Režie:
Robert BentonKamera:
Piotr SobocińskiHudba:
Elmer BernsteinHrají:
Paul Newman, Susan Sarandon, Gene Hackman, Reese Witherspoon, Stockard Channing, James Garner, Giancarlo Esposito, Liev Schreiber, Margo Martindale (více)Obsahy(1)
Harry, bývalý policista a soukromý detektiv, žije s hollywoodským hercem, umírajícím na rakovinu, a jeho manželkou, též herečkou. Má za úkol doručit jakési záhadné ženě balíček. Tím se zaplete do vraždy a zároveň se tak dostane k 20 let starému případu, týkajícímu se záhadného zmizení hereččina bývalého manžela... (oficiální text distributora)
Recenze (49)
Zajímavý noir film s Paulem Newmanem v roli stárnoucího detektiva. Dvacet let stará vražda odhaluje nečekané skutečnosti, což nenechá osoby s tím spojené v poklidu. Ponuré myšlenky a neduhy života dávají příběhu i něco z reality. Počínání hollywoodského herce trpícího rakovinou mnohým připomene zoufalost a beznadějnost stáří. Zahrálo si tu několik hereckých legend a tak jako obvykle dali všichni svým postavám jisté neopomenutelné sympatie. Pro noir film je tempo velmi poklidné a pro mnohé dosti těžkopádné. Myšlenka příběhu dává všanc na vytvoření přímo art filmu a je škoda, že se tvůrci s takovým námětem nevydali touto cestou. Ale i tak je snímek ve své podstatě dokonalý a byť je určen jen pro určitý okruh diváků, není od věci ho shlédnout. Své osobní kouzlo jistojistě má. Jen je potřeba to správně uchopit. ()
Ak si chcete Twilight pozrieť iba kvôli prsiam Witherspoon, tak mám pre vás dobrú správu: je to hneď na začiatku filmu. Po nich to môžete kľudne vypnúť. Všetci. Nič lepšie totiž vo filme neuvidíte. Nie je tam totiž takmer nič zaujímavého (možno zadok Sarandon). Twilightu chýba fakticky všetko, čo má dobrá kriminálna mať (mysteriózno? To vážne?). Pripadalo mi to, ako keby to bolo natočené minimálne o 40 rokov skôr. ()
Oldschoolově laděná kriminálka se zápletkou, která se lehce otře o mysteriózní tón, s charismatickým hlavním představitelem-detektivem, jenž provází celým dějem mnohdy i za pomoci voiceoveru. Že by tedy pocta dávno mrtvému žánru noir filmů? Spíš bych řekl, že je Twilight, kromě v současné době dost nebezpečného názvu, něčím jako pokusem o pokus o složení pocty tomuto žánru, jenž zažil své nejslavnější chvíle okolo poloviny minulého století. Pocta nijak valná, spíše veskrze průměrná, ale přeci jenom má takové to naivní kouzlo, díky kterému dokázal i přes svůj nevalný námět nalákat k účasti slušné herce. Přeci jenom jména jako Paul Newman, Gene Hackman, Susan Sarandon nebo snad i Reese Witherspoon přeci jen v historii kinematografie nějakou tu stopu udělaly. ()
Soumrak předloží několik témat, ale pracuje s nimi poměrně povrchně. Hlavně je pak důkazem, že skvostné obsazení nemusí být zárukou kvality. Z řemeslného hlediska nelze snímku nic moc vytknout, obsahově je ovšem nezajímavý. Chybí tomu atmosféra, nechybí Reese Witherspoon, která kvůli Newmanovi a spol. přerušila studia na Stanfordu, a potěšila mnohé mužské diváky. ()
Film, který je našlapaný hvězdnými jmény, ale to ještě neznamená, že bude ohromující. Je to spíše podprůměrná kriminálka o bývalém policajtovi, který se zaplete do klubka událostí. Několikrát kvůli nim skoro příjde o život, aby nakonec všechno postupně rozpletl a uvedl na pravou míru. Chvílemi jsem o něm uvažovala i jako o vrahovi. Pak jsem podezřívala i další zúčastněné, ale nenapadlo mě, že by to mohl být Raymond, který tak rád popíjel ve svém architektonicky zajímavém domě a pozoroval cvrkot okolo sebe. Z jeho domu byl parádní výhled na město. ()
Galerie (45)
Photo © 1998 Paramount Pictures
Reklama