni těhotenství těžko nalézá v konzervativní marocké společnosti zastání. I Abla napřed příkře odmítne, ale nakonec přeci jen neochotně nabídne pomocnou ruku. Mezi ženami, které jsou zvyklé bolest maskovat hrdostí, se začne rodit silné pouto. V poetických kulisách malého pekařství rozehrává Maryam Touzani v mistrně zrežírovaném debutu Adam svou neokázalou poklonu ženské síle, touze a vytrvalosti v podmínkách nesvobody a represe. (Artcam Films)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (9)

honeja 

všechny recenze uživatele

Krásný film! Nepotřebuje moc slov, vystačí si se skvělou kamerou, vynikajícími hereckými výkony hlavních protagonistek (malá Douae je perfektní!) a jednoduchým, ale velmi silným příběhem. Na hodinu a půl se přesunete do Maroka a budete napjatě sledovat příběh dvou statečných žen bojujících se svým těžkým údělem. Film se nese v klidném, poetickém duchu, nikam nespěchá, hraje si s detaily, místy vykouzlí úsměv na tváří, jindy dojme, nic nezastírá, ale přitom nehraje přehnaně na city. Jsem moc rád, že jsem ho viděl. ()

nerw01110 

všechny recenze uživatele

Zajímavý film z prostředí Maroka a malé rodinné a poctivé pekárny. První polovina filmu odsýpá a člověk se kochá a baví úžasnou kamerou. Závěr filmu naopak začne spomalovat a trošku uspávat. Za první část by si film zasloužil klidně **** , ale bohužel ten závěr byť se snaží o silné emoční cítění ve mě tyto emoce nevyvolává. Kamera v závěru je pořád úžasná, ale bohužel od tohoto momentu přestávám s postavami sdílet jejich pocity a film mě trošku ztrácí. ()

Reklama

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Jednoduchý příběh nám nejdříve představí Samiu (Nisrin Erradi), mladou těhotnou ženu, jež se ocitá v marocké Casablance bez jakéhokoli zázemí. Kvůli jejímu stavu ji nikdo nechce přijmout do práce ani do domácnosti, nakonec se jí ujme přísná pekařka Abla (Lubna Azabal). Ta žije sama s osmiletou dcerou Wardou (Douae Belkhaouda), provozuje malé výdejní okénko s domácím pečivem a po smrti manžela se zatvrdila před světem i sebou samou. Jak už to v podobných příbězích bývá, náhodné setkání oběma ženám převrátí život naruby. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Křehká studie charakterů dvou žen které spojí osud, aby si vzájemně pomohli v těžších životních situacích, aby změnili negativní přístup k okolnostem, které je obklopují. Dalo by se namítat, že tato premisa mohla být součást košatějšího příběhu se zajímavější zápletku, ale je to tak psychologicky přesné a tak skvěle zahrané, že si to samo se sebou vystačí až k divákově dojetí. A to si postavy jen povídají, vnímají se a reagují na sebe. [Cannes] ()

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

Subtilní, intimní a jemný film o síle mateřství a o proměňujícím se vztahu dvou silných žen, jež v nelehkých podmínkách zakrývají své utrpení vytrvalou pracovitostí a navzájem si vypomohou k pozitivnějším vyhlídkám na vlastní budoucnost, vyniká hereckými výkony hereček v hlavních rolích, pevně uchopenou režií a citlivým vnímáním detailů. Dějově jde však pouze o jednoduchou a nedramatickou charakterovou studii, která plyne pozvolně a prakticky bezkonfliktně až k utlumenému emocionálnímu finále (vrcholícímu dlouhou pasáží věnovanou hrdinčinu souboji s mateřskými city, které si odmítá připustit, ale je jimi nakonec přemožena), jehož síla je v závěru již poněkud ředěna zdlouhavým oddalováním nevyhnutelného. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (11)

  • Film nemá žádný soundtrack. Slyšíme pouze hudbu z rádia a zvuky, které slyší hlavní postavy (televize, sousedi, kroky, dýchání atd.). (honeja)
  • Režisérka Maryam Touzani začala psát scénář poté, co sama otěhotněla, a první verzi dokončila těsně před porodem. Narodil se jí syn Noam, vážně však přemýšlela dát mu jméno Adam. (honeja)
  • Příběh je inspirován skutečným zážitkem režisérky Maryam Touzani. Jednoho dne na dveře jejich domu v Tangeru zaklepala žena v pokročilém stádiu těhotentsví a prosila je o práci. Maryamini rodiče se rozhodli znavenou ženu u sebe ponechat, dokud neporodí. (honeja)

Reklama

Reklama