Reklama

Reklama

Obsahy(1)

ANDĚL. Zimním mrazem promodralá tepna velkoměsta, kudy se s ospalou neúnavností stále a znovu proplétají cinkající tramvaje, stovky lidí s hlavami sklopenými k zemi i desítky popojíždějících aut. Chátrající synagoga, vedle rozšklebená hluboká jáma a nad ní varovný prst jeřábu předznamenávající budoucí kovově-lesklé obchodní centrum. Mísí se tu hukot aut, dunění rozvibrovaných kolejí, hlasy lidí, ječáky policejních sirén i nezúčastněně monotónní broukání omšelých amplionků na obchodech o idyle a pohodě vánoc: "Pur-pu-ra-na-plot-ně..." Staniol, Santa Mikuláš, kapři bez hlav a zatoulaní psi nedočkaví své vánoční výslužky! (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (127)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Dobré je, že každý film Vladimíra Michálka je úplně jiný. Je jasné, že tenhle měl připomenout drogy, sekty, neutěšené poměry v jakémkoli velkoměstě atd. atd. a to se mu podařilo na výbornou. Chvíli trvá, než si na tu kameru a styl a herce zvyknete, ale to je asi tak všechno. A navíc: ta ségra v podání Věry Galatíkové je nepřehlédnutelná. Pro ni naprosto netypická role, I think. ()

1mArc0 

všechny recenze uživatele

Veľmi ťažký existencialistický film, ktorý určite nie je pre slabé povahy. Veľmi ponúry, depresívny a reálny film. Nie je to najdokonalejšie čo vzniklo, áno je to príbehovo slabšie miestami, povedzme si na rovinu- jednoducho sú scény v každom filme, ktoré sú nosné, a ktoré sú kľúčové. Film sa celý nie je v avantgardnej, čisto novátorskej atmosfére, veľmi odlišne natočení film, niet tu bežných princípov, a značne odlišný z tvorby Michálka. Je dobré, že Michálek vložil veľké množstvo emócií do tohoto filmu, že to nie je typu: „oholím si hlavu, som narkomanka a ľutujte ma." Tu je hra na úplne inej úrovni, úplne iné emócie tu prevládajú, Michálek to prevzal z iného konca, a veru podarilo sa. Medzi dvoma hlavnými hercami je rozdiel, kto je skutočne profesionálny herec, a kto zvláda o trocha slabšie, stále na profesionálnej úrovni! Tým som chcel napísať, že niekto má len jednu špecificky zameranú činnosť, a niekto omnoho viac činností. Martin Štrba už od počiatkov 90. rokov patrí k tým najlepším kameramanom Česka a Slovenska. Apokalyptický a smutný film. Michálek tu vyslovene skvelú zostavu- sám scenárista, Kamera- Martin Štrba, Hudba- Jan Čechtický. Každý sa nájde v tomto filmu. Suma sumárum: Čisto pre priaznivcov filmu, /80 %/ . ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Bože, to zase byla věc. Bezútěšný postmoderní trip movie, který naštěstí není tak "cool" jako Ondříčkovi slátaniny, ale přesto veškerou obskurnost námětu redukuje na námel hoven, čuráků a píč, které létají z úst v civilní křeči se zmítajících herců a hereček. Michálek chrlí příhody a snaží se z nich vymodelovat FILM. Postmoderní snaha dýchá ze všeho, forma je rozbitá na nesourodou drť, digitální kamera se nejistě třepotá, barevné filtry se mění... Příběh v pravém slova smyslu chybí. Jde přeci o sžíravou postmoderní výpověď. Krásné, jen to všechno maskuje velkou prázdnotu a nicotu za slovy, skutky. Těžko říci, kam tahle barevná tříšť míří, na emotivní potenciál Trainspottingu nemá, o obskurnost Cronenbergova Nahého oběda se nesnaží. Jediné, čím je pro mne Anděl Exit hodnotný, je zachycení mizejícího světa v okolí andělské křižovatky. Jinak jsem viděl pouze podivný zfetovaný a otravně uřvaný mišmaš, který ke mně promlouvá plynou tatarštinou. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Těžko sledovatelné, ukřičené, místy sice působivé a slušně zahrané, ovšem místy zase směšné a k závěru navíc příliš dlouhé. Takový pokus o Trainspotting CZ. "Jako amatérská" kamera, kterou je film natočen, mi ani nevadila, zato zvuk byl mnohem podivnější - postavám kolikrát nebylo rozumět, herci huhňali a ještě k tomu potichu. ()

Ony odpad!

všechny recenze uživatele

Je to něco jako Panika v městečku. Jenže místo postaviček indiána, kovboje a koně jsou tu postavičky feťáků, překupníků a sektářů, a tím pádem jsme ochuzeni o jeden podstatný rozměr. Škoda, že to nestálo trochu víc na pražských exteriérech a že nebyly nějak lidsky nasnímané. Takhle to se mnou neudělalo naprosto nic. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (6)

  • Při scéně na půlnoční mši měl kameraman kameru schovanou pod kabátem, aby se všichni ostatní chovali autenticky. (HappySmile)
  • Natáčení začalo na Štědrý den v roce 1999. (HappySmile)

Reklama

Reklama