Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Americká středoškolačka Mia Thermopolisová je trochu nesmělá, a navíc vinou nemoderního účesu, nevzhledných brýlí a bazarového oblečení patří spíš k outsiderům. Přesto žije spokojeně s matkou, svobodomyslnou malířkou Helen, a nejlepší kamarádkou Lilly. Celý její život však převrátí naruby příjezd babičky Clarissy. Mia se překvapeně dozvídá, že babička je královnou malého evropského království Genovie, že její otec byl korunní princ a že je dědičkou trůnu. Matka jí vysvětlí, že podle dohody s otcem se o svém původu měla dozvědět až v osmnácti letech, babička se jí snaží objasnit, že její nástup na trůn ovlivní budoucnost malé země, protože o trůn se ucházejí i další zájemci. Navíc povolá šéfa bezpečnosti Joa, aby na princeznu dohlížel. Mia nakonec souhlasí, že bude brát lekce správného chování a získá tím čas rozhodnout se, zda přijme genovijský trůn. Mezitím musí řešit i běžné školní starosti, výsměch pohledného spolužáka Joshe, o jehož objetí sní, výčitky Lilly, že na ni nemá čas. Na ambasádu dorazí vizážista Paolo, který se svými asistentkami promění tuctovou středoškolačku v atraktivní dámu. Proměna má však i nemilé důsledky. Znechucená povykem je Mia rozhodnuta vzdát se trůnu. Jenže pak jí babička předá deník, a v něm Mia objeví dopis od svého otce. (TV Nova)

(více)

Recenze (301)

Radyo 

všechny recenze uživatele

Proč se snažit vymyslet nějaký opravdu inteligentní nebo napínavý nebo humorný scénář, když se všude kolem povaluje taková spousta stupidních námětů, že? Stačí se jen sehnout, trochu je oprášit od nečistot, malinko přikrášlit nějakým hezkým obalem, zaplatit si reklamu a můžeme se tvářit, že máme v hrsti skvělý film, který nám nasype hafo doláčů do kapsičky. Asi tak by se dalo ve stručnosti popsat, jak vznikl tenhle film. Někdo si sedl, vykradl základní myšlenky z několika filmů, splácal dohromady rádobyscénář, ukecal producenty a mohlo se točit. Pravda, úplná kravina tenhle snímek není, ale už mě fakt unavuje sledovat ty teenagerské "komedie", kdy se z nějaké "škaredky" stane miss, princezna, nebo prezidentka vesmíru jen díky tomu, že si sundá brýle a rozčeše vlasy. ()

C0r0ner 

všechny recenze uživatele

Marshall mě velice nenadchl s Pretty Woman a o pár let přišel s podobnou sračkou, při jejímž sledování jsem takřka cítil, jak mi klesá (už tak nízké) IQ. Usmál jsem se jednou, když princezna rozmlátila skleničku, ale zbytek filmu jsem jenom oněměle trpěl. Zpětně si nedovedu představit, proč jsem si kurva pouštěl dvojku. Ta už hraničila s eutanazií. 15% ()

Reklama

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Gary Marshall chtěl tento snímek věnovat teeagerům. Nevím jaký k tomu měl důvod? Že by jako uměřenější reakce na vlnu teen filmů, ve kterých se děje všechno možné no však ty ingredience znáte. Jenomže se v něm nezapřou sklony tvůrce romantických komedií jako jsou Pretty Woman nebo Nevěsta na útěku . Marshall trpí režijní schizofrenií. Neustálý svár mezi tím, jak pobavit teeagery a přitom neurazit dospělé publikum dovádí k šílenství... samotného diváka. 2 (slovy dva) gagy se Marshallovy opravdu povedly. Jenomže co s tím zbytkem, který trvá neuvěřitelné dvě hodiny? Možná, že stopáž je tím nejhlavnějším problémem filmu. Za dvě hodiny se totiž dá stihnout mnoho a nebo se taky dá pěkně nudit a natahovat. Deník princezny bohužel splňuje to druhé. I když se tady ani nedá hovořit o nějakém promarněném potenciálu. Už samotný námět je dost směšný (ale dá se to nějak přejít). Scénář, který na sebe nalepil jednu banalitu za druhou, taky není vrcholem inteligence. Patnáctiletá outsiderka se najednou dozví, že má nastoupit na trůn v malém evropském království. No, a protože se to odehrává v San Francisku, tak se to samozřejmě neututlá... No a o bezradnosti režiséra jsem už psal. Samozřejmě, najdou se lidi, kteří moje výše vypsané řádky odbydou tím, že se moc zaobírám filmařskými nedostatky a nenechám se filmem prostě unášet a jednoduše se pobavit filmem na tzv. jedno použití . Jenomže Deník princezny nesplňuje ani toto kritérium. O nějaké pohodovosti se hovořit nedá. Snímek je příliš strnulý. Herecké obsazení je značně rozkolísané. Julie Andrewsová jako královna sice působí majestátným a autoritativním dojmem, ale to je vše. Anne Hathawayová herecky taky zaboduje jenom jednou. A to ve scéně, kdy se z ošklivého káčatka stane krásná mladá ženská. V tu chvíli jsem i já zpozorněl u televize a jinak znuděný výraz mi na tváři na chvíli vystřídal náznak... ehm, chtivého úsměvu. Mile vyhlížející ranař a řidič Joseph v podání Hectora Elizonda je vynikající a jeho postava alespoň stojí za to. Deník princezny je (ne)překvapivě tupá a nudná slátanina, která bez nějakého sebenáležitějšího vysvětlení obere diváka o DVĚ! hodiny času. ()

Monoxid 

všechny recenze uživatele

Pro mě dokonalá pohádka, na kterou se občas ráda znovu podívám. Párkrát se mi stalo, že jsem přemýšlela, zda se na konci dané scény hlavní hrdinka neprobudí ze snu, jak ujeté to bylo. Mimochodem, předtím vypadala líp... (a pokračování jsem naštěstí neviděla...nebo že by jo? Každopádně nic zapamatováníhodného.) ()

Streeper 

všechny recenze uživatele

Mám tenhle film ráda už od dětství, vždycky jsem si přála, aby se mi něco podobného stalo také.Vždyť kdo by nechtěl mít za babičku Julii Andrews? Jedna z prvních velkých rolí Anne Hathaway a upřímně, nedokážu si představit nikoho jiného na jejím místě. Zvládla to dokonale, navíc je nádherná a jako princezna by obstála všude. Je to vtipné, hezky to ubíhá a navíc úžasný soundtrack. ()

Galerie (74)

Zajímavosti (20)

  • Náklady na výrobu byly zhruba 26 milionů amerických dolarů. (NIRO)
  • Film vychází z knihy „Princezniny deníky“ od americké spisovatelky Meg Cabot. (Mara12)

Související novinky

Deník princezny 3 má hotový scénář

Deník princezny 3 má hotový scénář

29.01.2019

Herečka Anne Hathaway (Interstellar, Stážista) čerstvě potvrdila, že scénář ke třetímu Deníku princezny je hotový. Zpráva tak přichází na výročí patnácti let od premiéry prvního filmu. Herečka má prý… (více)

Zemřel Garry Marshall, režisér Pretty Woman

Zemřel Garry Marshall, režisér Pretty Woman

20.07.2016

V 81 letech nás opustil filmový a televizní klasik Garry Marshall. Většina z vás ho zná jako režiséra Pretty Woman nebo Deníku princezny, Marshallovi ale dala kariéru hlavně malá obrazovka. Jako… (více)

Reklama

Reklama