Reklama

Reklama

Zloděj

  • USA Thief (více)
Trailer

Obsahy(1)

I zločinci mají svá pravidla. Americký režisér a producent Michael Mann (nar. 1943) se proslavil především v kriminálním žánru, a to jak v televizi (úspěšné seriály Miami Vice a Crime Story), tak i v tvorbě pro kina (především Nelítostný souboj s Alem Pacinem a Robertem De Nirem). Schopnost napsat přesvědčivé postavy, pohybující se za hranicí zákona, a cit pro atmosféru podsvětí v jeho rodném Chicagu osvědčil už ve své prvotině Zloděj (1981). Prvotřídní profesionální zloděj šperků Frank (James Caan) provozuje restauraci a obchod s auty, aby zakryl své nezákonné příjmy. Chce se oženit a zajistit do konce života, proto začne pracovat pro místního kmotra. Gangster mu zajistí potřebné zázemí i odbyt kradeného zboží, ale když chce Frank skončit, začnou se dít různé nepříjemnosti… Příběh samotářského zločince, který si chce založit rodinu, je od začátku odsouzen k nezdaru. Cítíme to z každého záběru, z temné atmosféry i z hudby skupiny Tangerine Dream. Frank je typickým neonoirovým hrdinou s vlastní stupnicí hodnot a velkým snem, který se nemůže splnit. Michael Mann svým debutem navázal nejen na domácí tradice filmu noir, ale Zloděj se svou melancholií blíží i francouzským snímkům žánru, jak je známe především z tvorby Jeana-Pierra Melvillea. Střídmý výkon Jamese Caana v titulní úloze tuto podobnost jen podtrhuje. V malé roli gangsterského poskoka ve filmu poprvé účinkoval Dennis Farina, kterého Mann objevil v řadách chicagské policie a který se v devadesátých letech stal známou televizní i filmovou hvězdou. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (115)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Raný Mann také Mann. Najde se tu pár slepých uliček, ale gró jeho stylu je tu i tak jasně patrné; především ta chladná chlapská atmosféra a fascinace nočními (velko)městy. Nemá cenu zastírat, že by děj fungoval lépe s menší stopáží v zádech, ale ve výsledku je to čistě jen o tom, zda vám tolik specifický hudební podkres od Tangerine Dream sedne či ne. Ony totiž ty jejich typicky osmdesátkové synťáky (které ovšem málokdo umí tak jako oni) mají moc pozvednout dlouhé nemluvné průjezdy neonovou džunglí do hypnotických výšin stejně tak jako utrhat uši a vytrhávat ze soustředění. ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Je to dost kvalitní, ale celé to v širším kontextu prostě působí jako Mannova rozcvička pro mástrpísy Manhunter a Heat.. Na Manhuntera tady trénoval atmošku, práci s hudbou, artové hry s akcí... Na Heat zase trénoval vykreslování postavy profi lupiče.. jeho životní zásady, vztahy, přetlačovaní s policií .. udržení divákovy pozornosti i když se zrovna řeší technikálie.. atd... ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Budu jako tvůj táta. Peníze, zbraně, auta. Dostaneš všechno, co potřebuješ." Je snadné nechat si na nos navěsit bulíky od mafiána, který zabil víc lidí než elektrické křeslo a umí dodat jakýkoli typ dítěte k adopci. Frank to udělal a musel nést následky. Mně se líbilo, že se s tím moc nepáral, ale to nekonečné dobývání trezorů mě nebavilo a mám z něj usazený prach v plicích. To je patrně známka toho, že ty scény byly realistické, ale já jsem to potřeboval o něco svižnější. ()

OG_Swifty 

všechny recenze uživatele

Skvělá neo-noirovka Michaela Manna, která patří bez debat k jeho nejlepším dílům. James Caan je 'zlej' snad pořád a vlastně bych řek, že to je první pořádná filmová role Belushiho (a navíc kromě účesu na něm nic nepůsobí komicky). Robert Prosky pravděpodobně odvedl skvělou práci, protože každej druhej mafiánskej boss se po něm jmenuje Leo :)) Bohužel na filmu se částečně podepsal onen pověstný zub času a ty heisty tak všeobecně působí tragicky, ale dá se to přežít - koneckonců supermoderních vykrádaček je teď v kinech min. dvacet do roka.. trochu jsem se pousmál, že se těma dveřma od trezoru prořezali kyslíkovým kopím bez kyslíku (ta jedna bomba by jim teda rozhodně nestačila) a ještě by se tam okamžitě udusili, ale když přišel na řadu payday a všechno potom, tak jsem na to okamžitě zapomněl. To mělo totiž ty správný černobílý koule. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Chtělo by se napsat, že Michal Mann natočil typickou kriminálku z osmdesátých let, jenže film byl natočen v osmdesátých letech :) Výborná hudba, hrdina s motivací a samozřejmě staré dobré že co se může pokazit se taky pokazí. Život na vysoké noze našeho hrdiny Franka si již brzy vybere svou daň. S blížícím se závěrem film přímo ukázkově graduje. 80% ()

Galerie (67)

Zajímavosti (23)

  • Jeff Bridges bol hlavná voľba režiséra pre hl. rolu, no nakoniec nebol zvolený kvôli jeho mladému veku, nevyzeral totiž ako veterán-kriminálnik. (Real Tom Hardy)
  • Dům, který byl vyhozen do vzduchu, byla vlastně falešná struktura před přední části reálného domu, nicméně, když replika vyletěla do povětří byl těžce poškozen i skutečný dům za ní. Obyvatelé z okolí byli přestěhováni do hotelu na dobu natáčení. (c.tucker)
  • Trezor z úvodnej scény bol skutočný a produkciu stál $10,000. (Real Tom Hardy)

Související novinky

Zemřel herec James Caan

Zemřel herec James Caan

07.07.2022

Z amerického Los Angeles přichází smutné zprávy, ve věku dvaaosmdesáti let totiž ve středu večer opustil filmový svět americký herec James Caan, jehož si diváci mohou vybavit ze snímků jako Příliš… (více)

Reklama

Reklama