Reklama

Reklama

Nic není, jak vypadá na první pohled. Drama ze zákulisí sdělovacích prostředků a mezinárodní špionáže. John Tanner, populární speakr televizních show, je obviněn zástupcem CIA, že se v jeho domě scházejí zástupci špionáže jiných zemí. Aby se „vykoupil“ z obvinění, k němuž jsou mu předkládány důkazy, přistoupí Tanner na to, aby další schůzka byla pod kontrolou pomocí utajených videokamer. Nevědomky tak rozpoutá doslova peklo, v němž se ocitne i jeho vlatní žena a děti… Film podle románu Roberta Ludluma natočil známý americký režisér Sam Peckinpah (Jízda vysočinou, Divoká banda, Balada o Cable Hogueovi, Pat Garrett a Billy Kid, Železný kříž). Úlohu Johna Tannera ztvárnil Rutger Hauer, roli agenta CIA hraje John Hurt. Hudbu k filmu připravil Lalo Schifrin. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (49)

Brejlil 

všechny recenze uživatele

Ze začátku jsem pociťoval alespoň trochu zájmu: co, kdo, proč. Postupem doby mně to ale přestalo zajímat, protože motivace jednotlivých postav byla stále méně čitelná. A na konci jsem nevěděl, mám-li se smát. Co to je? Varování před establishmentem? Před vlivem televize na společnost? Před ochranou státních zájmů jakýmikoli prostředky? Možná, že Peckinpahova idea byla úplně jiná (srovnej alternativy na IMDb) a producenti ji bezohledně zmršili, v tom případě je výsledek spíše varováním před vlivem producentů na filmové tvůrce. ()

Cushing 

všechny recenze uživatele

Je to Peckinpah? Je. Je to politický thriller? Je. Jsou tam zneužívané ženy? Jsou. Tak v čem má kdo problém? Navíc -- divák vůbec neví, jak to bude dál, tomuhle říkam F.S.N.N.D.: film s naprosto nepředívatelným dějem :-). A tak to mám rád. Vy ne? Je to sice z r. 1983, ale kritické politikum 60. a 70. let je tedy velmi znát, pronikalo tenkrát do lecjakých žánrů -- vzpomeňme třeba na Bullitův případ nebo na Kozoroh 1. A v neposlední řadě: Jan Tříska jako "ruský" agent Michajlovič, trousící nakrklé poznámky s českým přízvukem! Má výhrada je asi k obsazení Hauera do hlavní role -- myslím, že na charakternější, psychologičtější herectví ten pán nemá... měl provždy zůstat androidem. ()

Reklama

curunir 

všechny recenze uživatele

,,AK JA SOM PLÁŠŤ, VY MUSÍTE BYŤ DÝKA." __ Posledný Peckinpahov film vykazuje všetky typické črty tohto svojrázneho režisérskeho outsidera. Príbeh je vystavaný v rýchlom strihu, ktorý pôsobí chaoticky pri striedaní rôznych prostredí a neprehľadne v automobilovej nahánačke (podobne ako skorší ,,Útek") a v akčných scénach obohatených o - tu nevhodne zvolené - charakteristické spomalené zábery a zvukové efekty. Podstatne lepšie vyznejú ženské postavy, často ukázané ,,hore bez" a svojím konaním pripomínajúce šľapky. Všetko zmienené iba svedčí o rozpoltenosti Peckinpahovej labutej piesne, ktorá sa na jednej strane oháňa dobrým hereckým obsadením, zároveň však napriek svojmu atraktívnemu námetu pôsobí kvôli priveľkej nadsázke a viacerým ťažko uveriteľným situáciám pomerne neukotvene. Úvod a stred filmu sa mi preto žánrovo páčili omnoho viac ako mierne konšpiračná posledná štvrťhodina. Napokon Lancasterova veta: ,,Pokiaľ nebude zdravá Amerika, budeme žiť v beznádejnom svete." pôsobí ako vytrhnutá z úst súčasného amerického prezidenta. Príjemným žartíkom bolo, že vo vydarenom českom dabingu dabuje Jan Tříska Jana Třísku. (399. hodnotenie, 42. komentár k filmu) ()

movie 

všechny recenze uživatele

Zlatému Samovi toho neleze moc vyčítat. Jeho poslední dílo před nablahým skonem, ach jo. Řemeslně se jedná o špičkovou práci, Peckinpah si tady vyzkoušel trochu jiný žánr a zvládnul ho skvěle. Je tady dobře využitá práce s tehdejšími novými medii /kamerové systémy apod./, vynikající honička, dobrá akce v lese. Ke všemu ještě špičkové obsazení. Slabší je výběr scénáře podle knihy Roberta Ludluma, které je jen spíš průměrným dílem. Nicméně THE OSTERMAN WEEKEND má celkem silnou atmosféru a můžete se celkem slušně zaplavit na Janu Třískovi v další roli východoevropského bouchače. Škoda, že si Sam nevybral silnější scénář - nemohl tušit, že bude poslední. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Peckinpahův styl mi nikdy neseděl (se dvěma výjimkami), přišel mi takový dryáčnický a nefilmový. Bohužel se to dotklo i této knižní akční klasiky. Kdo četl Ludlumovu předlohu, ví, že její předností a hlavním prvkem napětí je to, že NEVÍME, co se vlastně děje a proč, a mezi jednotlivými postavami si musíme sami udělat jasno. I v tom, komu fandit. Film nám naopak na úvod řekne v podstatě VŠE, takže tento prvek napětí je pryč, a v knize gradované napětí a interakce a skoro až psychologické thrillerové postupy jsou ve filmu nahrazeny několika nic neříkajícími dialogy. Kdyby to někdo natočil, jak to leží a běží v knížce, bude to napínavé. Tohle je jen další, vlastně poslední, Peckinpahovo dryáčnictví. ()

Galerie (54)

Reklama

Reklama