VOD (1)
Obsahy(1)
Film sa zameriava na bývalého dôstojníka légie, ktorý spomína na svoj kedysi slávny život, keď viedol vojakov v Afrike... (matriosa)
Recenze (24)
Good work Claire Denis. Armáda nie je inštitúcia, ktorá by mi bola bohvie ako sympatická a cudzinecká légia o nič viac. Ťažko však namietať, že ste videli podobný film ako Beau travail, pojednávajúci o živote vojakov. Stretnutie dokumentaristickej formy s hranou, kde sa táto hranica stiera a po viacerých takýchto filmoch prestávam považovať podobný prístup za niečo zázračné. Čo ma potešilo, je pohľad do krajiny, kde snáď žiaden hraný film ešte nevstúpil, respektíve žiaden taký, aký sme mali možnosť v našich končinách vidieť. Celý čas som rozmýšľal, kde len som to Džibutsko ako malý chlapec videl v atlase sveta. Potom som si spomenul. Musím sa priznať, že by ma viac potešila z tohto prostredia dráma s takým Venturom, riešiacim problémy napríklad s Deloinom. 70% ()
Síla filmu spočívá v neobvyklém propojení fascinujících scénických záběrů s vymazleným zobrazením mužnosti cizineckých legionářů. Ženská taktovka přidává k dokumentárnímu a poetickému nádechu i křehkou specifičnost. Přestože jsou zde mužská těla nasnímána jako umělecký výtvor a určitý homo-erotický podtext nelze přehlédnout, nejedná se o žádné sexuální videohrátky pro nadržené gaye. Může se zdát, že film je o ničem a bez příběhu, protože ten je velmi prostý. Ale spíš než na dějovou linii se vyplatí zaměřit svou koncentraci na vizuální dynamiku. Nechat se unášet hloubkou a krásou záběrů vyjadřujících sílu i slabost mužství v harmonické kombinaci pohlednic africké pouště a afro-arabské kultury. Dialogů se mnoho nedočkáme a byly by zbytečné. Vnitřní souboj postav slova nepotřebuje. Beau travail bych nedoporučovala pohodlným požíračům popkornu, protože riziko uklimbání je vysoké. Filmoví fajnšmekři, kteří si rádi užijí nekonvenčního stylu vyprávění a vychutnají si efektní pastvu pro oči však budou navýsost uspokojeni. ()
Denis Lavant je přesně tím typem osoby, která vzbuzuje odpor i obdiv zároveň, a to je prosím kompliment... jeho výskyt ve všech těch podivných filmech, které odměňuji nízkým hodnocením, je zárukou, že na ně, díky nějaké té uhrančivé lavantovině, prostě nezapomenu... A stejně, jako mně v hlavě uvíznul akordeonový průvod z Holy Motors, nedostanu z ní ani neskutečně hypnotickou taneční kreaci, ač kapku vytrženou z kontextu obrazových memoárů stárnoucího žoldáka, s luxusními záběry mužských těl, krásné krajiny a super hudebním podkresem , ale bohužel, i s fůrou času na honění vlastních myšlenek... Ani tak nepůjdu pod tři hvězdy. Viděno v rámci Season Challenge Tour, týden s největšími francouzskými filmy. ()
Herecky zajímavé, koneckonců i tematicky zajímavé, nemluvě o tom, že i forma tohoto příběhu je celkem jedinečná, hlavně v tom, že by se o něm skoro dalo mluvit jako o filmu beze slov, filmu, který vypráví obrazem a daří se mu to. Přesto jsem se pro film nedokázal nadchnout a lze jen obdivovat jednotlivé obrazy. ()
Obecně mám zkušenost, že pokud filmař nedokáže obrazem a scénami říct, co potřebuje, a musí si vypomáhat vypravěčem nebo hrdinovým vnitřním hlasem, film za moc nestojí. A to je případ tohohle kousku. Nuda, nuda, svalnatí chlapíci, nuda, nudná hudba, intošské vsuvky s baletem, nuda. Naprosto chápu, že to bylo úspěšné na festivalech, přesně takhle jsem si festivalové filmy představoval. K dokonalosti by snad jen musel ten velitel s tím mladým klukem jet do hor do stanu a jíst pudink. ()
Galerie (50)
Photo © Pyramide Distribution
Reklama