Reklama

Reklama

Země na scestí

  • Čína The Wandering Earth (více)
Trailer

VOD (1)

Zemi ohrožuje blížící se srážka s Jupiterem a lidstvo hledá novou hvězdu. Osud planety teď leží v rukou hrstky nečekaných hrdinů. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (133)

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Čínská kinematografie se pustila do sci-fi žánru a přinesla velkolepé popcornové dobrodružství nemající se zač stydět. Naopak, science fiction (vědecký výmysl) je přesně v takovém žánrovém měřítku, jaký má správně být. Slunce se rozpíná, čímž je Země ohrožena a tak lidstvo vybuduje ohromné tryskové motory s úmyslem matičku Zemi odklonil následně za pomoci Jupiterovy gravitace ze své přirozené oběžné dráhy do bezpečí. A bez problémů to samozřejmě nepůjde. Jedná se o film, který si rozhodně zaslouží velké plátno. Tvůrci neponechali nic náhodě a na sebemenším detailu si dali záležet. Divák znající především hollywoodské sci-fi blockbustery předešlých let si určitě všimne ohromné inspirace amerických snímků, jako je: Armageddon (1998), Interstellar (2014) a mnohých dalších, takže hollywoodský rukopis je nemálo znát. Naškodu to však ale v žádném případě kupodivu není. Sice z toho vyniká určitá předvídatelnost v určitých aspektech vývoje děje, ale v jádru věci si to jde přeci jen svou cestou. Pro Čínu samozřejmě naprostá pecka, pro ostatní jen obyčejný konkurenční film, který však má co do sebe.  Diváka nechává proplouvat ve spektru představivostí a naděje v nedosažitelných možností. Jako obvykle neuchvátí každého, avšak pro fanoušky science fiction naprostá povinnost. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Slunce vyhasíná a tak se lidé rozhodnou přestěhovat planetu mimo sluneční soustavu... Brnkačka. Zajímavý nápad s netradičním vývojem, který stojí někde mezi čínským a americkým přístupem k hrdinství. Dramaturgie vůbec nefunguje (alespoň ne pro zápaďáka) a chování postav je často hodně mimo. Vizuálně působivé scény mají sice k dokonalosti od ILM daleko, ale fungují. Hlavně vcucávání atmosféry vypadá dobře. I když je to dost pitomé (zajímalo by mě jak moc se to odlišuje od předlohy Liu má fyziku obvykle zmáknutou) výborně to odsýpá a pořád se tam něco děje. Toulavá Země je takový čínský Armageddon. ()

Reklama

corpsy 

všechny recenze uživatele

Úvodné minúty sú akýmsi zhustením premisy jedného z najšialenejších a zároveň najzábavnejších katastrofických sci-fi snímkov minulého tisícročia, japonského filmu GORATH ( 1962 ). Vtedy sa matička Zem potrebovala odkloniť zo svojej dráhy titulnému planetoidu ( jadru mŕtvej hviezdy ? ). O zábavu postarané. A práve tento snímok a príbeh považujem za akési spirituálne pokračovanie, alebo za tak v dnešnej dobe moderne moderný reboot. Premenlivé CGI triky, patriotizmus, akcia rázna. Možno to nieje to najlepšie vo svojom žánri, ale chcel by som to vidieť na veľkom plátne, kam takéto príbehy patria. Echo pre distribučné spoločnosti. ()

Jirka_Šč 

všechny recenze uživatele

Blockbustery bývají na efekt, masové, občas nelogické a naivní. Toto je čínský blockbuster, takže ve všem ještě trochu víc. Ale není to nekoukatelné, protože to má zajímavý základní nápad (protože Slunce vyhasne, vydá se Země na cestu do jiného hvězdného systému a lidstvo do té doby před smrtelným mrazem uteče pod zem, zatímco vědecká stanice letí dopředu a monitoruje stav - problém však nastane, když se Země přiblíží nebezpečně blízko Jupiteru). Souhlasím s diskutujícím jménem Niktorius, že kdyby toto udělali Rusové, vypálilo by to hůř. Vůbec - za poslední rok je to už třetí čínské sci-fi, které jsem viděl. Vůbec ne zlé. Můj dlouhodobý názor, že Asie neumí sci-fi, se začíná rozpadat. Trailer https://www.youtube.com/watch?v=0TDII5IkI3Y ()

Hellknight12 

všechny recenze uživatele

Čo o tomto filme povedať ? Na úvod si dáme čísla. Film vyšiel na 50 miliónov zárobok je 699,8 miliónov. Na ČSFD má 50% na IMBD má 6/10. Je to katastrofické sci-fi z čínskej produkcie. Je to čínsky veľko-projekt, ktorý sa snaží preraziť do sveta. Prečo si vybrali Netflix ? Prečo to nehodili do kina ? Netflix je síce známi ale myslím si, že v kine by prerazil viac. Než začnem hodnotiť film chcem povedať, že ázijská kinematografia mi nevadí. Ja som hororový maniak a mám niekoľko filmov z Ázie rád. Napríklad Videl som Diabla, Oko, Zmeškaný Hovor. Mám rád aj niektoré akčné filmy z Ázie. Tak a teraz k filmu. Film má 125. Pre mňa je to zbytočne predĺžený film. Mohlo ho mať kľudne 75 min. Odohráva sa to v dvoch lokalitách zem a vesmír. Tá vesmírna lokalita je dobrá. Čo sa týka lokality na Zemi úplne zlá. Film mi príde ako remix filmov: Sunshine, Deň Potom a 2012. Čo sa týka hereckých výkonov ehmm. Škoda reči horší herecký výkon som dlho nevidel. Naposledy vo filme Smash Cut ( Šialenec ) z roku 2009. A čom bol Smush Cut netuším zapamätal som si ho len vďaka hlavnej herečke 😀. Čo sa týka príbehu tak ten je úplne pritiahnutý za vlasy. Slnko skončí za 100 rokov a ako zachrániť ľudstvo ? No predsa odsunieme Zem niekam úplne doprdele do vesmíru. Samozrejme že, pri ceste ktorá má trvať okolo 2500 rokov či tak nejako sa hneď na začiatku niečo poserie. Celý film sa točí v rozpätí asi ,2 mesiace prúser sa spravý a nasledujúcich 2500 rokov zjavne nedošlo k žiadnemu prúseru. Keďže je v podstate Happy End. Film sa snaží hrať aj na city. Hlavne na konci. Na mňa to vôbec nepôsobilo keďže mne tie postavy boli úplne ukradnuté. Celkové hodnotenie za mňa 20% aj to s privretim okom. Už nechcem vidieť žiadne ázijské katastrofické sci-fi 😀. ()

Galerie (93)

Zajímavosti (3)

  • S tržbami 693 milióny amerických dolarů v Číně (700 miliónů celosvětově) se ke květnu roku 2019 jedná o druhý nejvýdělečnější čínský film všech dob. (Jirka_Šč)
  • Trailer na film bol prvýkrát predstavený 25.12.2018 v Čínskom múzeu pre letectvo a vesmír v Pekingu. [Zdroj: mtime.com] (Enceladus)

Související novinky

Hollywoodu se v Číně přestává dařit

Hollywoodu se v Číně přestává dařit

27.12.2019

Čína, druhý největší filmový trh po Spojených státech amerických, se dlouhé roky zdála být pro Hollywood jedním z hlavních terčů filmového marketingu. Pakliže studia chtěla zaútočit na tamější… (více)

Reklama

Reklama