Režie:
Sam PeckinpahKamera:
Philip H. LathropHudba:
Jerry FieldingHrají:
James Caan, Robert Duvall, Arthur Hill, Bo Hopkins, Mako, Burt Young, Gig Young, Tiana Alexandra, Tom Clancy, George Cheung, Uschi Digard, Walter Kelley (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Mimo oficiální tajnou službu existují vládou tolerované špionážní skupiny, které pro ni odvádějí špinavou práci. Mezi takové agenty patří i Mike Locken. Během jedné z akcí je ale zrazen a málem zemře. Nelze se divit, že po uzdravení chce zjistit, kdo je za to odpovědný. (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (31)
Další vratký scénář Marca Normana, který se tentokrát rozhodl natočit papa Sam, jenž mezi BRING ME THE HEAD OF ALFREDO GARCIA a THE CROSS OF IRON režijně poněkud vypnul - a to mu nikdo nemůžeme vyčítat. Čas od času musí i legenda udělat práci z postele a THE KILLER ELITE podle toho taky vypadá. Děravý scénář tak bohužel dostává o to víc naprdel absolutně nezaujatou režií a zcela pasivním hereckým ansáblem. James Caan v jednom kuse pomrkává do kamery a Robert Duvall (ve stejném roce hrál i v dalším Normaně autorském veledíle OUTBREAK) si užívá solidní herecké prázdniny. Akce je ve filmu pomalů a když už na ní dojde, působí dojmem školní inscenace. Z respektu k mistrovi, za San Francisco a za dobrou kameru dávám hodně hodně slabé 3*. ()
Když si vezmu, že to byl můj první Sam (Strašáky jsem nedokoukal, seklo se DVD) byl jsem trochu zklamán. Ovšem poté co jsem zhlédl i Divokou bandu musím tenhle film trochu více docenit. Má výbornou atmosféru 70's (kdo mě zná, ví že na tohle období nedám dopustit). Ale ty přestřelky - kupříkladu ta v čínské ulici. Nepochopil jsem, proč Caan zmatečně vběhl do krámku a chtěl aby chráněnce Mako odvezli, ale pak znovu vyběhl a skočil do taxíku. Spiklenecké čachry, kde každý přebíhá na opačnou stranu a zase zpátky jsou - spíše než překvapivé - směšné. A závěr, se zpomaleně odletujícími zastřelenými nindžy připisuji jen tehdejšímu zájmu o hongkonskou kinematografii, protože to je opravdu zhulenecká sranda. Pokud to mám brát takhle, že Sam sebral pár kámošu a natočil si pro srandu špiónský thriller (i když při scéně s bombou a policajtem připomíná spíše odlehčenou krimi), pak ano, pak je to průměr v Peckinpahově kariéře. Jestli to bylo myšleno vážně, pak už byl Sam opravdový kokainista, kterému se začaly sypat filmy jako domečky z karet a Zabijácká elita je vzorným příkladem... ()
Spíše nepřiznaná výsměšná parodie na špionážní thrillery než vážný film od jindy skvělého Sama Peckinpaha. Prostřílený zmrzačený Caan se dává do kupy s důchodcem a šíleným střelcem, aby ochránili asijského politika. Scénář je poněkud zamotaný a nejasný, nikomu kromě diváků to však zřejmě nevadilo. Prostě Tři dny Kondora po Peckinpahovsku. Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=IuJAUa04wLM ()
Jak já bych se chtěl motat ve světě agentů, kde loajalita k firmě, státu či světu není ničím v porovnání s počtem nul na kontě. Jen v takovém světě se může člověk dočkat přátelské kulky zad (kolena, lokte) od parťáka, se kterým si dlouhá léta kryl výše uvedená záda. Co může být lepší, než život v jistotě, že nikomu nemohu věřit? Asi nic, ale Sam by se měl rozhodnout, jestli to chce natočit jako drama, thriller či komedii a ne to v nepravidelných intervalech střídat, protože takhle mohu pouze dumat o tom, jak to mohl být skvělý snímek. ()
Zhruba v polovině filmu si již nemůžeme být jisti žánrem (hádám grotesku) a v poslední třetině se film stává parodií sama na sebe (nebo sama na Sama?). Poslední scéna hovoří za vše, jelikož se repliky zdají parodovat samotné natáčení filmu. Otázku, zda se jedná o rafinovanou subverzivní metarovinu ve filmu nebo jde celkově jednoduše o hovadinu, nechám nezodpovězenu. V každém případě doporučuji všem, kteří se chtějí od srdce zasmát. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (14)
- Stirling Silliphant súhlasil s tým, že prepíše scenár Marka Normana, avšak pod podmienkou, že si vo filme zahraje jeho priateľka Tiana. Tá sa neskôr stala ústredným problémom celého natáčania, dokázala si totiž znepriateliť väčšinu filmového štábu. (beso74)
- Při scéně automobilové honičky s policií byly použity stejné ulice města San Franciska jako při natáčení filmu Bullittův případ (1968), zejména typické Pacific Heights. (Roman47)
- Režisér Sam Peckinpah v rozhovore pre Los Angeles Herald-Examiner povedal, že jeho príprava na natáčanie spočívala v sledovaní filmov Bruca Leeho. (m.a.t.o.)
Reklama