Reklama

Reklama

Krátce po sametové revoluci se z kdekoho stává podnikatel. Obory podnikání se různí. Ať už jsou to legální formy, nebo naopak organizovaný zločin. Mladá studentka Nancy přijíždí do Prahy na stáž. Má české kořeny, a proto si zvolila Prahu. Společně s novinářem Egonem a bývalým policistou, nyní soukromým detektivem Poldou, pátrají po unesené šestnáctileté dívce. Její otec je zoufalý, ani policie mu nedokáže pomoci. Jejich pátrání je zavede k romskému gangu obchodníků s prostitucí a pornografií, kteří se neštítí ničeho. Pokud dívka dobrovolně nespolupracuje, přinutí ji násilím. Naše trojice se vydala do velmi nebezpečného prostředí, kde mnohdy ani policie netrvá na striktním dodržování zákonů. Ať již ze strachu, nebo kvůli tomu, že se nechala uplatit. Egon s Poldou sami mnoho nezmohou, a tak požádají o pomoc neonacisty. Cílem bylo, aby neonacisté odlákali pozornost Romů a oni mohli pátrat po zmizelé dívce. Dochází však doslova k pouličnímu boji mezi Romy a neonacisty, kteří ač původně požádáni pouze o vyvolání zmatku, využijí této příležitosti k tomu, aby vyvolali přímou konfrontaci s Romy. Je jasné, že takto dívku nenajdou. Je tedy potřeba zvolit jiný způsob. Polda díky své minulosti policisty zná některé osoby z podsvětí a pomocí informací, jež získají, se dostanou až k bossům, kteří obchodují s pornografií a jsou v kontaktu s romským gangem. Nemohou se však stále dostat ke zmizelé dívce, a tak vyvolají konflikt mezi Romy a českými obchodníky s pornografií. Když dojde k přestřelce, využijí příležitosti k tomu, aby dívku zachránili. Ona však nemá zájem. Hodlá odcestovat do Německa s jedním ze svých zákazníků. Boj mezi gangy má mnoho obětí. Polda zachrání alespoň malou romskou dívenku... Nancy odlétá zpět do Ameriky, ale slibuje, že se brzy vrátí. (TV Prima)

(více)

Recenze (336)

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Mé hodnocení sice zcela neodpovídá kvalitě díla, ale na druhou stranu, vypovídá nějaký porevoluční film lépe o době svého vzniku, o té vyšinutosti, do které se celkově naše společnost přechodně dostala? A nejde ani tak o notně nadsazený a žánrově posunutý obsah, ale především o samotný přístup autorů k problematice. Film má sice své nepopíratelné vzory, na druhou stranu je sympatická snaha vyjádřit se k otázkám dne, nesnažit se o světovost, když síly tvůrců evidentně nestačily. Jako béčkový film se všemi náležitostmi lze Nahotu přijmout - navíc ji neschází dynamika, její naivita přispívá k zábavnosti, nevídaný zápal drží film při životě. Přidanou hodnotou je určitě dobový odstup, jimž film jen získává na zajímavosti až neuvěřitelnosti. Nedivím se, že se televize zdráhají Nahotu odvysílat - je to ve všech stránkách naprosto nekorektní film - ve vztahu k romské menšině, v morálním nastavení hlavních figur, sadistickému řešení situací. To co v divokých devadesátkách hravě prošlo by v dnešní citlivé době způsobilo určitě vlnu nesouhlasu. V dějinách našeho filmu Nahota má své nepopíratelné a neopakovatelné místo, už proto ji přímo nezatracuji. Když navíc srovnám utrpení u Fialek, Soukupovských a sobotovských výplodů dobové kinematografie, tak tohle je přece jen pro mě vyšší liga. ()

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Začátkem devadesátých let konečně i hodně žen se mohlo naplno věnovat nejstaršímu řemeslu. Praha byla pro tyhle aktivity nejideálnější. Co jim komunisti zakazovali, a považovali za nemorální, to ženy rozjely naplno. Zajímavý je monolog Lukáše Vaculíka, jak seznamuje s životem v Praze neherečku Třískovou. Je plný temných vizí o Praze, líčí jí ho jako město divochů, divošek, kteří za komunistů nedělali nic, a v nové době šahají po nejsnadnějších řemeslech. ()

