Reklama

Reklama

Mission: Impossible Odplata - První část

  • USA Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One (více)
Trailer 7

Obsahy(1)

Ethan Hunt (Tom Cruise) se s týmem Impossible Mission Force tentokrát vydává po stopách děsivé zbraně, jež má potenciál zničit celé lidstvo, aby ji zajistil dřív, než se dostane do rukou nějakého šílence. Při svém zběsilém a nebezpečném pátrání se však musí neustále ohlížet přes rameno, protože z jeho dávné minulosti se vynořil až příliš živý přízrak. Gabriel (Esai Morales) znal Ethana v dobách, kdy ještě nebyl elitním agentem, a ví o každé jeho slabině. Ethan, pro kterého bylo vždy zdraví a bezpečí jeho blízkých a členů týmu víc než úspěšně splněná mise, možná bude tentokrát muset své priority přehodnotit. (Cinemart)

(více)

Videa (14)

Trailer 7

Recenze (608)

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

Absolutní extrém.... Sedmý díl legendární akční franšízy Mission Impossible se sice drží schématu předchozích dílů, ale tak poutavě, mistrovsky, a tak až moc na dřeň, že to fakt ani možný není. I v sedmém filmu dokáže Mission: Impossible přijít s něčím originálním, co v ní doposud ještě nebylo. Tentokrát sedmý díl fakt poutavě akcentuje - na první pohled celkem nudná, ale přesto aktuální - témata geopolitiky a umělé inteligence, a příběh sleduje pesimistického Hunta ve zběsilém víru událostí týkajících se těchto témat na pozadí konfliktu, který je víc osobní než kdy předtím... Všichni herci do svých rolí dávají veškerý svý maximum, ale zejména Tom Cruise je (jako ostatně vždy) absolutní legenda a chodící důkaz toho, že je posledním akčním hrdinou. Celý sedmý díl má rovněž neuvěřitelný dobrodružný nádech, jelikož za celou stopáž výprava vymění ihned několik exotických lokací - např. celá honička napříč Římem, kde jsou Tom Cruise a Hayley Atwell v poutech, má nehoráznej drive a dynamiku. O poctivém filmovém řemeslu radši ani nemluvě, jelikož s jakou dravostí, grácií a přitom neskutečně důvtipnou hravostí jsou pojaté akční scény (kde je absolutní minimum digitálních efektů, a naopak asbolutní maximum těch praktických) mi fakt hlava nebere.... M:I - DEAD RECKONING zároveň působí jako návrat k prapůvodní "mytologii" celé franšízy. Příběh na sebe vrství jeden zvrat za druhým, díky čemuž je divák v neustálým napětí a tudíž neví, co je lež, a co zase pravda. Snímek nejen na příběhové či formální bázi bravurně využívá klišé a tropy jak akčního žánru, tak celé franšízy jako takové. A když už si myslíte že vás tenhle film už ničím nedokáže překvapit, opak je pravdou a v ten nejmíň očekávatelný moment vás každý další zvrat zvedne ze sedačky víc než kdy předtím. Úvod je sice svým tempem pomalejší a víceméně "kecací a vysvětlovací", přesto jde však o fakt bravurní expozici, a ihned potom se film rozjede jak vlak, který nejde za žádnou cenu zpomalit, natožpak zastavit.... Mission Impossible - Dead Reckoning tak demonstruje, jak se mají točit plnohodnotný moderní blockbustery, a dokazuje, že série Mission Impossible je pomyslný etalon akčního žánru. To vše a nejen to dělá z tohoto akčňáku takřka tříhodinovou bombastickou adrenalinovou jízdu, která fakt nemá nejen v rámci akčního žánru, ale i v rámci hollywoodských blockbusterů, sebemenší obdoby. Bravo. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Mission: Impossible Odplata – První část ještě názorněji než předchozí epizody zpřítomňuje obavu související s budoucností lidstva a Hollywoodu. Film, jehož hlavním padouchem je mimořádně mocná umělá inteligence, vstoupil do kin v době dvojité stávky hollywoodských herců a scenáristů, kteří kromě důstojného ohodnocení žádali také záruku, že nebudou nahrazeni moderními technologiemi. Počítačem vytvářené iluze ve filmu ohrožují přístup k pravdě a relativizují etické kategorie dobra a zla. Ethan Hunt/Tom Cruise je pochopitelně jedinou pojistkou proti tomu, aby stroje ovládly svět, posledním článkem držícím pohromadě lidské společenství (v závěrečné akční scéně, kdy jej jeho parťačka využije jako žebřík, to platí doslova). Čeká jej konfrontace se zatím nejmocnějším nepřítelem, který shromažďuje naše nejskrytější tajemství, přetváří realitu a nachází se všude a nikde. Jinými slovy se bude muset utkat rovnou s (falešným) bohem... jehož zájmy reprezentuje zlosyn s biblickým jménem Gabriel a klíč k jeho ovládnutí má tvar kříže.