Režie:
Robert BentonKamera:
Piotr SobocińskiHudba:
Elmer BernsteinHrají:
Paul Newman, Susan Sarandon, Gene Hackman, Reese Witherspoon, Stockard Channing, James Garner, Giancarlo Esposito, Liev Schreiber, Margo Martindale (více)Obsahy(1)
Harry, bývalý policista a soukromý detektiv, žije s hollywoodským hercem, umírajícím na rakovinu, a jeho manželkou, též herečkou. Má za úkol doručit jakési záhadné ženě balíček. Tím se zaplete do vraždy a zároveň se tak dostane k 20 let starému případu, týkajícímu se záhadného zmizení hereččina bývalého manžela... (oficiální text distributora)
Recenze (49)
Áno, tento 90´s neo-noir si takto nízke hodnotenie nezaslúži (a práve to ma dlhé roky i napriek hviezdnemu obsadeniu tak odrádzalo). Paul „Frajer“ Newman po Harperovi (1966) znova po rokoch hrá súkromného detektívka, tento raz na dôchodku. Voice-over je rýdzo chandlerovský („Keď vám vravia, že nebudete potrebovať zbraň, znamená to, že si zoberte rovno dve“) a rovnako tak celá výstavba príbehu, ktorý inak nemá znalcom čo nové ponúknuť. Potešia však LA lokácie a trademarky (napr. nástup femme fatale skrz záber na nohy). Pre noiristov či fanúšikov Chandlera ide o príjemnú povinnosť. ()
Velice rozvláčné a komorní drama, které s mysterióznem, podle mě, nemá nic společného. Po první půlhodince jsem si myslela, že to vypnu. Hrozilo mi vážné nebezpečí sebepoškození ukousáním nudou. Začalo to nehty, což jsem vyhodnotila jako varovné znamení a na chvíli jsem si dala pauzu. Pak jsem pokračovala a vydržela až do konce, jelikož mě příběh začal konečně trochu napínat a já si zkoušela tipovat, kdo je vrah. Zahradník to nebyl, žádného jsem neviděla. Paul, jako Harry - soukromé očko, se mi líbil. Obdivovala jsem ten jeho neuvěřitelný klid, se kterým řešil úplně všechno. A Gene to samé. Vlastně všichni tam byli klidní jak želvy přesto, že se tam vraždilo, porušovalo se Desatero, konkrétně bod šest a přesto se tam nezvýšil hlas, nezvýšilo se tempo, nikdo neprchal, všichni se všeho dovtípili v poklidu a tichu. Občas zazněly výstřely. Celkově dobré, takže za tři. ()
Ach jo, tolik známých jmen a taková nuda to ve skutečnosti byla. Není to vyloženě špatný film, ale na to, aby byl dobrý by: A) musely být hlavní postavy (především Paula Newmana, Susan Sarandon a Gene Hackmana) hlouběji chrakterizovány, tak aby v divákovi příběh vzbuzoval nějaké city, B) musely být důkladně propracovány i příběhy a osudy vedlejších postav (především Jamese Garnera, Reese Witherspoon a Liev Schreibera), aby příběh působil tak nějak komplexněji, C) musely být vedlejší role lépe zahrány, především Giancarlo Esposito, Liev Schreiber, Stockard Channing a Margo Martindale byli vážně hrozní, D) by musel film překvapit i něčím jiným, než minutovým záběrem na obnažená ňadra Reese Witherspoon, ač musím říct, že jsou skutečně nádherná. ()
Hviezdne obsadenie a noirovské spracovanie. Štylizáciu v podobe noiru nemusím, aj keď sa tvorcovia snažili verne kopírovať oné dávne časy, ktoré noiru priali. Obsadenie je síce hviezdne, ale v takých postavách, na ktoré bohužiaľ herci nesedeli - prestarnuté osoby, ktoré kujú pikle či zvádzajú manželky svojich rovnako starých kamarátov - neviem, ako druhým, no mne to prišlo dosť úsmevné. Jedine Sarandonová tam sekla. Zápletka je presne v noirovskom duchu - trochu mysteriózna, s pomalším tempom, ale s fajn cynickými komentármi, ktoré občas pobavili. ()
Tradiční detektivka ve stylu "chandlerovek" s dlouho přesluhujícím hlavním hrdinou.. Pomalé klidné tempo, spousta zvučných jmen, překombinovaný příběh, podezřelý je snad každý na koho se podíváte, pozlátko starého dobrého Hollywoodu.. Soumrak se snáší nad koncem herecké kariéry skvělého Paula Newmana.. ()
Galerie (45)
Photo © 1998 Paramount Pictures
Reklama