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

"UDĚLAL JSEM TO PŘESNĚ JAK V TOM AMERICKÝM FILMU..." Exploze! Násilí! Sex, sexuální úchylky a AIDS! Vulgární dialogy! Vynucená prostituce! Korupce! Natáčení tvrdého porna! Cikáni! Skinheadi! Vaculík s brýlemi! První polovina 90. let byla pozoruhodnou etapou naší kinematografie, v níž nebyla nouze o bizarní komerční paskvily. Jako (první český) AKČNÍ film, jak byla prezentována, je NAHOTA NA PRODEJ samozřejmě k smíchu - akce je málo, bitky jsou trapně markýrované a početné výbuchy jsou nasnímány jak v tom nejlevnějším béčku. Ovšem jako film EXPLOATAČNÍ je absolutně úchvatná. Senzačnost za každou cenu, správná míra tuposti, a chtěné i nechtěné komičnosti, plus výživné cameoroličky (Klíma a Doležal, Roman Skamene z Olmerova BONY A KLID ("TAK CO VEKSL?"), z nichž tu zazní i píseň Hold me baby) a Soukupův ultratvrdý traumatizující soundtrack. Na scénáři se Klíma s Olmerem vyřádili jako malí kluci, Klíma propichuje vše co ho pálilo a zároveň heroizuje investigativní novináře a ve filmu se v jednom kuse hláškuje. Kamarád do deště Lukáš Vaculík odvádí svůj standard a nabušenec a dabér drsňáka Belmonda Jirka Krampol spolehlivě rozzáří každou scénu, ve které se vyskytne. Nemluvě o prorocky obsazených padoušských podnikatelích Jonákovi a Pomejem! Bože a ta scéna se střetem skinů a cikánů! A cikánský zmrzačovač a výfukošuk Fuko! A ten plakát! Žeru ten film! Chci natočit dvojku! "PAMATUJ SI NANCY - NEW YORKU A LIBNI, ZDALEKA SE VYHNI!" ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„Přátelé, cítím ve vzduchu břitvu..“ Hláškující Belmondo Krampoul, jeho tichý společník fernet, vyjevená čechoamerická studentka a „male chauvinist pig“ Vaculík postavení tváří v tvář nešvarům raného kapitalismu. Duch doby zavřený v láhvi se zavináči. Zjevení svatého Víta zanesené špínou stejně jako ráfek Fuka. Filmové peklo, ve kterém se budete s přiblblým úsměvem smažit, naslouchat agresivnímu soundtracku a přemýšlet, jak si vyložit zakončení scény s detailem sloního sraní.. „Hoď se do sběru..“ ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,...NEW YORKU A LIBNI ZDALEKA SE VYHNI." __ Zhliadnuť Nahotu na prodej som sa rozhodol po tom, ako som si na internete vypočul niekoľko rozhovorov s Klímou, v ktorých spomínal na Ivana Jonáka a mafiu 90. rokov.  Film je rovnaká divočina, ako boli divoké roky, v ktorých sa odohrával - čiže v mne srdcu blízkom období, preto som sa snažil byť k počinu Víta Olmera čo najviac zhovievavý. Hoci mi príde angažovanie sa ústrednej trojice skôr podivné (najmä u americkej študentky), zápletka vcelku ujde, avšak na posilnenie deja sa na ňu nabalujú vedľajšie dejové línie (Vaculíkove milenky...), ktoré postupne idú do stratena. Z filmu je preto exhibícia viac či menej trefných momentov, poniektorých pornografických záberoch, s Fukom a Krampolom, ktorý akoby sa chcel hrať na Belmonda a preto sa aj záverečná prestrelka  kvôli málo zručnému Olmerovi a chabému technickému prevedeniu stáva skôr paródiou. Ako neskreslené svedectvo a zrkadlo doby však filmu funguje, preto bude mať v budúcnosti skôr dokumentárnu, než umeleckú hodnotu. (4896. hodnotenie, 315. komentár k filmu) ()

Galerie (4)

Zajímavosti (16)

  • Ve filmu lze zaslechnout píseň "Hold me baby", která se objevila už v roce 1987 v Olmerově filmu Bony a klid (1987). (Lajty)
  • Karla Třísková (Nancy) prozradila v rozhovoru pro časopis Cinema, že byla několik dní před natáčením v Praze okradena. S nožem u krku byla připravena o peníze. (Fenk)

Reklama

Reklama