___ Ačkoliv málokdo dnes v Hollywoodu dokáže tak účinně navodit závratný pocit z pohybu vpřed jako běžící Tom Cruise, Odplata je do značné míry filmem návratů. Ke starým tvářím a analogovým technologiím z dob studené války. Do protagonistovy minulosti i k vychýleným úhlům De Palmovy paranoidní jedničky. A ještě hloub do minulosti. K Frigovi na mašině, Hitchcockovým komediálně špionážním thrillerům nebo na ně navazujícím caper komediím ze sedmdesátých let typu Co dál, doktore? McQuarrie kombinuje stavební principy kinematografie atrakcí a klasického Hollywoodu, ale situace zintenzivňuje a dovádí do takové krajnosti, že se nad jejich nemožností občas rezignovaně uchechtnou i postavy. Vzniká pnutí mezi (neviditelným) klasickým a (sebereflexivním) postmoderním přístupem ke stylu a vyprávění, kdy film střídavě naplňuje a zrazuje naše očekávání, je chvíli hravě ironický, pak tragicko-romantický. Podobně jako se Hunt vzpírá algoritmu. A podobně jako si hrdinové vypomáhají maskami a pokročilými sledovacími technologiemi, které ale opakovaně selhávají. Nakonec se mohou spolehnout jen na lidská těla, důvtip a týmovou souhru. ___ Nedůvěru a podezřívavost postav vůči tomu, co vidí a slyší, vyjadřuje v dialogových scénách nakloněná kamera, zabírající zblízka a v decentrovaných kompozicích tváře herců. Někdy bez ustavujících záběrů, což spolu s překotným střihem (zahrnujícím i skoky přes osu) zesiluje pocit dezorientace, nemožnosti určit, co je pravda a kdo řídí hru. Jindy, obvykle při plánování dalšího postupu, kamera zas neklidně krouží kolem postav. I upovídané vysvětlující sekvence jsou díky tomu strhující a ve filmu prakticky není statický okamžik. K téměř kubistickému rozložení obrazu dochází zhruba v půlce vyprávění během setkání většiny klíčových aktérů na párty v benátském Dóžecím paláci. Dialog postav snažících se rozklíčovat motivace protihráčů je stříhán v rytmu diegetické hudby hrající v pozadí. Jejich slovní přestřelka, při které je každý pohyb kamery synchronizovaný se soundtrackem, připomíná scénický tanec. Také v jiných scénách, byť ne tak nápadně, jsou zprostředkovávané informace srovnatelně významné jako estetická potěcha ze souhry tvarů a linií. Například během honičky úzkými a temnými benátskými uličkami a kanály není pořadí záběrů dané jen kontinuitou probíhající akce, ale také rytmickým střídáním kontrastujících nebo doplňujících se úhlů a pohybů. ___ Epizodicky vystavěný film je tradičně tvořen několika masivními akčními sekvencemi, z nichž každá má vlastní cíl, překážky a vývojový vzorec. Zároveň jsou do sebe pevně zaklesnuté. Každá nás připravuje na to, co se bude dít dál (a co ne vždy probíhá podle předestřeného plánu), a uvádí do pohybu další pomyslné kolo bezchybně seštelovaného mechanismu. Doplňují se také vybrané lokace, poskytující postavám stále menší manévrovací prostor (od rozlehlého několikaúrovňového letiště po uzavřený vlak). Skoro každá sekvence pracuje s těsným deadlinem a nutností přesného načasování, a jak napříč sekvencí, tak v dílčích úsecích (v závěru římské sekvence např. nutnost uprchnout z auta dřív, než jej smete přijíždějící souprava metra). ___ Přestřelky a výbuchy zde narozdíl od těžkotonážních komiksových adaptací nebo vysokooktanové, díl od dílu pitomější série Rychle a zběsile nikdy nezastiňují lidský element. Naopak jsou dvojnásob napínavé díky chemii mezi uvěřitelnými postavami. Jejich charakterizace, probíhající bez pauz rovnou během akce nebo přípravy na další úkol, je navrch šikovně navázána na určité navracející se motivy a rekvizity (např. Huntův zapalovač, jehož putování mezi postavami odráží vývoj vztahu mezi Grace a protagonistou). Právě o tom je celá série. Cruise v ní neváhá s maniakálním odhodláním zas a znovu nasazovat život, aby nás přesvědčil, že sebeinteligentnější stroj nikdy nedokáže něco tak velkolepého jako člověk (resp. tým lidí). V nejnovějším filmu, který je vypravěčsky nejharmoničtější a stylisticky nejvíc experimentální, tak poprvé nečiní jen v podtextu, ale v prvním plánu. Čas na subtilnost už vypršel. 95% () (méně) (více)

