Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Soukromý detektiv John Klute pátrá po jednom zmizelém obchodníkovi. Do případu se náhodně připlete mladá prostitutka Bree Danielsová. Krátce po jejich seznámení jsou Klutovi souvislosti celého případu jasné: Jeho klient je jak vrah zmizelého, tak také nebezpečný neznámý, jenž call-girl ohrožuje. Jako člověk vysokého společenského postavení si nemůže John Klute dovolit být viděn s ženami, jako je Bree. Proto si vezme do hlavy, že Bree musí zmizet. (Pumiiix)

(více)

Recenze (93)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Mám s tímhle filmem ten problém, že jednoduše prezentuje látku, která by měla být napínavá, ale ve skutečnosti, je to film, který je minimálně napínavý a snaží se zaujmout hlavně scénami, které jsou herecky dobré - o tom žádná - ale prostě nevytvářejí celek, který by byl až tak divácky vděčný, jednoduše si jede svou vlastní cestou. ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Klute je výborný filmík starej školy, ktorý stavia na tajomnosti okolo hlavnej postavy. Dej je pomalý, vťahujúci a napätie rastie priamo úmerne s pribúdajúcim časom a odkrývaním nových skutočností. Prekvapujúco dominantnou postavou nie je samotný Klute, ale výborná Jane Fonda. Záver mohol byť viac "šokujúci", ale inak je to presne typ krimi/trileru, aké mi sedia najviac. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Je jakýmsi dvojitým paradoxem, že film nese jméno Klute, ale středobodem je call girl Bree. Přitom se vším respektem k Jane Fonda a jejímu ponoření se do role, je to právě Sutherlandova postava, která jako neotevřená kniha skrývající dobro a katalyzátor životní změny zaujme mnohem víc. To samé se dá říct i o technické stránce Pakulova nekonvenčního neo-noiru, která zachraňuje jistou těžkopádnost vyprávění. Willisovy kamerové kousky s předměty ponořenými do tmy, odrazy mrakodrapů a postavami mluvícími v zákrytu siluet jsou skvělé, stejně jako ta lehce braková tenzní hudba připomínající hru na sklenice.. ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Vibrující osa pátrání po pohřešovaném středostavovském obchodníkovi magnetizuje přepestrý a jedovatý jinosvětský kal newyorské osamocenosti: drobnokresba fetišistického unikání životu je sice místy přitažlivá, ale oslnivého jasu sametového podzemí nedosahuje, protože není dostatečně věcná, tj. není zachycena jako součást tohoto světa, ale jen jako příliš umělá hra na něj. V tomto pestrém kino-kaleidoskopu, který nedokáže nabídnout než omezený sled jinakých sexuálních klišé ve fádních celuloidových paspartách, vše spočívá na hercích, a právě oni spolehlivě zaštiťují tu zfilmovanou marnost. Zvláště to, jak Sutherland v neotřesitelně jímavém sklíčení neopatrně loupe cibuli nevidomého smutku prodejného děvčete v naději na rozřešení případu, ale prázdno na konci mu položí ještě závažnější otázku – po povaze vlastního Já – již nezodpoví jinak než pádem; žel dopadnutí zůstane mimo záběr: film končí příliš brzy - o několik týdnů či měsíců dříve. Výjimečná je psychoanalytická dimenze snímku, jejíž explicitnost poskytuje paradoxní kritiku herectví Jane Fondové: terapeutické schůzky zpětně interpretují její herectví – doslovují (potvrzují či vyvracejí) její tělesný výraz, a maximálně tak odcizují rodící se děj. Místy ten stálé rozrušovaný celek působí poněkud směšně svou nepravděpodobností. Je až zábavné, jak vyrůstá z prosté nevěstky novosvětská Julie Kristeva za dohledu vysloužilé freudiánky, zatímco se okolo vraždí muži a ženy, jedni se opásávají zbraněmi, druzí propadají drogovým závislostem a jiní nacházejí svou životní cestu v nezdravé infuzi polymorfní perverze: kde terapeutka mlčí, vše zodpoví pacientka. Tento imaginativní chaos poprockové „ovocné směsi“ dříve nebo později začne lést do zubů a ty začnou bolet. Osa se roztříští, hrozny obrazů se vychýlí na všechny strany a nezbude nic než pár detailů a polodetailů. ()

NinonL 

všechny recenze uživatele

Velmi zvláštní film, něco mezi detektivkou a psychologickým dramatem. Donald Sutherland jako detektiv John Klute pátrá po zmizelém příteli a poslední stopou je obscénní dopis adresovaný prostitutce Bree (Jane Fonda). Cesta špinavým New Yorkem plným bordelů, feťáků, hippíků a dalších podivných existencí. Film plný sexu bez lásky, polibků bez vzrušení a placené rozkoše. V roli pasáka se představí velmi přesvědčivý Roy Scheider. Film o samotě v anonymním městě, o hledání lásky, vztahu, strachu z nich, i o tom, jak těžce nalezenou lásku vlastním jednáním zatracujeme. ()

Galerie (66)

Zajímavosti (12)

  • Breeino příjmení je ve filmu nekonzistentní, střídá se mezi Daniel a Daniels. V závěrečných titulcích je však napsáno Daniel. (anezzik)
  • Jane Fonda v rámci přípravy na roli pracovala týden jako callgirl. (Kulmon)
  • Jane Fonda se osm dní za sebou po večerech a nocích scházela s nejrůznějšími prostitutkami a majitelkami erotických podniků. Některé byly hodně nóbl, jiné až po strop plné drog. [Zdroj: Jane Fonda – kniha Tak šel můj život] (Pavlínka9)

Související novinky

Zemřel kameraman Michael Chapman

Zemřel kameraman Michael Chapman

22.09.2020

Z Los Angeles přišla dnes ráno zpráva o úmrtí známého amerického kameramana, režiséra a herce Michaela Chapmana. Na dva Oscary nominovaný tvůrce zemřel ve věku 84 let na srdeční selhání, informaci na… (více)

Reklama

Reklama