Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pro partičku středoškoláků z malého amerického městečka je klíčem k úspěšnému víkendu přemluvení libovolného dospělého, aby jim koupil alkohol. Osamělá paní Sue Ann (Octavia Spencer) je v tomhle směru přímo darem z nebes. Nejen že teenagerům bez mrknutí oka koupí bednu alkoholu, ale navíc jim nabídne sklepní prostory ve svém odlehlém domě, aby si ho tam mohli vypít a trochu přitom zablbli. „Máma“ Sue Ann má jen pár drobných podmínek. Aspoň jeden z účastníků musí zůstat střízlivý, aby ostatní bezpečně odvezl domů. V jejím domě se nesmí klít a nikdo nesmí chodit nahoru, do obytných prostor domu, což jsou všechno celkem rozumná pravidla. A tak se místní děcka scházejí u mámy čím dál častěji, jenž e do pařící pohody se pomalu začínají vkrádat temnější tóny, když se z nadstandardní pohostinnosti paní domu postupně stane zvláštní druh posedlosti a jistota, že jednou přijde den, kdy za to bude něco chtít. Z dokonalého snu všech teenagerů se záhy vyklube noční můra a nejlepší místo ve městě se promění v nejhorší místo na Zemi. Ona vám to přece říkala, děcka. Nahoru jste neměly chodit. (CinemArt)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (191)

kingik 

všechny recenze uživatele

Hubené hororové h(l)ody. Mohlo mě napadnout, že to takhle dopadne, když se režisér doposud o horory nijak nezajímal. Ambiciozní Tate Taylor (ve filmu si zahrál policistu) se zkrátka domluvil s Octavií Spencer na tom, že když jejich spolupráce na snímku Černobílý svět (2011) byla před léty úspěšná, totéž by mohlo platit o hororu Máma, který by mohl být novátorským. Určité novum obsahuje, skoro hodinu pořádně brnká na nervy, aniž by se výrazně ponořil do hororových tenat, přihazuje neotřelé psychologické hrátky a ústřední psychopatka je korpulentní černoška, do níž byste to hned neřekli. Ovšem po hodině by měl film vygradovat do (předpokládaného) finálního masakru, ve kterém žena černé pleti, spřátelenou omladinou familiérně oslovovaná Máma, vyrobí z teenagerů kečup. Jenže prdlajs, v jejím sklepě sice dojde k dostaveníčku a generačním rozdílům, ovšem hororový divák dostane pořádně slabou výslužku. Nemůžu ale prohlásit, že by se film nelíbil. Jeho průhlednost je skoro originální a černoška, která si podá současné i bývalé středoškoláky, je dostatečně nadprůměrně zahraná i propracovaná. Ve filmu hrají i jiné známé persony, jmenovitě Luke Evans, Juliette Lewis, Missi Pile a Allison Janney, přičemž až na poslední jmenovanou jsou stran vývoje událostí celkem důležité. Neřeším nesrovnalosti stran věku, kdy Evans je o devět let mladší než Spencer, logicky by tedy jen těžko měli společná studia na střední škole. Řady omladiny neprořídly, uvědomělá Diana Silvers prostě zdatně přežívá, a není sama. Mrtvol je pomálu, takže žádné velké (p)osvícení v tomto ohledu nečekat. Zajímavým aspektem filmu je profese psychopatky - pracuje na veterinární klinice, ovšem zvířátka nedojdou újmy. Slabinou je fakt až ten závěr. Octavia Spencer je však natolik přesvědčivá, že nepřijmout její pozvání zapařit v suterénu jejího domu, by byla docela škoda. 7/10 ()

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Octavii Spencer mám zaškatulkovanou v takových těch rolích hodných tetiček, které vždycky umí poradit a ví přesně co říct i v tu nejdramatičtější možnou chvíli. Proto mě vlastně dost překvapilo, jak dobře ztvárnila psychopatickou mrchu. Film je ale jinak takový lehký thriller, kde více jak polovinu stopáže tvoří pařby a atmosféra se stupňuje jen velice nenápadně. Každopádně mě to bavilo, Octavia umí být slušně creepy a i parta teenagerů v čele se sympatickou hlavní hrdinkou je tu hodně ok. Fajn oddychovka. ()

Reklama

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Tate Taylor je všeuměl přesně v tom slova smyslu, že neumí vůbec nic. Jeho mixování žánrů od oscar bait přes thriller až nyní po horor je sympatické, nicméně vznikly jen směšně snaživé filmy, které jako celek evokují, že Taylor sice splácne dohromady cokoliv, ale já se ptám: Kde je nějaký srdíčko? A jako vždy platí, že se u toho, probůh, hlavně nesmí přemýšlet! Oceňuju ale poselství, že introverti a oběti zločinů jsou maniaci a pokud se s nima nebudete kamarádit, tak vás maniakálně zavraždí... na to se dá napojit. ()

