Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hon na uprchlíka z vězení, připomínající lov divoké zvěře... Z věznice malého texaského městečka uprchl vězeň Bubber Reeves. Jeho cesta ke svobodě není jednoduchá. V patách má místního tvrdého a rozhodného šerifa Caldera. Naftařský a dobytkářský baron Val Rogers by chtěl mít Bubbera z cesty, aby zakryl milostnou aféru, svého syna Jasona a Bubberovy manželky. Na uprchlíka, jenž příliš nevoní místním obyvatelům, se tak doslova rozpoutá drsný hon mající blízko k lynči… Akční příběh, podle scénáře Lillian Hellmanové, vyprávějící o jasných postojích ve vypjaté životní situaci, natočil uznávaný režisér Arthur Penn. Ten do hlavních rolí obsadil přední hollywoodské herce Marlona Branda, Roberta Redforda, Jane Fondovou, stejně jako využil fyzický zjev tehdejší atraktivní televizní hvězdy Angie Dickinsonové. Do děje působivě zapojil atmosféru horké letní noci a maloměsta, plného obyvatel s předsudky, nudou a skrytými frustracemi. Všemu vtisknul až drásavé napětí, které v závěru úmyslně zpomalí, aby o to více dosáhl zamýšleného dramatického vyznění. (Česká televize)

(více)

Recenze (136)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Strhující hvězdně obsazené drama plné špičkových výkonů. Arthur Penn výborně zachytil atmosféru malého městečka, ve kterém to zprvu pod povrchem a později už zcela otevřeně vře, scénář si s velkým množstvím postav poradil tak suverénně, že tu každá z nich má své místo a nikdo není nadbytečný. Děj je stejně jako lidské chování naprosto nepředvídatelný a ačkoliv po rychlém rozjezdu mírně zvolní tempo, postupně graduje a míří k závěrečnému zacloumání divákem, které šeredně mrazí. Jeden z nejpůsobivějších filmů, co jsem (nejen za poslední dobu) viděl. A ta hudba! Jasných pět hvězd. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Výborný film. Najprv som to sledoval ako novinku, ale scéna na vrakovisku mi pripomenula, že som to niekedy veľmi, veľmi dávno ešte v detstve videl v Československej televízii. Najviac na mňa zapôsobil M. Brando. Opäť toho veľa nenarozpráva, hraje s kľudom a predsa je neprehliadnuteľný. Scéna kde ho zmlátia na vlastnej policajnej stanici je neskutočná a nečakane realistická. V tých rokoch boli pästné súboje dosť biedne natočené, krv tiekla len výnimočne. Arthur Penn to zobral veľmi vážne za to ho fakt chválim a presne takto vyzerá váš ksicht, keď sa do vás pustí niekoľko chlapov, aj keď občas stačí i jeden...A. Penn myslel na detaily a to je dôležité. Príbeh je celistvý, každá linka i postava tu má svoje miesto, jednoducho film obstojí i v dnešných časoch a stojí za váš čas. 100%. ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

U štvanice mě zpočátku štval fakt, že se děj filmu věnoval místo uprchlíkovi Bubberovi nepříjemným, otravným obyvatelům městečka a já se docela nudil. Až později jsem pochopil proč. Štvanice totiž vlastně není o příběhu jednoho utíkajícího vězně jako spíš o kritickém náhledu na pokrytecké dobové americké maloměšťáky se všemi jejich nešvary. Pak se postupně začal můj hněv vůči všem těm povrchním zmetkům (bez rozdílu pohlaví) stupňovat a ve scéně, kdy je mlácen šerif, jsem byl na pokraji výbuchu zlostí, připraven nemilosrdně vykuchat jeho trýznitele a napalmem sežehnout celé tohle prohnilé místo, nezbylo mi však nic jiného než jen bezmocně přihlížet. Tenhle pocit mi vydržel vlastně až dokonce, kdy byl vztek nahrazen neobyčejným přívalem zmaru. A filmu, který ve mně dokáže něco takového vyvolat, hlasitě tleskám, škoda, že z počátku je to vcelku nuda, proto pouze silné 4*. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

*** Bravura filmu je absolutní, je to dokonalý přednes, výsostný klasický koncert na určené téma, a vypisování kvalit by byla ztráta času, tak jen marginálie pod čarou: Čím dál hlouběji mě přitahuje srovnávat tenhle příběh s legendou o Jánošíkovi a sledovat, jak a v čem je každičká jednotlivost výmluvně odlišná. Nakonec to vůbec není jako legenda o Jánošíkovi, a stejně vám to srovnání ne a ne vymizet z paměti. *** Dramatičnost a osudový spád rozehrané situace upomínají na Márquezovu etudu Kronika ohlášené smrti. *** Fascinující zhmotnění psychologie maloměsta a skupinového chování, narůstání moci a vůle ke zlu v sociálním prostoru mezi jednotlivci, kteří to sami ani nevidí, ani vyloženě nezamýšlejí, jen dychtivě čekají a nastavují se jako hárající feny, a nikoho konkrétně nelze vinit z tragédií, které se musejí odehrát... lze jenom přestat s nimi ten zrádný průlinčitý prostor obývat, prostor interakce, v němž se po troškách nasbírá síla k nevratným a děsivým událostem, jaké by nikdo sám neměl odvahu vyvolat, a jaké si ti slaboši a opilci nikdy ani zpětně v plné míře neuvědomí. Velikost skutečných osobních tragédií spočívá i v tom, že jejich rozsah a důsledky s vámi v plné míře nikdo nedokáže ocenit, nejméně pak ti, kdo byli jejich přímými spoluviníky. *** Scéna napadení šerifa na policejní stanici pro mě zůstává vrcholnou ukázkou takové ničivé síly, která se za správných okolností nasbírá mezi slabochy, a udeří. *** ()

eye candy 

všechny recenze uživatele

Štvanice je film ve kterém se utkává blažená demence a fanatismus těžce bigotní whiskey-and-gun masy s morálkou silných individualit. I po tolika letech je tento snímek uvěřitelný, což bohužel nevypovídá pouze o jeho kvalitě. Co se obsazení týče. Tou dobou ještě poměrně neznámý R.Redford v roli muže s nejhezčím účesem, drží krok i když nedostává tolik prostoru. Angie Dickinson - Miss sympatie. M.Brando - Vyberte si jakýkoliv jeho film. Najděte si komentář k jeho výkonu (hledá se tak, že zmáčknete ctrl+f a zadáte vynikající nebo famózní) a vložte si ho sem. Vynikající jsou ale také Jane Fonda a Robert Duvall (ten se mě liíbíl možná úplně nejvíc) V 60tých letech byl Arthur Penn prostě king, jeho Štvanice trvá dodnes ()

Galerie (67)

Zajímavosti (5)

  • V počiatkoch produkcie bol do úlohy, ktorú nakoniec stvárnil Robert Redford zvažovaný aj Steve McQueen. (m.a.t.o.)
  • Kástingová riaditeľka odmietla obsadiť Faye Dunaway s odôvodnením, že pre filmovú branžu nie je dosť pekná a odporučila jej venovať sa radšej divadlu. (m.a.t.o.)

Reklama

Reklama