Kamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Carter BurwellHrají:
Tim Blake Nelson, James Franco, Liam Neeson, Tom Waits, Brendan Gleeson, Zoe Kazan, David Krumholtz, Ralph Ineson, Stephen Root, Harry Melling, Tyne Daly (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Krátké westernové etudy bratrů Coenových, od absurdních po hlubokomyslné, sledují příběhy psanců a osadníků na americkém Divokém západě. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (312)
Buster Scruggs ten dobrou mušku měl, jó... zato Coenovci kropí terče s hodně proměnlivou úspěšností. Většina kulek jde spíš do prérie. Nesourodá, nevyrovnaná antologie, která má připomenout romantické kouzlo westernů a západu, který nikdy nebyl... ale připomíná spíš, že Coeni už dávno nejsou mistři tónové ekvilibristiky, výstředních dialogů a brilantních point. Tenhle film spíš na sentiment hraje, než by ho sám dovedně vytvářel. Některé povídka (trupák, zlatokop) jsou vysloveně příšerné a mimo rytmus. I když se tu střídají nálady, celkový dojem je šíleně monotónní, i proto, že Coeni jen bezpečně variují. Nakonec s láskou vzpomínám na dementní verzi Limonádového Joe, oběšenecký blues Jamese Franca a psí baladu... zbytek nestojí ani za plivnutí do prachu. ()
Povídkový western bratří Coenů nabízí šest vzájemně nesouvisejících segmentů, z nichž rozhodně každý stojí za zmínku, ale náladové skoky mezi nimi mohou někoho mírně zdeptat (stejně jako digitální kamera, na níž je potřeba si chvíli zvykat). Avšak abych to vzal od začátku - The Ballad of Buster Scruggs: Bláznivá a překvapivě krvavá komedie se zpívajícím pistolníkem (Tim Blake Nelson), která baví brutálním humorem i dobře napsanými průpovídkami a písněmi hlavní postavy. Uteče možná až příliš rychle - 70%. Near Algodones: James Franco jako lupič-břídil, jehož komické utíkání před oprátkou bych si nechal líbit klidně na ploše celovečerní komedie se spletitějším dějem. Pánvičkami ověšený bankovní úředník je highlightem filmu - 70%. Meal Ticket: Je škoda a tak trochu šok, že prvními dvěma povídkami Coenovci zmlsali diváky humorem a poté na ně bez varování navalili poměrně depresivní neveselé drama, jež se dá číst jako metafora o smrti opravdového umění a jeho nahrazení laciným šarlatánstvím, co se lépe prodává. Zajímavé, ale chvílemi dost repetitivní a svou náladou to ke zbytku snímku vůbec nepasuje - 50%. All Gold Canyon: Jednoduchý, ale srdcem vyprávěný příběh jednoho zlatokopa, stojící na výkonu zarostlého Toma Waitse a nádherné přírodní scenérii. Jack London je z toho cítit na sto honů - 65%. The Gal Who Got Rattled: Troufám si říct, že příběhově nejzajímavější a nejcoenovštější segment, který se sice rozjíždí pomalu a tvoří dlouhou expozici postav, ale za to ke konci jako jeden z mála svým nečekaným závěrem opravdu zapůsobí - 75%. The Mortal Remains: Filozofická konverzačka na konec. Na papíře to možná vypadalo jako nejlepší možné zakončení filmu, ale reálně to diváka spíše dost unaví. Zamrzel mě docela nevyužitý Brendan Gleeson - 55%. Celkově vzato to byly příjemně strávené dvě hodiny a rozhodně žádné zklamání (jakým byl předchozí snímek bratří Coenů, Ave, Caesar!). Mohlo to však dopadnout daleko líp, kdyby komický ráz dvou prvních segmentů byl držen po celý film. ()
The Ballad of Buster Scruggs - 100%, Near Algodones - 80%, Meal Ticket - 70%, All Gold Canyon - 100%, The Gal Who Got Rattled - 100%, The Mortal Remains - 70% .................................. Buster Scruggs príde v šialenom tempe, zaspieva si, zastriela si a zasa zmizne. Esencia komediálnych Coenovcov. Druhá poviedka detto. Tretia s Neesonom ma nebavila, ale zas ten záver... A o to tu ide. Či už to pohromade drží alebo nie, každá z tých poviedok/postáv by zvládla vlastný film. So všetkými detailmi, krásnou prírodou a brutalitkami; Coenovci toho za tie dve hodiny dokázali povedať viac, ako o tej dobe povedal ktorýkoľvek iný western. ()
Zprvu jsem měl dojem, že koukám na nějaké volné pokračování Všechny cesty vedou do hrobu. Začátek byl totiž neskutečně vtipný. Druhý příběh mne zarazil svým koncem a pak už jsem z údivu občas nevyšel. Místy je film sakra drsný. Tenhle western je v podstatě složen z několika povídek ze své doby. Ta rozhodně nebyla jednoduchá a v tehdejší Americe jste mohli zařvat nejroztodivbnějšími způsoby čím se zase obratem vracím ke Všem cestám do hrobu, které toto hned v úvodu vysvětlují :-). Jinak nemám co dodat. Herci vybraní skvěle, kamera nádherná a ty lokace! Bože Severní Amerika má tak nádhernou přírodu ! Mrzí mne, že na sebe povídky alespoň nějak vzdáleně nenavazovaly. Film je vlastně prezentován jako kniha dobrodružných příběhů, co kapitola to jeden příběh z Divokého západu. A i ty příběhy jsou jakoby vytržené ze svých samostatných knih. U řady z nich netušíte proč někdo někam jede, nebo co ho vedlo k jeho konání. Prostě do nich se čtením první věty naskočíte... Podobně je to i s jejich konci, kdy také v podstatě nevíte co bylo dál... Asi to byl záměr, ale film to dost tříští a roztříštěno je to už tak těmi samostatnými příběhy. I tak ale dávám za 4 výstřely z coltu, protože jsem si to po dohrání hry Call of Juarez Gunslinger parádně užil! * * * * ()
Vlastně si umím představit ty samé motivy propojené a rozpracované do podoby koherentního celovečeráku, kde by spolu mohly souviset a v součtu být víc než touhle řadou sympatických banalit, Kamera byla místy fajn a místy naopak neskutečně ošklivá - je vidět, že Coeni to s digitálem ještě neumí a je paradoxní, že dvojice, která "dala světu" colorgrading, to tadys ním několikrát rozhodně přepískla. ()
Galerie (8)
Photo © Annapurna Pictures
Zajímavosti (11)
- Tim Blake Nelson, představitel Bustera Scruggse, zpíval své písničky sám, včetně závěrečného songu první povídky „When A Cowboy Trades His Spurs For Wings“, kde zpívá duet s Williem Watsonem, známým folkovým zpěvákem, který zde představuje pistolníka v černém Heralda z Demise. (Landauer)
- První film Joela a Ethana Coena natočený digitálně. Zároveň jde o dosud nejdelší film, jaký režiséři natočili. (Grimaldi)
Reklama