VOD (1)
Série(3) / Epizody(13)
Obsahy(2)
V době, kdy Netflix ještě neexistoval ani jako půjčovna DVD, natočil režisér Lars von Trier televizní sérii Království, odehrávající se v útrobách kodaňského špitálu postaveného na místě, kde kdysi byly jen mokřiny a stará bělidla. Lékaři zde dennodenně zápolí s limity medicíny i vlastními kolegy, Švédové tu proklínají Dány a záhady a hrůzy se zde mísí s nadsázkou a humorem. Televizní série, proslavená svými sépiové tóny a chóry umývačů nádobí, se postupem času stala kultovní a zařadila se mezi nejvýznamnější díla quality TV. (KVIFF.TV)
(více)Videa (4)
Recenze (243)
S tvorbou Larse Von Triera, ještě nejsem příliš obeznámen ale vím, že je pro něj tvorba mainstreamového filmu naprosté tabu. Avšak u tohoto seriálu jsem si po celou dobu říkal, jestli je skutečně tvůrčí záměr aby film vypadal tak neskutečně špatně a co tím vizuálním stylem a pošahaným příběhem chtěl autor vlastně říct. Já mu říkám ať si s tím vytře ... ()
Občas to svojou miestami až surreálnou, hĺbkovou znepokojivosťou pripomenulo začiatok Bergmanových Lesných jahôd, inokedy výstupy duchov evokovali Karneval duší. Cez dramaticky nervnú hudbu je počuť prvé tóny Dogmy 95. Čo je však najdôležitejšie - Trier vytvoril svet ešte kúsavejší a pálčivejší, než v Dogville. Svet absurdný, nepochopiteľný, cynicky humorný, znepokojivý, chaotický, zvrátený, nehostinný, zamotaný.... Kráľovstvo je miesto, po ktorého chodbách chodíme každodenne všetci. ()
Rozhodně ten nejlepší seriál z lékařského prostředí! Nemocnice se svojí sterilní atmosférou, operačními sály a dlouhými temnými podzemními chodbami je jednou z nejvhodnějších prostor pro hororové filmy a Lars von Trier ten latentní strach z nemocnic správně vycítil a transformoval do jakéhosi syrového hororového kabaretu, kde doktoři dávají svým vysněným ženám jako dárek uříznuté hlavy a zavilí Švédové praktikují proti té dánské verbeži praktiky voodoo. V jistém ohledu mi připadá, že von Trier došel dál než Lynch ve Twin Peaks, protože seriál není natahovaný, nic tu není navíc a vše do sebe na konci zapadne (i když se samozřejmě nic logicky nevysvětlí). To je u seriálu velmi přijemné. A mimochodem - rozhodně nejlepší seriálová úvodní sekvence, co znám! ()
Tak všichni víme, nebo to alespoň tušíme, pokud Triera trochu známe, že tohle je slabý odvar. Po letech strávených v jeho společnosti jsem se rozhodla rozšířit portfolio viděných snímků a vrátila se ke staršímu dílu, Království. A mělo by být hned od začátku jasno, že tohle je Trier na začátku, ještě před tím než začal podnikat ty své hluboko se zarývající experimenty. Dále, nemohu se ztotožnit s názory, že jde horor, teror nebo že je to divné, nejsou tak zcela výstižné. Vlastně si myslím, že to je tak trochu blbost. Království je svým způsobem komediální seriál (a můžem všichni v komentářích hrdinně opakovat to, co o něm říká sám Trier), který svými připravenými situacemi rozvíjí hlavní linii příběhu, která ale ve své podstatě není zas tak důležitá. Důležité je, že tohle byl začátek, kde Trier zjistil, že se dá dělat hodně muziky za málo peněz. Moc mě baví ty nedokonalosti kamery, prostředí a efekty. Stejně tak ty dvě myčky byly geniální tah, neb díky tomu nabral příběh ještě trochu větší grády. Pak že nemají slaboduší větší pochopení pro paranormální jevy. (A bacha prej na složitost děje, mohlo by vám něco uniknout ,a o Twin Peaks si stejně myslím, že je to s*ačka). ()
Kráľovstvo pre mňa predstavuje vrchol televíznej tvorby. Jednak ako dôkaz že aj seriál môže využívať tie prvky filmovej reči, ktoré sú skôr typické pre film - dokonca pre umelecký film a tiež ako dôkaz toho, že keď sú postavy dobre napísané s atmosférou, ktorá by sa dala krájať, uveríme všetkému. Alebo minimálne chcem všetkému uveriť. Lars Von Trier opäť dokázal aký je všestranný a hlavne talentovaný tvorca. Seriál ma niekoľko humorných vsuviek, sympatické postavy na čele s exorcistkou Drusse a tiež kvantum strašidelných momentov, ktoré dostávajú až mytologický rozmer. Takto nejako si predstavujem hororový seriál. Krásne stupňovanie príbehu - aj vďaka dvojici umývačov riadu, ktorý prorocky rozprávajú o udalostiach, ktoré sa ešte majú stať. Nech by sme sa pozreli na príbeh s akejkoľvek strany je to niečo čo je od základov premyslené a čo má vyvodiť presne ten pocit, ktorý Trier chce aby sme pri sledovaní mali. A nech sú diely akokoľvek nepríjemné a strašidelné, vždy využíva scudzovací efekt, kedy na konci rozpráva divákom čo videli a na čo sa môžu tešiť. Povzbudzuje ich k sledovaniu ďalších častí. Po všetkých stránkach vyspelé, zábavné a premyslené dielo. Prvá séria - 100% ()
Galerie (53)
Zajímavosti (12)
- Herci, kteří se v seriálu objevili jako umývači nádobí, nedokázali své dialogy řádně vyslovovat, a tak museli být předabováni. (HellFire)
- Pro německy mluvící trh byl Riget přeložen jako Hospital der Geister - The Kingdom, doslovný překlad by totiž byl Das Reich (Říše). Z celkem logického důvodu nemohl být tento název použit. (TomikZlesa)
- Ernst-Hugo Järegård se právě díky roli v Riget v Dánsku výrazně zviditelnil a byl dokonce považován za nový sexuální symbol. (TomikZlesa)
Reklama