Reklama

T2 

všechny recenze uživatele

║Rozpočet $291miliónov║ Tržby USA $172,135,383║ Tržby Celosvetovo $567,535,383▐  Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ Panečku, čo sa to deje? Toto mal byť jednoznačne jeden z filmov roka a ono to nakoniec úrovňou vytiahne niečo málo nadpriemer. Tom Cruise akosi poľavil (možno filmu uškodila aj doba pandémie) aby do sveta vypustil takýto nedopečený vývar predošlých nulových šancí. Dramaticky si to ešte ide v dobrých koľajach (pre pána čo nám to urobili z Rebeccu) ale v rámci akcie, ktorá vždy túto sériu zdobila, tu máme dosť nevýrazné a nenápadité úseky, priam rušivé, hlavne tá estráda s vlakom, či aj ten zoskok motorkou nebral tak ako bol prezentovaný v promo záberoch pred premiérou filmu. Dosť to brzdí aj premrštená minutáž, niektoré zbytočné úseky, či naivné scény. Pred pokračovaním má čo naprávať aby sa reputácia zachránila, lebo očakávania boli obrovské. /70%/ ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Své ženy chránící Ethan Hunt vs. Entita s IQ šesti tisíc tělocvikářů. Realizace rozdílných představ o formě vyššího dobra jakožto vetchá kostra oldschoolově působící akce, co si je vědoma, že k stimulaci diváckého podvědomí napomáhají variace ikonického theme Lalo Schifrina a že od dob Bustera Keatona každý správný akčňák musí obsahovat epický train crash. Pár pochybení by se našlo (běh po střeše letiště v Abú Dhabí jen kvůli vtipu, bitka na benátském můstku s nečekaně nefunkčním emočním vyvrcholením) a Moralesova šedá plíseň může jen stěží konkurovat Cavillovu pižmu, nicméně o dvojici Krásný sen plastických chirurgů, Christopher McQuarrie možno v klidu prohlásit, že v 21. století nikdo netočí tak dobré bondovky bez Bonda jako oni. Snad nám v Part Two Holly předvede pořádného Queega.. ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Od Toma Cruisa mám v súčasnosti len tie najvyššie očakávania, jeho posledné filmy sú udalosti, ktoré patria medzi špičku a príchodom Christophera McQuarrie sa už tak výborná séria stala absolútnym žánrovým vrcholom, čo som dúfal aj v prípade Odplaty, teda jej prvej časti a našťastie sa to aj splnilo. Ale spočiatku som si tým teda vôbec nebol istý, dokonca som sa aj trochu vyľakal, keďže prvá polhodina je ako z úplne iného filmu. Úvod s ponorkou a rozhovor na veliteľstve pôsobia ako z bondovky deväťdesiatych rokov a ani púštna akcia mi tu úplne nesedí. Sama o sebe je dobrá, ale patrí skôr do samostatného akčného filmu. Ale potom už začne konečne ten pravý Mission: Impossible, na ktorý som sa tak tešil. Celková zápletka s umelou inteligenciou je síce taká trochu podivná, ale aspoň sa séria niekam posunula a pôsobí to ozaj nebezpečne, kedy sa môže všetko pokaziť každým okamihom. A McQuarrie si to samozrejme ustrážil, dejovo je to skvelo spracované, vôbec mi nevadili ani tie dlhé dialógové sekvencie, neustále sa striedajú zaujímavé lokácie a tempo je celé tie nasledujúce dve hodiny už skvelé, tu som si užíval každú minútu, pričom úroveň filmu ide neustále len hore. Letisko, Rím, Benátky a finále s Orient Expresom, všetko je vynikajúce a zakaždým iným spôsobom. Funguje humor, napätie a miestami je to aj riadne osudové. Jedine by som trochu vytkol, že viaceré situácie sa vyriešia len vďaka mimoriadnej náhode. Toto si predtým ustrážili lepšie. Ale stále je to akčný film, tak sa cez to prenesiem. Obsadenie už asi ani nemohlo byť lepšie, pôvodná zostava zostala kompletná, teda Tom Cruise, Rebecca Ferguson, Ving Rhames a Simon Pegg. Nová postava Hayley Atwell tu síce sadla až prekvapivo dobre a chémia s Cruisom funguje výborne, ale zase na úkor zvyšných postáv, čo ma mrzí hlavne v prípade Ferguson, ktorá je predsa len omnoho charizmatickejšia a jej postava sa doteraz zaujímavo vyvíjala a preto ma veľmi mrzí, čo s ňou urobili tentoraz. Sadlo mi záporné duo Esai Morales a hlavne jeho pravá ruka Pom Klementieff, ktorá je v akcii výborná a vrátili sa aj Vanessa Kirby z minulého dielu a dokonca Henry Czerny z prvého. Jedine Shea Whigham ako agent, ktorý Cruisa neustále prenasleduje pôsobí úplne zbytočne, ale možno sa v pokračovaní jeho význam opodstatní. Akcia je očakávane absolútna žánrová špička. Predchádzajúci Fallout mi síce typom akcie sedel trochu viac, ale aj táto je úžasná. Vynikajúce naháňačky, skvelé súboje, hlavne všetky v Benátkach, dokonca aj slušné prestrelky, čo som ani nečakal, no a hlavne samozrejme perfektné kaskadérske kúsky. Tom Cruise už má po šesťdesiatke, čo mu už síce v tvári začína byť dosť vidno, ale v akcii vôbec. Je skvelý v súbojoch, bežeckých sekvenciách, za volantom a očakávane hlavne s motorkou a padákom. Tu sa aj ťažko vyberá to najlepšie, veľmi sa mi páčila osudová akcia v Benátkach, ktorá je silne emocionálna, zábavné náháňačky v Ríme a samozrejme celé finále. Jazda na motorke, skok do priepasti, všetka akcia vo vlaku a keď som si myslel, že už je po všetkom, Cruise ešte predvedie vynikajúci speed flying. Režijne je to najvyššia úroveň, efekty vynikajúce a hudba samozrejme perfektná. Takže predchádzajúci Fallout zostal neprekonaný, to je môj najobľúbenejší akčný film vôbec, ale s ostatnými dielmi ho budem vedieť porovnať až po viacerých pozretiach. Inak všetka konkurencia je momentálne úplne niekde inde, riadne zaostáva v každom ohľade. Takže sa teším na opakované pozretia a samozrejme hlavne na pokračovanie. 90% () (méně) (více)

