Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Talentovaný mladý řidič (Ansel Elgort), který zajišťuje zločincům únik z místa činu, je ve své práci tím nejlepším z oboru i díky hudbě, kterou si během ní pouští. Když se Baby setká s dívkou svých snů (Lily James), vnímá to jako příležitost opustit život zločince a začít znovu. Poté, co je ale mafiánským bossem (Kevin Spacey) přinucen zúčastnit se další akce, která je předem odsouzena k neúspěchu, ocitá se v ohrožení jeho život, láska i svoboda. (Falcon)

(více)

Videa (8)

Trailer 10

Recenze (847)

TeeAge 

všechny recenze uživatele

| Rozpočet: 34 miliónov $ | Tržby: 226.9 miliónov $ | Absolútny klenot formálnej stránky kinematografie. Nič nové - hovorí si človek, keď pozerá na tie rytmické hrátky so strihom na hudbu - a pritom niečim tak originálne a nevídané. Edgar Wright je po bicistovi vo Whiplash najlepším tempomatom v Hollywoode. BEATová bomba od začiatku do konca, aká tu ešte nebola. Naviac, herecká garda je k zožraniu, a scenár je až na pár výtiek tiež podarený. Takmer stopercentný nárez. Ps: Objavujúce sa videá na youtube s dovetkom IN BABY DRIVER STYLE naznačuje, že sa stal film kultovým za neuveriteľne krátku dobu. Má nárok. ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Baby Driver mě divácky ani analyticky nijak zvlášť neokouzlil, ač bych tomu byl rád. Pod vším jeho rachotem (písně, řev motorů, výbuchy, dialogy), okázalým designem a siláctvím vlastních postav mi nepřipadl nijak inspirativní a nejsilnější byl pro mě v momentech, které od všeho toho rámusu a záměrného pozérství utekly k mnohem civilnější poloze se subtilnějšími filmařskými nápady (viz dále bod b plus všechny scény s pěstounem). Tři věci mě ale na jeho výstavbě upřímně zaujaly. ___ (a) Komplexní práce s různými formami rytmu. Ta je zřejmá už z toho, že první scéna (335 sekundy) měla průměrnou délku záběru 1,48 s., zatímco druhá scéna (165 s., tedy 49 % trvání první) byla naopak komponována jako jednozáběrová. A to aniž by se významně změnilo tempo, důraz na pohyb figur rozsáhlým prostorem a určující role zvukové složky, takže se rychlý střih a návaznosti mezi záběry plynule funkčně transformovaly do složité spolupráce prvků mizanscény v pohyblivém rámu. ___ (b) Inscenace dialogové scény v prádelně jako scény muzikálové, přičemž hudba v ní naopak v porovnání s celkem osnovy ustupuje do pozadí. Romantický pár postav, spojený navzájem jedněmi sluchátky v uších, se v třicetisekundovém záběru hladce posouvá prostorem na pozadí barevně sjednocených otáčejících se bubnů praček. V závislosti na rytmu a významu promluv v dialogu se v kooperaci s pohybem steadicamové kamery takřka tanečně otáčejí, aniž by si musely vytáhnout sluchátka z uší. Krátké, ale kinematograficky krásné... Pro mě nejlepší moment filmu (ještě vedle první návštěvy pošty s malým chlapcem). ___ (c) Míra přemotivovanosti: film jako celek kopíruje vývojový vzorec akčních filmů (znáte to, profík, poslední džob, láska jako trám), takže logicky ho následovat nevyžaduje velké úsilí. Navzdory tomu ale zavádí do hry obrovské množství drobných i větších motivů, jež zahušťují zcela transparentní systém spojnicemi a vysvětleními, které sice k pochopení nepotřebujeme - ale každý z nich se excesivně využije, někdy i víckrát! Vypravěčsky to irituje, což je ovšem zřejmě součást konceptu, neb jejich funkce zjevně není vypravěčská či psychologická, nýbrž dekorativní až ornamentální. Lze to chápat jako součást sebou-se-opájející hry na muzikálový akční film: jakkoli maskovány za kompoziční či realisticky motivované prvky, naplňují tyto detaily a dílčí rámce především čistě sebestřednou estetickou funkci (např. motiv Babyho dětství, kazetové remixy, některé songy). ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Ne, doktore, ptám se, jestli je retardovanej.“ - „Retardovaný znamená pomalý. Byl snad pomalý?“ Od malička pro mě byl Bejby hlavně Dejdar, ale ten by tu asi nevypadal tak „cool“, ehm…Zatím se mi od Wrighta podařilo zhlédnout jen Soumrak mrtvých a Jednotku příliš rychlého nasazení, takže jsem moc nevěděl, co čekat (krom tušení neotřelé zábavy). A Wright byl zas hodně svůj. Úvodní jízda mě každopádně navnadila a určila ráz celého filmu. Byla maximálně na efekt, střelená, plná pohodové, chytlavé hudby, sázející na nadsázku…a zároveň hodně přepálená. Wright je fakt hračička, škoda jen, že má krapet problém odhadnout tu hranici, za niž už není nutné (ani žádoucí) jít. A s koncem mě zas zklamal. Naštěstí předešlý děj je natolik svěží a zábavný, že mu to odpouštím, i díky tomu luxusnímu hereckému ansámblu (z Elgorta jsem až tak nadšený nebyl, ale řada jiných moc potěšila, zvlášť skvělý Kevin…dávná minulost, kdy ještě nebylo módní ho kompletně vystřihávat, ehm). Pro mě zatím nejlepší Wrightův film, posílám slušné 4*. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Are you slow? No! Ok netvrdím, že ten film není hrozná píčovina, ale má to svoje momenty a aspoň si to na nic nehraje. Začněme plusy je tu pár povedených scén nejvíc boduje loupež v maskách Michaela Myerse, ale najdou se i další je tu pár solidně obsazených rolí z nichž nejvíc boduje lehce psychopatický Jon Hamm, ale i Spacey je velmi stylový a typově naprosto přesně obsazený velký plus je sladění hudby s akčními scénami tady máme bez prdele kandidáta na oscara za střih zvuku. Bohužel ve chvíli kdy se film snaží přepnout z bezmozkové krimi komedie do vážnějšího módu to povážlivě drhne i když i mě celkem překvapila ta drsnější a nekompromisnější druhá polovina, ale je to dost nevyvážené nemluvě o tom, že hlavní hrdina je hrozný koště a ty rádoby dramatický scény z jeho života byli spíš k smíchu, ale zase na rozdíl od fast and fekální série co se točí jenom pro prachy tu je aspoň vidět srdíčko režiséra co si evidentně splnil svůj klukovský sen.55% ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

