Kamera:
Miloš PetrolínHudba:
Petr HapkaHrají:
Ilja Prachař, Antonie Hegerlíková, Helga Čočková, Zdena Studenková, Vladimír Černý, Jiří Hálek, Blanka Waleská, Bohumil Šmída, Václav Mareš, Gustav Heverle (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Povídkový film zachycující tři různé tváře zločinu. V povídce "Víkend" zabije Karas ženu, kterou před časem znásilnil, aby ji umlčel. Omylem však zabil jinou ženu. V "Rukojmích" terorizuje narkoman Čaban nemocniční operační tým, ale rozvážní lékaři složitou situaci zvládnou. V "Kapsáři" se zloděj Benda hned po propuštění chce vrátit k řemeslu, ale jeho pokus končí tragicky... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (70)
Vždycky jsem měl za to, že česká detektivka se proslavila především poctivou detektivní prací, smyčkou stahující se kolem pachatele, a k tomu charizmatickým hlavním vyšetřovatelem. V tomto povídkovém filmu se logicky nedočkáme posledního atributu, ale co je horší, ani ten první není divákovi dopřán, což je obzvlášť markantní u dějství prvého. A nezachrání to ani mladinká Zdena Studenková v proklatě krátkých minišatech s kravatkou;) O těch deset procent nad průměr se Motiv Pro Vraždu vytáhne jen díky skvělému psychotizujícímu narkomanovi Jiřího Hálka a v některých scénách slušné atmosféře, na které má lví podíl Petr Hapka. 60% ()
Tři povídky s kriminální zápletkopu zpracované jako celovečerní film. Asi nejvíc mne zaujala druhá povídka s názvem " Rukojmí ", ve které Jiří Hálek vystupuje jako narkoman ohrožující své okolí pistolí. Ve třetí povídce s názvem " Kapsář " uvidíte krásnou Janu Brejchovou a budoucího reřiséra Filipa Renče jako syna Petra Čepka co by propuštěného zloděje - kapsáře z vězení. ()
Když dávaj v sobotu odpoledne na nově nějakou tu detektivku ze 70. let, tak se na to vždycky rád podívám. Ale tohle mě trochu překvapilo, protože jsem netušil, že to budou 3 příběhy, který spolu nemaj žádnou souvislost... Kdybych měl každej příběh ohodnotit zvlášť, tak bych to viděl asi takhle: Víkend - ***, Rukojmí - ****, Kapsář - ** ()
Exemplární ukázka jak netočit detektivku/krimi film/film. Desítky známých hereckých tváří (nebo jejich herecké začátky) v tomto méně známém snímku o různých jedincích, jenž svojí závislostí se dostanou až k sebedestrukci. Amatérské dramaturgické, režijní postupy v kombinacích rádoby uměleckých obrazců. Na svou dobu možná snaha o drsnější, akčnější zpracování a přiblížení se západnímu pojetí žánru, ale současným pohledem až stydlivě trapně úsměvné vnímání této šablonovité "detektivky" bez napětí a logiky, která se snaží dát socialistickému divákovi možnost nakouknout do světa hrdlořezů, násilníků a feťáků, leč kvalitou špatného studenta FAMU. Dnešní divák si tak tento film výborně vychutná, neboť výkony všech herců jsou ryze zábavné a tragické. Znásilňovač s plachou tváří Ilji Prachaře ještě ujde, Kapsářský ranař s obličejem smutného čerta Petra Čepka je už více k zasmání, ale kdo vybral Jiřího Hálka do role vraždícího brutálního narkomana, tak ten je rebel. ()
Tři povídky, tři různé tváře zločinu...v první povídce naivní přístup vraha zbavit se oběti, kterou předtím znásilnil, ve druhé povídce zoufalý pokus narkomana získat svou dávku, kvůli které je schopen jít přes mrtvoly. A třetí povídka vypráví o marné snaze propuštěného vězně zařadit se do normálního života, ke které mu nepomůže ani jeho syn. Myslím, že jednotliví režiséři zvládli svou práci dobře a připravili nám divákům napínavou podívanou ()
Galerie (7)
Photo © Filmové studio Barrandov
Reklama