Galerie (85)

Zajímavosti (34)

  • Počas predprodukcie koncom roka 2019 švajčiarska vláda odmietla povoliť akékoľvek výbuchy pre sekvenciu vlakov v Alpách. Ako náhradu si produkčný tím našiel poľský most z roku 1908 na jazere Pilchowickie, avšak narazili na odpor. Nakoľko chceli most fyzicky vyhodiť do vzduch namiesto CGI efektov, ozvali sa aktivisti, pamiatkové úrady i politici. McQuarrie nakoniec povedal, že nikdy nebolo v pláne vyhodiť most do vzduchu a že zničené mohli byť iba nebezpečné a čiastočne poškodené časti, ktoré údajne bolo potrebné prestavať. Dodal, že filmári nechceli ukázať žiadnu neúctu, no scéna sa musela nakoniec natočiť úplne inde: v národnom parku Peak District v Stoney Middleton (Anglicko) v nepoužívanom lome so železničnou traťou a časťou mosta. (Arsenal83)
  • Pri natáčaní režisér McQuarrie zistil, že herečka Pom Klementieff je tak ohybná, že ju pre jej gymnastické schopnosti prezýval „Pom Cruise“. (Arsenal83)

Související novinky

Nominace na Ceny Akademie zveřejněny

Nominace na Ceny Akademie zveřejněny

23.01.2024

V úterý 23. ledna 2024 byl v Samuel Goldwyn Theater v Beverly Hills z úst herců Jacka Quaida a Zazie Beetz oznámen kompletní výčet nominací pro nadcházející 96. ročník předávání cen americké Akademie… (více)

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

31.12.2023

Blíží se konec roku, a tak opět nastal čas na bilancování toho, které filmy a seriály z letošní produkce se umístily nejlépe v ČSFD žebříčku, jehož podoba není ovlivněna ničím jiným než celkovým… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

30.12.2023

Rok 2023 se uchýlil ke svému konci a přišel tedy čas, abychom vám stejně jako v předešlých letech opět představili výroční topky tří filmů a případně taky tří seriálů podle některých z… (více)

Krásné svátky a PF 2024

Krásné svátky a PF 2024

24.12.2023

Nebýt přesunu druhé Duny na jaro 2024, byl by uplynulý filmový rok výjimečný. I přesto ale byl skvělý, plný filmových překvapení. Tím největším byl “selfmade fenomén” sociálních sítí Barbenheimer,… (více)

Reklama

Reklama