S režisérem Edgarem Wrightem mám podivný vztah- Rozhodně o něm můžu říct, že je to talentovaný režisér. Jeho neoficiální Trilogie krve a zmrzliny (Soumrak mrtvých, Jednotka příliš rychlého nasazení, U konce světa) mi však moc vtipná nepřišla a Scott Pilgrim proti zbytku světa byla zase ztráta potenciálu. Baby Driver však od začátku z trailerů vypadal slibně a dopadl následovně. Baby Driver je rozhodně nejlepší Wrightův film. To však z něj nedělá do puntíku dokonalý film. Hlavní postava Baby trpí od autonehody v mládí pískáním v uších a proto musí pořád nosit sluchátka. To znamená, že většina filmu tvoří hudba. Film od začátku do konce jede a to je rozhodně dobře. Celá úvodní scéna je úžasná a to byl pouze začátek. Musím se Anselu Elgortovi omluvit- Něco v něm opravdu je. Jeho Baby mě totiž jako hlavní hrdina bavil. Je to neuvěřitelně sympatický hrdina a každá scéna kdy si užíval za zvuku hudby mě neuvěřitelně bavila. Co mi zpočátku trošku vadilo byl vztah s Deborou- Lily James je fajn ale když nastoupila ona šel veškerý děj a spád stranou a já se modlil ať něco rychle začne. Časem ale Debora začne brát důležitost a nakonec je to další fajn postava filmu. Jamie Foxx, Jon Hamm a Jon Bernthal jsou lupiči které Baby vozí a zatím co Bernthal má malé cameo (avšak i to si patřičně užije) Foxx a Hamm si zahráli neuvěřitelný psychopaty se kterými si neuvěřitelně vyhráli. Foxx má toho Oscara zaslouženě. A Kevin Spacey jako Doc jako vždy skvělý- nemám ho v TOP 3 herců jen tak. Spacey musí být opravdu bůh herectví jelikož jeho postava je fakt neuvěřitelně vykreslená a chtěl bych s ní víc. Baby Driver je také mnohonásobně vtipnější než Trilogie krve a zmrzliny či Scott Pilgrim opravdu jsem měl občas záchvaty smíchu. Co tak úplně nešlape? Závěrečná akční scéna filmu, samotný závěr, menší šeslápnutí z plynu v druhé půlce a lepší dokreslení minulosti spojené s Babyho rodiči. Jinak však fajn jízda, Wrightův nejlepší film (i když k tomu stačí málo) a celkem mě zajímá Baby Driver 2. Wright snad znova už nikdy nezklame. ()

