Reklama

Reklama

Scarlett Johansson alias Black Widow se po dekádě v Marvel Cinematic Universe konečně dočkala svého prvního sólového dobrodružství, které však bude úplně jiné, než jaké doposud poznala. Skupina velmi nebezpečných lidí odhalila její už téměř zapomenutou minulost, a proto se musí vydat na cestu napříč celým světem, zatímco je pronásledována Taskmasterem – neúprosným zabijákem, jehož jediný úkol je zničit Black Widow. (Falcon)

(více)

Videa (10)

Trailer 5

Recenze (754)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Můj bože. Pokud by se koronaviru podařilo zabít éru komiksových blockbusterů, řeknu, že to všechno stálo za to, ale obávám se, že s tím ještě budu muset vydržet a už mi upřímně řečeno přestává stačit trpělivost. Nechápu, proč jsem se ze všech módních vln mainstreamového hollywoodského filmu musel narodit do té nejnudnější, nejoproštěnější od individuálního talentu a s nejmenší trvanlivostí. Zatímco vždycky bude někdo, kdo bude sjíždět muzikály Freda Astaira a westerny Johna Waynea, neumím si představit, že by se někdo v historii měl potřebu vrátil k téhle rozumně kvalitní, dobře natočené a vcelku naprosto v pořádku zbytečné obludnosti a netěším se, až budeme muset jednou vnoučatům vysvětlovat, jak tupí jsme byli, že jsme za tohle dávali peníze znova a znova a znova. Já vím, že skuhrám, ale to je proto, že koncept blockbusteru mám rád a už bych fakt potřeboval v jeho rámci něco nového. Kdyby se v rámci komiksů nějak experimentovalo nebo přicházelo s něčím novým, bylo by to (možná) o něčem jiném, ale takhle chci jen konec. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Scénář a chování postav bylo zmatený jako chameleon mezi lentilkama. Na akci bylo vidět, že za každou cenu chce být cool. Někdy byla, ale někdy to už i na Marvela bylo přepálený. David Harbour je jasnej masér číslo jedna u tohoto filmu, od pákování v base ("Over The Top Sly" by se totálně nečapal ) mě bavil, bavil a zase jenom bavil. Nemůžu říct, že by to byl srágonec. Tvůrci moc dobře vědí na koho cíli a podle toho hrajou. ()

Reklama

H34D 

všechny recenze uživatele

Už si ani nepamatuju, kdy tyhle "hypermoderní" akční slátaniny vznikly, možná to byl Labyrint lží. Jeden rádoby překvapivý zvrat střídá druhý, způsobem deus ex machina se různí lidé objevují na různých místech v ten správný čas. Události se dějí bez příčin, resp. jen proto, aby film mohl nějakým směrem pokračovat dál. Vymýšlet příběhy jako Black Widow je možné donekonečna - vždycky se objeví nový záporák, další katastrofa, anebo se opět budeme ohlížet do minulosti, popř. se objeví nová vedlejší postava, s níž se může zrodit nová franšíza. Filmy s Jamsem Bondem, anebo Mission Impossible jsou také plné moderních technologických vychytávek, ale povětšinou mají fungující a logicky poskládané příběhy. Black Widow jsou holky a exploze. Tak aspoň, že nenudí... 6/10 ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Po roce v kině a velká spokojenost. 3D perfektní, ta hlaveň před očima mě vyděsila, z komína jsem dostával závrať a letící brýle pobavily. Black Widow je podařený klon bondovky, ostatně Nataša v Norsku sleduje Moonraker a očividně ho zná nazpaměť. Takže agenti, honičky na motorkách i s tankem (jako nadsázku ho tu nechám, díky, kolego PetřePane), padouch, co chce ovládnout svět (tedy on ho dle sebe už ovládá), třeskuté finále s povinnou destrukcí. Ano, zákony fyziky se porušují, postavy jsou gumové, a proto vydrží téměř vše, akce je mnohdy z říše fantazie. A to proto, že se jedná o fantastický film. Potažmo comicsový, kde platí zcela jiné zákony. Snad jen těch sentimentálních scének bylo až dost, ale nekončící akce od začátku do konce by mě nejspíš ubila, tudíž přivírám oko. 4,5* ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Já vlastně nevím, co si o tom myslet. Marvel se v současné generaci Avengers už evidentně vystřílel a možná by ji měl nechat spát. Dobrý dojem zanechávají jen Florence Pugh a pár (zhruba tři) fajn nápady v akčních scénách, zbytek je na pytel. Komediální potenciál Davida Harboura nevyužit (je ho dost málo), trikové scény místama fakt hnusně smrdí CGI a celá rádoby psychologická/rodinná vrstva vyprávění se jednak strašně pere s akčním bordelem, druhak je jí dáno více prostoru, než kolik zaslouží. Když hrdinky se slzou v oku dlouhé minuty smrtelně vážně fňukají nad svým osudem, načež začnou dělat imbecilní WTF humory a akční kejkle, působí to buď retardovaně (v lepším případě), nebo pěkně otravně (v horším případě). Zkrátit, osekat zbytečný a ubrečený balast, uklidnit CGI bordel, nechat Harboura humorovat, více se věnovat fyzickým akčním scénám a uštěpačnosti a bylo by to hodně fajn i se stejným příběhem. Takhle je to otrava, ze které si budete chtít později maximálně tak pustit jednu dvě scény na youtube. P.S. Potitulková scéna je dost klišé trapas, jehož realizace už teď smrdí hodně předvídatelným průserem. ()