Sabrewulf odpad!

všechny recenze uživatele

V prvé řadě si řekněme na rovinu, že toto nemá s hororem absolutně nic společného. Už mě serou ty zavádějící označení, kdy retardovaní distributoři nerozeznají jablko od cibule. Vlkodlaci, upíři, zombie, duchové, démoni a jakákoliv jiná strašidla- TO je horor. Vraždící lidi spadají do thrilleru.  Už toho mám fakt PLNÉ ZUBY. V čem je tlustá černoška tak moc jiná než 7even nebo Mlčení jehňátek, že to je označováno hororem? A jak může být tlustá černoška řazená na stejnou úroveň jako upíři a jiná havěť? Proč potom není hororem všechno, kde se vraždí, třeba i kriminálky? Proč z toho prostě neudělat ještě větší NELOGICKÝ bordel, než už je? Tvl kdyby byl soud, kde by proti mně stála obžaloba, která by zastávala názor, že tlustá černoška spadá pod horor, tak bych i Perryho Masona tak umlátil argumenty, že by se jeho mozek rozprskl po celé soudní síni. A to by byl thriller. Ve výsledku to škodí samotným filmům, protože když tlustá černoška dělá ve sklepě párty pro teenagery, tak bych si mohl nadějně myslet, že je ve skutečnosti nějaký tlustý černošský démon, který požírá lidi a cítil se pak strašně zklamaný a podvedený, ale jelikož jsem už vycvičený retardovanýma distributorama, tak jsem přesně věděl, že tlustá černoška zůstane jen tlustou černoškou. Subžánry jako slasher v tom taky dělají zbytečný bordel, přitom by stačilo odebrat slasheru to, že spadá pod horor a udělat z něj pouze subžánr jako takový, takže Vřískot by byl slasher thrilleru a Pátek 13. slasher hororu. Jak jednoduché!! To k žánru. Teď k filmu. Odmyslím, že snad neexistuje nic horšího, než ožírající se děcka. Ale dál. Kdy už konečně ta hovna na podrážce, říkající si režiséři, pochopí, že film NENÍ fabrika? Proč nám cpou to STEJNÉ pořád dokola a dokola a do zblbnutí? Film není pekárna. V pekárně se pečou rohlíky a vy chcete, aby ty rohlíky byly pořád stejné, ale film není jídlo, proboha! Divák nechce stejné filmy, nechce stejné postupy!! Záporačka drží ve svém domě oběti, na zvonek zazvoní policajt, kterému některé věci nesedí a ve dveřích se začne záporačky vyptávat. Oběti buď udělají nějaký rámus, nebo rovnou zavolají o pomoc, policajt zbystří, ale je ihned zabit záporačkou. Kolikrát jsme tohle už viděli, kurva?!!! To je nějaká forma úchylky? Nedovedu si představit, že bych točil film a cpal tam dějové postupy, které už jsem viděl v dalších 50ti filmech. Mě by naprosto bavilo, vymýšlet to schválně JINAK, než by divák čekal. Toto se prostě nedá okecat složenkama, které musí režisér zaplatit, protože - znovu opakuji - film není pekárna, je to forma umění a i když musíte vydělat nějaké peníze, aby jste mohli točit další film, neopravňuje vás to k tomu, aby jste lidem cpali takto extrémní neoriginalitu, takže jestli chcete dělat stejnou věc 100x stejně, pak se postavte k pásu ve fabrice a nezasírejte zbytečně filmový pás, do prdele už! Jako fakt brutálně mi toto hovno hnulo žlučí. Mít ty břídily po ruce, tak je umlátím tyčí a pak by z toho mohl být fajnový thriller. Vlastně já bych si pak ve vězení kreslil tlustou černošku, takže by to byl jasný horor. S příměsí muzikálového komiksu. () (méně) (více)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $5miliónovTržby USA $45,373,120Tržby Celosvetovo $60,582,764Tržby za predaj Blu-ray v USA $1,195,103Tržby za predaj DVD v USA $1,065,314║ Až zbytočne prekombinované a v konečnom výsledku banálne. Potenciál režiséra Tate Taylor strašne vyprcháva. /45%/ ()

Galerie (29)

Zajímavosti (4)

  • Celý film se natáčel ve městě Natchez (Mississippi, USA). Natáčelo se od února do března 2018. (Grimaldi)
  • Film byl natočen už v únoru 2018, vyšel však až v květnu 2019. (Polgedney)
  • Role Sue Ann (Octavia Spencer) byla původně napsána pro herečku bílé pleti. (ČSFD)

Reklama

Reklama