Galerie (78)

Zajímavosti (36)

  • Edgara Wrighta přivedla k myšlence na film píseň „Bellbottoms“ od skupiny The Jon Spencer Blues Explosion, jelikož se, dle jeho názoru, skvěle hodila k automobilové honičce. Poprvé svůj nápad zpracoval v hudebním videoklipu k písní „Blue Song“ elektronického dua Mint Royale... který je možné zahlédnout, když Baby (Ansel Elgort) přepíná televizní stanice. (DJDVD)
  • Ansel Elgort (Miles) během natáčení filmu ve sluchátkách opravdu poslouchal muziku, která následně hraje ve filmu. (Tft)
  • Během honičky s policií je zřetelně vidět, jak Baby (Ansel Elgort) s vozem přejede policejní pás levým zadním kolem. V pozdějších záběrech je však kolo v pořádku, auto driftuje, nikde žádné jiskry. (pemap)

Související novinky

Edgar Wright chystá další thriller

Edgar Wright chystá další thriller

20.06.2020

Režisér Edgar Wright se ve své novince Last Night in Soho poprvé vydá mimo žánry komedie, snímek, jenž dorazí v příštím roce, pak nebude jeho posledním vážnějším. Režisér se totiž upsal k chystané… (více)

TOP 2017 dle nejoblíbenějších uživatelů

TOP 2017 dle nejoblíbenějších uživatelů

31.12.2017

Hrstka nejoblíbenějších uživatelů ČSFD.cz tradičně vybrala osobní trojku nej filmů, uvedených do české a slovenské distribuce nebo na filmových festivalech v roce 2017. A někteří dali hlasy taky svým… (více)

Kdo si zahraje Dungeons & Dragons?

Kdo si zahraje Dungeons & Dragons?

29.06.2016

Warcraft sice v Americe propadl, naštěstí to ale neznamená konec filmových fantasy. Hlavně studio Warner Bros., které se k žánru vrátí letošními Fantastickými zvířaty, je naopak hodlá tlačit co… (více)

Depp půjde pro mléko... a potká mimozemšťany

Depp půjde pro mléko... a potká mimozemšťany

24.10.2015

Když se u jednoho projektu sejdou Neil Gaiman, Edgar Wright a Johnny Depp, je celkem jisté, že půjde o hravou podívanou pro celou rodinu. A právě do téhle škatulky se chce vecpat adaptace dětské… (více)

Reklama

Reklama