Galerie (78)

Zajímavosti (68)

  • Ve filmu vidíme Alexeje Šostakova (David Harbour), který vystupoval pod jménem Red Guardian, sovětský ekvivalent Kapitána Ameriky. Ten debutoval roku 1967 v komiksu „The Avengers #43“ od Roy Thomas a John Buscema. Těchto Rudých strážců byla v komiksové historii celá řada a až na vyjímky (Tania Belinsky byla mutant) se jednalo o lidi bez super-schopností, ale výborně vycvičené od KGB. Vždy se jednalo o skvělé atlety na olympijské úrovni, piloty a znali bojová umění. Podobně jako u Kapitána Ameriky všichni používali štít, ale měli i zbraně. Alexej a Tania používali hurlingovou zbraň, disk s přezkou na opasek, který se při vržení vracel zpět kvůli magnetismu. Čtvrtý Red Guardian, Josef Petkus, používal meč a šestý v pořadí, Anton, zase využíval kybernetickou technologii, která zvyšovala fyzickou sílu. Nejnovější Red Guardian (sedmý), Nikolaj Krylenko, měl technologii, která ho chránila před elektromagnetickou a kinetickou energii a zároveň tyto síly mohl vést přes svůj štít z vibrania. Mezi další strážce patří Aleksey Lebedev, který byl představen až v roce 1991 v „Namor, The Sub-Mariner Annual #1“, ale v Marvel Universe byl úplně první (původní) Red Guardian. Pátým byl Krassno Granitsky, jehož jméno si Ed Brubaker výpůjčil z Bondovky „From Russia, with Love“ od Ian Fleming. (3T)
  • Přestože se začátek filmu odehrává v roce 1995, plyšová hračka, kterou si malá Yelena při útěku vzala z domu, je novějšího data. Plyšový poník je totiž vytvořený podle postavy Twilight Sparkle ze seriálu Můj malý Pony: Přátelství je magické (od r. 2010), jehož první epizoda byla odvysílána až 10. října roku 2010 na americké televizní stanici The Hub. (HERGImanCZ)
  • Film obsahuje potitulkovou scénu. (Harapes)

Související novinky

Ředitelé Disneyho jsou malicherní egoisté

Ředitelé Disneyho jsou malicherní egoisté

12.09.2023

Ředitelé největších hollywoodských studií jako Disney mívají spíš status seriózních, velice inteligentních a logikou byznysu vedených lidí. Nový report televize CNBC ale tento pohled v případě Boba… (více)

Našla hraná verze Na vlásku Lociku?

Našla hraná verze Na vlásku Lociku?

13.08.2023

Studio Disney s hranými remaky svých ikonických pohádek v posledních letech nijak nezpomaluje, a kromě již oznámené Moany, Bambiho nebo Lilo & Stitche nás v budoucnu čeká také muzikál Na vlásku.… (více)

Marvel oznámil Multiverse ságu

Marvel oznámil Multiverse ságu

24.07.2022

7. listopadu 2025, tohle datum si zapište do kalendáře, než se ještě třikrát změní, protože v tento den vstoupí do kin závěrečný snímek nejen šesté fáze MCU, ale taky čerstvě oznámené (a už nějakou… (více)

Čína pokračuje v bojkotu marvelovek

Čína pokračuje v bojkotu marvelovek

01.05.2022

Naděje na čínskou premiéru Doctora Strange v mnohovesmíru šílenství jsou zřejmě mrtvé, tamější autority totiž po kontrole filmu došly k názoru, že snímek neodpovídá té správné socialistické vizi… (více)

Reklama

Reklama