Reklama

Reklama

Jsem matka

  • angličtina I Am Mother (více)
všechny plakáty
Trailer 1

VOD (1)

Po masové zkáze lidského pokolení se dospívající dívce vychovávané o samotě mateřským droidem obrátí celý svět vzhůru nohama, když se setká s jiným člověkem. (Netflix)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (182)

Paity 

všechny recenze uživatele

Zhruba čtvrté sci-fi z Netflixu, co jsem viděl a musím konstatovat následující zjištění. 1) Nečekejte od Netflixu nějaké významnější bojové scény 2) Do vesmíru jako takového se vůbec nepouští 3) Většinou se jedná o konverzační sci-fi drama 4) Očekávejte, že hlavní postava je něčím uvedena od začátku v omyl, aby se pak na konci vše převrátilo 5) Ve filmu se vždy dotknou nějak rasové multikulti (bílá žena, černý můž; bílá žena, černé dítě; hispánec, běloška; lidstvo, geneticky upravený člověk) se stále stejným poselstvím, že jsme si všichni rovni a že rozmanitost je to nejlepší co nás může potkat. ()

Cinematrix 

všechny recenze uživatele

Moc se mi to nelíbilo. Bylo tu sice pár zajímavostí, jako třeba robot, kterej běhal, jako kdyby si vzal 3 deci šaratice, Hilary Swank, která mi svým vzezřením nostalgicky připomněla Barbara Conana, a potom sáhodlouhé dialogy, které mne vrátili do dětských let s rodiči, kteří mi spílali, když jsem něco neudělal podle jejich představ. Nestydím se za to, že hlavní myšlence jsem moc nerozuměl, protože to, že robot oživuje lidi, aby nebyl sám, mi přijde dost absurdní. Ono se to tam pak všecko nějak snažilo vysvětlit, aby to jako bylo jinak a člověk si z toho vzal ponaučení, ale to si radši vezmu z jiných věcí, které jsou mému srdci bližší. Škoda, myslel jsem, že tomu dám vyšší hodnocení. Podle mne se jedná o dost nadhodnocený film, kde spousta uživatelů, kteří tomu dávají 4 hvězdy a více, jenom machruje, že zase jednou pochopili nízkorozpočtové komorní Sci-Fi, ale nechci tu samozřejmě nikoho soudit. ()

Reklama

radekgfx 

všechny recenze uživatele

Kde nepomůže casting, pomůže Weta Digital a animatronika. Schématický mix Ulice Cloverfield 10 (2016), Nevědomí (2013), Moonu (2009) a videoherní Somy (2015) drží nad vodou hlavně výtvarná stránka. Nebýt designu humanoidních robotů a vizuální stylizace kulis, jednalo by se o další nevýrazný přírůstek v kategorií minimalistických dystopických a apokalyptických sci-fi filmů. Sympatický, leč nikterak objevný děj se točí kolem samonosného tématu interakce lidské rasy a umělé inteligence. Je to právě vizuální stránka (a rozhodnutí o míře využití praktických efektů), jež filmu propůjčuje určitý prvotní punc uvěřitelnosti. Šanci tak dostane i scénář, který ale film nikam dál neposune. Zůstane tak pár potemnělých koridorů, příjemná klaustrofobní atmosféra a ospalé čekání na závěrečnou pointu. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Nápad je solidní, prostředí podzemního komplexu vizuálně hezké a robotice je sympaťanda. Nemám co namítnout ani proti hercům, přičemž Clara Rugaard je velkým příslibem do budoucna. Jenže to bohužel nestačí. Sputoremu a spol. se nedaří vtisknout příběhu existenciální rozměr, jaký by si zasloužil a místo toho sklouzávají k lacinému filosofickému blábolení, což korunuje hloupý závěr. Občas ale nedojde ani na to a film jen obyčejně nudí. Z letargie mě nevytrhlo ani těch pár vypjatějších scén. Škoda. 35% ()

silentname 

všechny recenze uživatele

"I Am Mother" ma nakoniec divácky veľmi príjemne uspokojilo.Táto minimalistická sci-fi dráma skutočne fungovala, mala dobré momentky a veľmi zaujímavé drobné detaily, ktoré to celé posúvajú vyššie. Skvelé na filme je hlavne to, že reálne nevieme, komu veriť a komu nie. Uhol pohľadu na jednotlivé udalosti pôsobí veľmi logicky. Či už zo strany "Matky" alebo Hillary Swank. A keď si už myslíte, že ste všetko pochopili a budeme mať záver, kde len nastanú titulky, tak film pokračuje ešte asi 20 minút. A dostávame otázky na naše základné otázky, ktoré sme si pokladali. A pritom sme si predtým vôbec neuvedomili, že sme tie otázky už od začiatku mali, len sme na to potom trošku vo filme pozabudli. Nenudilo ma to, film má dobré tempo, ten čas plynie relatívne dobre a okrem toho sa neustále toho dosť deje na to, aby som sa nenudil v záplavách dialógov. Napriek tomu, že tu máme len 3 postavy, tak dali do toho absolútne maximum po stránke vizuálov a minimum po stránke dialógov. A to ma teší. Lebo nepotrebujeme slová. Stačí nám to vidieť. Za pozornosť určite stojí, no možno by som si vedel film predstaviť aspoň o pár minút kratší. Občas to trošku nabádalo k tomu sa pozrieť na čas. A možno by bolo tiež fajn, keby som miestami nemal pocit, že film si požičal niečo z iných sérii a vytvoril si z toho svoj vlastný koncept. Ale na druhú stranu je dostatočne originálne na to, aby som to mohol oceniť pozitívne. Takže z toho plynie aj moje záverečné hodnotenie. Hodnotenie: B+ ()

Galerie (21)

Zajímavosti (2)

  • Celosvětová premiéra proběhla 25. ledna 2019 na Sundance Film Festival v Utahu (USA). (BMW12)
  • Působivý futuristický bunkr filmu, natočený téměř výhradně v Adelaide Studios v Jižní Austrálii, byl postaven na zvukových scénách zařízení a v dílně Set Construction Workshop, které se nachází na předměstí australského města Adelaide nazvaného Glenside. (Trajektt)

Reklama

Reklama