Režie:
John McTiernanKamera:
Jan de BontHudba:
Michael KamenHrají:
Bruce Willis, Bonnie Bedelia, Alan Rickman, Paul Gleason, Reginald VelJohnson, Alexander Godunov, William Atherton, Hart Bochner, James Shigeta (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Policista John McClane přilétá na Vánoce do Los Angeles za svou manželkou Holly a dětmi. Holly pracuje pro japonskou společnost Nakatomi, v jejímž mrakodrapu se právě koná vánoční večírek. Holly odešla z New Yorku za prací, zatímco John tam zůstal. Nyní zjišťuje, že Holly používá v práci své jméno za svobodna. Jde se do koupelny upravit a mezitím do budovy přijíždějí ozbrojení muži. Zabijí strážce, uzamknou výtahy, všechny vchody a odpojí telefony. Potom proniknou na večírek a John z koupelny zaslechne střelbu. Podaří se mu nepozorovaně utéct do vyššího patra, kam později útočníci odvedou ředitele společnosti Nakatomi. Chtějí po něm přístupové heslo k počítači, který mimo jiné řídí trezor, ze kterého chtějí ukrást dluhopisy v hodnotě stovek milionů... Ředitel se jim snaží vysvětlit, že trezor má sedm zámků a on zná kód pouze k jednomu – a i ten jim odmítne dát. Hans, vůdce útočníků, ho zastřelí. John spustí požární alarm, aby přivolal pomoc, ale útočníci zavolají hasičům, že poplach je falešný. Díky tomu ale zjistili, že je někdo v horním patře, a pošlou tam muže se zbraní... John teroristu zabije, sebere mu zbraň a vysílačku a jeho tělo pošle dolů výtahem. Bratr zavražděného, Karl, chce Johna ihned najít a pomstít se. John použije ukradenou vysílačku a snaží se přivolat pomoc, ale jeho volání slyší i teroristé a dojde jim, že John bude někde na střeše. Volání zachytí i policie, ale nevěří Johnovi, že se něco děje. Když pak ale ve vysílačce zaslechnou střelbu, pošlou tam na kontrolu hlídku. Seržant Powell dojede do Nakatomi, promluví si se strážným, což je ale nastrčený terorista, a v klidu odjíždí s tím, že nic podezřelého nenašel. Když ho John vidí odjíždět, vyhodí z okna mrtvolu dalšího teroristy, kterého při přestřelce zabil, a začne z okna střílet... (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (1 319)
Skutečnost, že americký filmový průmysl vedou židé, cenzuru katolíci a diváci jsou protestanti, ukazuje na tamní mimořádnou spolupráci: jedněm jdou do kapsy výdělky, druzí zajistí odstřiháním závadností návštěvnost a třetí se přijdou poveselit do kina. Nestojí právě na tomto velký trik Hollywoodu, o němž vypráví první Smrtonosná past? Na elementární úrovni ten film můžeme samozřejmě číst jako příběh o newyorském policajtovi, který vystřílí bandu teroristů, ale vedle toho tu máme i příběh o nacistovi Gruberovi, kterého přivábila do mrakodrapu chuť nastřádaných židovských peněz. Gruber se svými německými pohůnky představuje cosi jako relikt, který se nepodařilo chytit spojeneckým oddílům před Norimberskými procesy. Jestliže měl Goebbels za nacistického Německa na starost vnitřní Německo a Hitler válku, pak tady zajišťuje analogicky PR-ko dekadentní aristokrat s pokřiveným světonázorem Gruber a válku jeho pochopové určení na špinavou práci. Co je ovšem klíčové a co si uvědomil Marlon Brando, židé a představitelé mocné židovské lobby, kteří kontrolují a vládnou Hollywoodu, si dávají dobrý pozor, aby ve filmech nebyli nikdy zobrazováni negativně a už vůbec ne jako loutkáři hýbající světovou šachovnicí, a proto jsou v první Smrtonosné pasti filmu vydávány za Japonce, konkrétně za japonskou finanční společnost