Kamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Carter BurwellHrají:
Tim Blake Nelson, James Franco, Liam Neeson, Tom Waits, Brendan Gleeson, Zoe Kazan, David Krumholtz, Ralph Ineson, Stephen Root, Harry Melling, Tyne Daly (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Krátké westernové etudy bratrů Coenových, od absurdních po hlubokomyslné, sledují příběhy psanců a osadníků na americkém Divokém západě. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (312)
„TAM NAHOŘE MUSÍ BÝT MÍSTO, KDE LIDÉ NEJSOU ZÁKEŘNÍ A POKER SE HRAJE ČESTNĚ. A POKUD NE, TAK O ČEM VŠECHNY TY PÍSNIČKY JSOU? VŠICHNI SE TAM SETKÁME…“ /// Povídkovej western, na jehož konci zůstanou stejně zase největšíma hvězdama Coenovci… Úvodní dva příběhy se prezentujou spoustou nezapomenutelnejch píčovim, který pohladí černohumornou duši. Postupně – příběh od příběhu… se to posouvá víc a víc do vážnosti a vykecávání, což kapku nudí. A kdyby to skončilo po tom čtvrtým… dám 4*. Ale já kurva tu pětku nepochopil (navíc byla tak strašně ukecaná…). /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Miluju příběhy, který by mohli bejt knihou. (Zvlášť, kdyby ji napsali Joel a Ethan Coen.) 2.) Vždycky jsem přemejšlel, jak by vypadal americkej Limonádovej Joe. 3.) Thx za titule “num71“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ** AKCE * NAPĚTÍ * ()
Opět další z řady Coenovic filmů, nad kterými si zamasturbuje pár pseudointelektuálů a přestárlých akademiků, ale běžný divák, aby zaplakal. Tedy nechci přehánět, spíše jde o to, že od tvůrců klasik jako Fargo a Big Lebowski by člověk očekával něco sofistikovanějšího a vtipnějšího. První povídka o Busteru Scruggsovi je suveréně nejhorší. Když pominu příliš křečovitý humor, (pro mě osobně) otravné muzikálové vsuvky, tak nám stejnak nezbývá víc, než triviální pointa absentující jakoukoli katarzi (2/10). Nedaleko Algodones s o poznání charismatičtějším hlavním hrdinou konečně vykazuje známky typického Coenovského černého humoru a akurátnější nadsázky (6/10). Dojná kráva se sice snaží podojit líbivost Liama Neesona, nicméně příliš se jí nedaří udržet mě vzhůru. Ano, zde jsem usnul a musel dokoukat film další den (5/10). Kaňonu plném zlata i přes obstojně vybudovaná očekávání jaksi chybí pointa. Takovou povídku si, s prominutím, z prdele můžete vytáhnout jednu denně (5/10). Pan Arthur a Billy Knapp konečně zachraňují celý film nejen sympatickým prostředím, hřejivými dialogy, ale i fungujícím napětím a vskutku zabijáckým Coenovským zakončením (8/10). Pozůstatky mrtvého se snaží těžit ze síly dialogu a zkušenosti jejich vypravěčů, avšak opět chybí jakákoli pointa, a tudíž i katarze - nejen z povídky, ale i z celého filmu (6/10). ()
Po tomhle bych věřil, že Coeni jsou schopni natočit zcela vážný výpravný western s výborně zvládnutýma akčníma scénama. Což je něco, co v dnešní době úplně chybí. Škoda, že přesně to, co by (pro jistotu ještě společně s nějakým hodně dobrým scénáristou) zvládli na jedničku, nikdy dělat nebudou, protože by to už holt nebyli oni a nejspíš ani nemají tyto ambice. Věčná škoda! Ale kdo to teda udělá? Kevin Costner? Ten sice něco velkého westernového chystá, ale u něj zase pochybuju, že to dokáže. Ambice i prostředky na to má, ale schopnosti a mladický elán už asi moc ne (to první vlastně moc neměl nikdy). Nejvíce se u toho jeho megalomanského projektu bojím, že to bude tak politicky korektní, až to bude místy bolet. Protože kdo chce dneska s vlky v Hollywoodu výti... //// Povídky: The Ballad of Buster Scruggs aneb Limonádový Joe naruby (3/5), Near Algodones aneb James Franco si zvyká na oprátku (5/5), Meal Ticket aneb Osekaný Dudlík z HP ve Wild West freak show (3/5), All Gold Canyon aneb Starý zlatokop Tom Waits v zaslíbeném údolí (4/5), The Gal Who Got Rattled aneb Druhý nejlepší příběh (mimochodem, skvělé scény bojů s rudokožci, stejně jako v Near Algodones) (5/5), The Mortal Remains aneb Jak jsem tvrdě usnul (1/5). //// Bohužel, poslední povídka, která to celé stáhne do pekel, zajistila, že jinak dobrému filmu prostě nemohu dát víc než tři hvězdičky ani kdybych se rozkrájel. Sorry, Omnibusi. ()
Parádní westernový a černočerný úlet, kde každá mikropovídka nádherně vyšumí do ztracena, což však rozhodně neznamená, že je bez pointy. Hned u první s chvástajícím se pistolníkem jsem se začal usmívat a úsměv mi z tváře neslezl po celou dobu. Snad jen paratarantinovský dostavníček v závěru byl lehce otravnější. Skoropětka. ()
Pokud by se vybralo pár z povídek a udělal by se z nich celovečerák, vůbec bych se nezlobil. Hlavně první dvě nabízejí parádní možnost pro rozvinutější nenudný příběh, jenže zde bohužel patří k těm nejkratším. I povídky s Mr. Pocketem nebo Prezidentem Piercem stály za to, bohužel zbylé dvě byly spíše o ničem (i když pointa u Neesonova kočovného divadla byla jasná)... Ale za minimálně 1,2 a 4 si Coeni pochvalu zaslouží. ()
Galerie (8)
Zajímavosti (11)
- V saloonu po odmítnutí hry s Dead Man's Hand vytasí Curly Joe (Clancy Brown) na Bustera (Tim Blake Nelson) Colt SAA 1873 (7.5 barrel – .45 Long Colt). Jedná se o revolver typu SAO (Single-action only), se kterým lze výstřel provést vždy až po natažení kohoutu do zadní polohy (kohout tak funguje jako pojistka), je tudíž nemožné, aby Buster za použití prkna od stolu způsobil tři výstřely tohoto Coltu bez opětovného natažení kohoutu, které provede Curly Joe pouze při dotazu: „And if I don't?“ a poté už nikoliv. (uncass)
- První film Joela a Ethana Coena natočený digitálně. Zároveň jde o dosud nejdelší film, jaký režiséři natočili. (Grimaldi)
- Natáčalo sa v amerických štátoch Nebraska, Nové Mexiko, Colorado a taktiež vo filmových štúdiách Santa Fe v Novom Mexiku. (MikaelSVK)
Reklama