Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jsme diváky taneční kreace souboru Piny Bauschové. V hledišti sedí dva muži: jeden pláče, druhý se dívá. Touto symetrií, zprvu absurdní, posléze logickou, začíná film. Od prvního obrazu víme, že budeme sledovat dva příběhy, které se protnou v tomtéž stavu čekání. Mladý ošetřovatel Benigno už několik měsíců pečuje o mladou tanečnici Alicii, která po nehodě upadla do kómatu. Zamiloval se do nehybné a němé mladé ženy, vypráví jí o všem, co dělá. Na téže klinice potká svého souseda z divadla. Marco je spisovatel, přítel toreadorky Lydie, která je rovněž v komatu poté, co ji nabral na rohy býk. Oba muži čekají, zda se ženy probudí: jeden tajně miluje dívku, jež by za normálních okolností byla pro něj nedosažitelná, druhý nemusí svou lásku skrývat, ale tuší, že je ztracená. Jeden věří a doufá, druhý pochybuje. Almodóvar přechází od jednoho ke druhému zaznamenávaje banální rituály nemocniční péče, než dospěje k překvapivému rozuzlení. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (313)

berg.12 

všechny recenze uživatele

Zpočátku vypadalo mé první setkání s Almodóvarem hodně špatně a já skrz tu uspávací poetiku a psychologii odhadoval, jestli bude režisér ždímat emoce tím či oním směrem a jestli zvolí nějaký obligátní konec "a" či "b". Naštěstí jsem se mýlil a závěr filmu zcela obrátil i jeho účinek. Nadsázka mi k režisérovi sedne mnohem víc. ()

bouncer 

všechny recenze uživatele

Pedro Almodóvar, k tomu se snad nedá ani nic dodat... Brilantní psychologie postav, chytlavý příběh, který nám nemusí být vzdálený a vynikající režie. Dvě ženy v komatu a dva muži do nich zamilovaní - z takové záplatky dokáže Almodóvar udělat nadherný film, který v sobě obsahuje silné citové motivy, komediální prvky (nezapomenutelná groteska), lásku, nepochopení a krutost osudu. Bravo! ()

Reklama

Radyo 

všechny recenze uživatele

Den před tímto filmem jsem viděl snímek Muž bez minulosti jiné evropské režisérské veličiny, Akiho Kaurismäkiho. Kdybych mohl srovnávací výsledek obou snímků převést do boxerské roviny, tak bych prohlásil, že Almodóvar vyhrál vysoko na body. Každý film je sice trochu na jiné téma, ale výsledné zpracování a herecké výkony, jakožto i další atributy, podle nichž se dá rozeznat dobré dílo od špatného tady hovoří jasnou řečí pro španělského klasika. Jeho drama je podané výrazně srozumitelnější formou a diváka dovede k "cíli" bez nějakých pokusů o "intelektuální znásilnění", což se o Kaurismäkiho filmech tak jednoznačně říci nedá. Almodóvarovy snímky obecně sice diváka donutí k zamyšlení, ale bude to opravdu jen zamyšlení a nikoliv "zavaření mozkových závitů" od ustavičného dumání nad tím, "co tím chtěl básník říci". Zkrátka, na jeho díla se lze dívat i bez vystudování psychologie, filozofie a všech blízce či vzdáleně příbuzných oborů, což se o dílech jiných evropských režisérů vždy říci nedá. ()

Trellíno 

všechny recenze uživatele

Jak se mi Vše o mé matce nelíbilo(nějakých 55%), tak Mluv s ní už bylo přeci jenom o něco lepší. U předchozího Almodóvarova filmu jsem kolikrát vůbec nechápal, proč to či ono někdo udělal a užil jsem si tak jenom formu, zde už bylo vše mnohem lepší. Mluv s ní mi přišlo mnohem reálnější a uvěřitelnější a i možná proto(tedy také díky hereckým výkonům ústřední dvojice) dávám slabší čtyři. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Shlédutí od shlédnutí zbožňuju tenhle zvláštně intimní příběh o lidské komunikaci, mlčení a nenaplnění víc a víc. Almodóvar brilantně pracuje s dynamikou narativu, hudební vsuvky dodávají všemu nádherně pomalé a zahloubané tempo, vytvářejí hlubokou brázdu melancholie, do níž se příběhy Benigna, Marca, Alicie i Lydie dokonale hodí. Zvláštní chemie dvou mužských představitelů, která absolutně postrádá testosteronovou hrubost, mlčící ženy, těžko postižitelný němý film o nenaplnitelné touze... směsice více než divná, ale více než mistrovsky řízená až k závěru, která ve vší sladkobolnosti nesklouzne k laciným gestům a doslova odtančí v rytmu flamenca někam hluboko do mojí paměti. V Mluv s ní nemá cenu hledat jakékoli poselství, završený smysl, jediným smyslem tohoto filmu je právě niterný a neukončený dialog s divákem. Nuže, vedl jsem ho s ním už pětkrát a vždy to bylo inspirativní. ()

Galerie (40)

Zajímavosti (6)

  • Francúzsky filmový časopis Les Cahiers du cinéma zaradil Hovor s ňou medzi 10 najlepších snímok roku 2002. (Niles)
  • Film se dostal do obnovené edice knihy "1000 a jedna filmů, které musíte videt, než zemřete". Kniha původně obsahovala filmy do roku 1999. Teď její seznam obsahuje tituly do roku 2011. (TeeAge)
  • Oscar 2002 za původní scénář; nominace za režii. (Geriel)

Související novinky

Miniprofil Pedro Almodóvar

Miniprofil Pedro Almodóvar

04.01.2007

Stačí říct \"Mluv s ní\" a každý, kdo se alespoň sem tam otře rukávem o pokladnu kina, ví, že jde o jeden z nejlepších filmů režiséra Pedro Almodóvara. Kino Aero nám v režisérově miniprofilu během… (více)

Oskar leze

Oskar leze

05.07.2006

Takhle se u nás doma říká, když z temné oblačné oblohy vykoukne na svět zlaté sluníčko. No, a tentokrát vykouklo na svět filmu a jeho nejprestižnějšího ocenění. Pravidla, na jejichž základě jsou do… (více)

Reklama

Reklama