VOD (1)
Epizody(9)
-
Je léto a dochází nám led (E01)
-
Válečnické umění komančských jezdců (E02)
-
She Was Killed by Space Junk (E03)
-
If You Don't Like My Story, Write Your Own (E04)
-
Little Fear of Lightning (E05)
-
This Extraordinary Being (E06)
-
An Almost Religious Awe (E07)
-
A God Walks into a Bar (E08)
-
See How They Fly (E09)
Obsahy(1)
Seriál Watchmen od výkonného producenta Damona Lindelofa (Ztraceni, Pozůstalí z produkce HBO), zasazený do alternativní historie, v níž jsou maskovaní strážci postaveni mimo zákon, vyvolává nostalgické vzpomínky na původní stejnojmennou komiksovou klasiku. Přesto se v tradici díla, které ho inspirovalo, snaží jít zcela originální cestou. V čele hereckého obsazení stojí Regina Kingová, představitelka Angely Abarové, nositelky dvou masek – hlavní vyšetřovatelky policejního sboru v Tulse a také matky tří dětí. V seriálu se dále představují Jeremy Irons v roli stárnoucího a panovačného lorda z britského panství, Don Johnson jako Judd Crawford, náčelník policie v Tulse, Jean Smartová coby federální agentka Laurie Blakeová a Tim Blake Nelson v roli detektiva jménem Looking Glass. (HBO Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (185)
Obrovské překvapení, obzvlášť po prvním dílu, který mně moc nepřesvědčil a spíš mně po něm zajímalo, co to vlastně je. Předloha Alana Moora je to nejgeniálnější mistrovské dílo, filmová adaptace je jen geniální, a tohle... tohle bude nejspíš geniální do třetice. Ale definitvní soud vynesu... až někdy jindy. Tenhle seriál je něco, co se opravdu jenom tak nevidí. Má geniálního podivně se chovajícího Jeremyho Ironse a v podstatě šestidílný úvod a třídilné finále. Nové postavy jsou dostatečně zajímavé, stejně jako řešená témata a pokládané otázky, kterých je opravdu, opravdu mnoho. Epizody zaměřené na jednotlivé postavy jsou přímo mistrovská díla, stejně jako černobílá epizoda a zejména, zejména osmá epizoda s navrátivším se Dr. Manhattanem, Bohem, který vešel do baru a odvyprávěl svůj příběh, patří definitivně k úplně nejlepší seriálové epizodě, kterou jsem letos viděl. Tenhle seriál je skvost. Ovšem není to malý skvost, je to obrovský skvost a poslední tři díly to jasně dokazují. Chápu, proč se to Moorovi nelíbí, ale chápu taky, proč všem ostatním ano (protože to jsou vlastně v obou případech stejné důvody). Já obrovsky doporučuji jak znalcům předlohy (těm zejména), tak i těm neznalým (ale radši až poté, co si přečrou předlohu). Za druhou sérii bych se ani trošku nezlobil. Těsně pod hranicí pěti hvězd. ()
Přidám tady jenom další nadšený výkřik - ano, i přes existenci fenomenálních Leftovers, tohle je Lindelofův pièce de résistance. A už mi oficiálně došly synonyma. Doufám, že nikdy nezmizí Damonův talent pro vytváření těch nejpodivnějších, nejodvážnějších, nejambicióznějších, nejchytřejších, nejspletitějších, nejvrstevnatějších, nejlidštějších a nejemotivnějších příběhů. ()
Navázání na původní Watchmen univerzum sociálně kritickou blaxplotací nemusel být tak špatný nápad, pokud by se dalo uvěřit, že se jedná o autorský záměr a ne jenom vypočítavý business plán Warnerů v čele s markeťákem Lindelofem, který se nikdy rasové problematice nevěnoval a já tak nemám důvod si myslet, že to není jen další bohatý bílý korporát, který se snaží přiživit na současném společenském pnutí v USA, které je mu jinak samosebou na salámu. Ve Watchmen se tento připosraný přístup "chceme být strašně jedovatí a radikální, ale nemáme na to odvahu ani kapacity" objeví pak skoro ve všech dílčích tématech. Vedle té bandy uvzdychaných amatérů v rolích kladných protagonistů pak nechtěně vypadá post-KKK komunita Rorschachů se svojí chladnokrevností, disciplinovaností a trpělivostí jako nejatraktivnější pilíř celého univerza, což asi původně nikdo moc nechtěl. Největší problém je ale v tom, že jakkoli se série zaštiťuje původním dílem Alana Moora, tak není schopné udržet jeho nejsilnější devizu a to onu bolestivou morální ambivalenci. Zatímco hořkou pravdou původních Watchmen bylo, že existenci lidstva je schopno zachovat pouze skrze správně načasovanou genocidu a jediní strážci tohoto tajemství byli samozvaní hrdinové, kteří se se zapřisáhli boji proti zločinu, seriál není schopný s touto hořkou pravdou pracovat a trvá na své infantilní tezi, že zločin musí být potrestán, nehledě na důsledky a ideálně s rádobyvtipnou hláškou k tomu. S Moorem tohle pak nemá prakticky nic společného. Je to jen další infantilní projekt, kde se všichni mračí, mluví sprostě (hoodně na sílu mimochodem) a odehrává se to v noci, aby měl člověk pocit, že se dívá na seriál pro dospělý. Nepopírám každopádně, že to není občas zábava. ()
Výborná věc, vypilovaná do nejmenšího detailu. Začátek tak trošku navnadí na něco jiného, aby Vás to zhruba v půlce poklepalo po rameni a ukázalo, že jdete trošku jiným směrem. Dokonalé flashbacky to hlavně v závěru všechno fantasticky lepí dohromady a dávají dohromady seriál, který nelze označit jiným slovem, než výtečný. (oblíbené postavy: Angela, Adrian, Cal, Will) ()
// Lindelofův masterpiece. Nový příběh z počátku klame tělem kde se dá, jakmile se však rozjede, oh boy. Propojit původní komiks, udělat mu prequel, a následně uzavřít nejen současný děj, ale i děj původního komiksu tak, že to celé dává perfektní smysl, drží se ducha předlohy a zároveň končí dostatečně drze na to, aby to celý tenhle vesmír mohlo v klidu vykopnout do zcela nové éry, to je zkrátka *umění*. Už se těším, až si to celé dám ještě jednou. ()
Reklama