Love, Death & Robots - 1. svazek (2019) (série)
Tvůrci:
Tim MillerRežie:
Robert ValleyScénář:
Philip GelattHudba:
Ben LocketHrají:
Kevin Michael RichardsonVOD (1)
Obsahy(1)
Renomovaný umělec Zima bilancuje svoji tajemnou minulost a proslaví se před odhalením svého posledního díla. (Netflix)
Recenze (65)
Nejsem žádnej filozof, takže když už má něco hlubší smysl, byla bych ráda kdybych aspoň věděla k jakýmu hlubšímu smyslu to směřuje nebo nad čím mám přemejšlet. V tohle díle žádnej hlubší smysl nevidím a jestli to mělo bejt, že se na konci dokázal radovat z maličkostí, tak zase tak hlubokej nebude. Vůbec mi tenhle celej díl přišel v celku nelogickej s tím malováním vesmírnejch těles na modro a tak. Sice jsem žádala o artovej filmík, ale hold jsou určitý artový filmy, co mi zkrátka nesednou a to ani nebudu mluvit o animaci. ()
No, ne. Světe div se, nevěřil jsem, že by snad tato situace někdy nastala, ale tento seriál se pokoušel předat i nějaké to poselství a vynořit se i s hlubší myšlenkou. Já si z toho odnesl to, že člověk by se měl zaměřit místo snahy o komplexní poznání života, vesmíru a tak vůbec, raději na hledání sebe sama a najít si svůj pravý účel v životě. Vždyť nám ostatně v životě stačí 2 věci - být šťastný a být užitečný, a to je zde krásně a názorně ukázáno. To celé bylo zabaleno ve velmi příjemné animaci a krátká stopáž zde byla ideální. Příjemné meditační pátrání po smyslu života, kde se badatel stejně na konci navrátil ke své podstatě a do svého nitra, kde našel veškeré odpovědi. Poselství to nebylo kdovíjak převratné a hluboké, ale potěšilo mě, že zde snad poprvé nějaký díl měl v sobě více moudrosti a nepůsobil buď jen jako plochá sluníčkářská agitka, nebo mnohdy ani to ne a byl jen hrou na efekt. [84 %] ()
Nachádzanie zmyslu vlastnej existencie vo forme ultimátneho umeleckého diela. Nedá sa nespomenúť si na jednu z nosných tém filmu TAXIDERMIA. V oboch prípadoch je v základe existenciálna stratenosť, s ktorou sa dá vyrovnať iba radikálnym, seba-deštrukčným činom, fungujúcim nie len ako vyrovnanie sa samým so sebou, ale aj ako verejný spektákl, cez ktorý sa čin jednotlivca vpíše do dejín. ()
Animácia je zvláštna, no nedá sa povedať, že by bola zlá (respektíve odfláknutá), pretože pri tomto seriáli je zlá animácia nezmysel. Jednoducho sa jedná o štýl, ktorý nesadne každému, mne tiež moc nesadol, ale dalo sa na to bez problémov pozerať. A musím uznať, že predsa len má dačo do seba. Príbeh je neakčný a celkom jednoduchý. A až do rozuzlenia to celé pôsobí všelijak... no keď to príde, tak to všetko začne perfektne dávať zmysel a vy na to budete čumieť s otvorenou papulou. Samotný koniec pôsobí veľmi upokojujúco a vyrovnane. Pán Alastair Reynolds je jednoducho majster rozprávač a majster dejových zvratov. Určite má však na obrovskej kvalite epizód, ktoré adaptovali jeho diela veľký podiel aj scenárista Philip Gelatt a režiséri. ()
Konečně plně filozofický film. Nečekal jsem, že to budu čekat celých 14 epizod. S obsahem jsem maximálně spokojený, dá se nad tím docela pěkně zapřemýšlet, zároveň je to ale i srozumitelné. Zklamání mám ale dvě – s animací, která mi nesedla, se ještě dokážu srovnat. Víc mě ale štve ten voiceover na začátku. Chápu jeho účel a chápu i to, že by se to jinak podávalo docela složitě. Ale určitě by to šlo, stačilo by se víc snažit. ()
Galerie (2)
Photo © Netflix
Zajímavosti (3)
- Zimův umělecký styl se podobá stylu A.M. Cassandreho. Ten se specializoval na grafické plakáty složené z jednoduchých geometrických tvarů a gradientních kompozic s využitím geometrie k vytvoření obrázků. (Sancoo)
- Když robot v bazéně připevňuje kachličky, tak jsou některé popraskané. V dalším střihu jsou ale všechny v pořádku. (Duoscop)
Reklama