Nakatomi sídlící v moderním mrakodrapu v centru L.A. Podobná cenzura proběhla mimochodem v Německu, kde jména jako Karl a Hans, ale i Fritz, Kristoff nebo Heinrich nahradily jejich anglické ekvivalenty. Kdo je pak ale Willis, který nám v triádě teroristé-oběti-zachránce chybí? Willis je nejspíš novodobá kombinace Abraháma, Mojžíše a krále Davida v jednom. Prostě Superman, sám velký Jahve, který se zjevil, aby po Egyptu, Asýrii, Babylonu, Římu opět vysekal židy z problémů. Odsud chápeme i původ slavného výroku Johna McClanea o krůtě a obyčejným vánočním stromečku, kterým odkazuje k šábesu (židé Vánoce neslaví, to je další kamufláž pro západní křesťanské publikum), kdy by se mělo v klidu odpočívat, jenže on musí lízt v nějaký blbý rouře. Podobný výrok známe z Biga Lebowskiho, který rovněž o šábesu nekoulí. Jenže záchrana lidských životů je přece jen něco jiného než kuželky. ()
Vianoce sa začínajú vtedy, keď Hans Grubber spadne z budovy Nakatomi Plaza. Akčný film a séria svojho vlastného rozmeru. Zameraný čisto na inteligentnú akciu s množstvom zvratov, pomerne hluchý nápad, ktorý by s inou produkciu skončil zapadnutý v archívoch tvorcovia rozvili naplno. Tú dobu ešte neokukaný, drsný, bosý a akčný Willis to zatiahol dokonale a zariadil si naozaj obrnený rešpekt do konca života. Hlavne u mňa! 100%. ()
Vánoční akční thriller vykrádající pohádku o zakleté princezně. Princem je John McClane, toho času policejní důstojník, kterému to neklape v manželství. Místo gotického hradu mrakodrap Nakatomi Plaza, místo sedmihlavé saně tucet teroristů, kteří chtějí celé království, místo nablýskaného kordu poloautomatická pistole Beretta M-92. Přesná muška. Přesné hlášky. Amerika objevena. 19 let po premiéře. Merry Christmas. :-) ()
Jeden z mála filmů, který jsem od premiéry v kině viděl nepočítaně. Vždy a znovu vtáhne do děje a nepustí ( i když ořezaný formát v TV je brutální...). S opakovaným sledováním si stále více všimnete, jak film nemilosrdně tepe zvrhlé novináře, vypatlané policejní náčelníky a vyšinuté zástupce FBI se zelenou sekanou místo mozku. Kromě B.Willise zaujme jeho protivník A.Rickman. Herec shakespearovského ražení už zde naznačuje, že setkání s ním v dalších filmech bude zajímavé. Ďábelské plamínky v očích se proměnily v hotové pekelné blesky v celé řadě padouchů, které ztvárnil, naposledy rozporuplný démonický Severus Snape. ... A zkrvavený polonahý Willis vede osamocený boj v kulisách Skleněného pekla až na hranici svých sil. To jsou tedy Vánoce, to bych chtěl vidět, jakého mají Silvestra! ()
Smrtonosná past je ultimátní akční pecka. Viděl jsem jí jako hodně malej a tenkrát jsem si říkal, jakej je ten Bruce borec. Jenže pak jsem tuhle pecku neviděl nějakejch patnáct let a zapomněl jsem na docela dost scén. Říkal jsem si, že tak to nemůžu nechat a tak jsem se k filmu opět vrátil. Tenkrát jsem ty emoce nemohl jevit naplno, ale teď vím, že do Johna McClanea jsem se vysloveně zamiloval. ()
Galerie (64)
Zajímavosti (174)
- Dôstojníka LAPD, ktorý ošetruje seržanta Powella (Reginald VelJohnson), si zahral herec Anthony Peck. Ako detektív Ricky Walsh sa objavil aj v Smrtonosnej pasci 3. (m.a.t.o.)
- Záverečná slovná výmena medzi Hansom (Alan Rickman) a Johnom (Bruce Willis) je odkazom na film Na pravé poludnie (1952). (WalterIK7)
- McClane (Bruce Willis) ve scéně, kdy prolézá větrací šachtou, u své zbraně nenatahuje závěr, ale pouze kohoutek, tudíž ji nemohl nabít. (Horryx)
Reklama