Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Americký režisér a producent Joseph L Mankiewicz je u nás známý především díky velkofilmu Kleopatra (FP 16/68). Na vrcholu své kariéry byl v letech 1949 50, kdy obdržel Oscary za režii a scénář filmu Dopis třem manželkám (1949) a o rok později za režii dramatu z divadelního prostředí Vše o Evě. V příběhu ambiciózní dívky, která se stane během jediné sezóny hereckou hvězdou, režisér poodhaluje mnohé ze zákulisí uměleckého života v New Yorku, v němž přinejmenším stejnou roli jako talent hrají intriky a bezohledná touha po slávě. Tak trochu v rozporu s názvem filmu je hlavní hrdinkou filmu stárnoucí hvězda Margo. Ta se stane obětí dravé Evy a musí jí uvolnit své místo na diváckém výsluní. Skvělý herecký výkon Bette Davisové můžeme i s odstupem let hodnotit jako hlavní devizu filmu, ve své době oceněného šesti Oscary )nejlepší film, režie, scénář, kostýmy, vedlejší mužská role George Sanders, zvuk). v titulní roli se objevila Anne Baxterová a v epizodní roli přihlouplé dívenky, toužící po kariéře, Marilyn Monroeová. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (154)

mau 

všechny recenze uživatele

Díky Blofeldově komentáři už jistě víte, že tohle je výjimečný film :) Bez vizuálních efektů posbíral 14 nominací 50 let před Pánem Prstenů a to je jedno z jeho nej, které si můžete zapamatovat.. Skutečně, je to poměrně dlouhý film, ale nebojte se toho a nechte si jeho příběh vyprávět, neboť musí uzrát - bude Vás napínat až do konce.. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Joseph L. Mankiewicz .. Rozmázlá divadelní star satira na téma ženských potvor. Moc dlouhé, tím zbytečně rozředěné, přesto stále výborné i napínavé. Herecké výkony svůj lesk neztratí ani po letech, ale těch dialogů je pro děj a jeho pochopení snad až nadbytečně. Vše o Phoebe, vše o Evě, vše o těch prolhaných manipulátorkách. ()

Reklama

Oskar 

všechny recenze uživatele

Nabízí se srovnání se Sunset Boulevardem. Stejný rok, dvě mrazivé satiry s podobným tématem, dva vrcholy dvou velkých režisérů a oscarový souboj mezi nimi. Nedovolil bych si přímo říct, že Eva ho vyhrála nezaslouženě, ale v mých očích za Wilderovým majstrštykem přece jen zaostává. Možná je to tím, že k filmu a jeho zašlým hvězdám mám vřelejší vztah než k divadelníkům, kteří nehrají, ale "táhnou Thespidovu káru". :o) Ale je to i v jiných věcech - proč bychom třeba měi věřit, že je hlavní hrdinka tak fantastická herečka, když ji vlastně nikdy nevidíme přímo v roli? Jen proto, že ji hrála fantastická herečka Bette Davisová? Víc mi ale vadí jiná dramaturgická nedůslednost - Davisová není zdaleka jediná, kdo o intrikaření Anne Baxterové ví. Není v tom sama, nemusí nikomu nic vysvětlovat, všichni kolem chápou, o co jde. Tím Mankiewicz-scénárista nastražil past na Mankiewicze-režiséra, protože když se vzdal modelu "sama proti všem", připravil se o část dramatického potenciálu a nepříjemně mnoho scén pak zinscenoval jen jako akceprostou konverzaci, kde se vždycky tři čtyři postavy sejdou a unisono pláčou nad rozlitým mlékem. 70% ()

classic 

všechny recenze uživatele

V Hollywoode občas vznikajú v jednom a tom istom roku tématicky rovnaké snímky, len pod taktovkou iného štúdia, pravdaže režiséra, hercov, ale podobajú sa svojim rozsahom, napríklad v roku 1998 boli v kinách dva katastrofické trháky: Armageddon a Drvivý dopad, kde prvý menovaný vyšiel zo súboja víťazne, alebo takmer snímky podobné ako VAJCE VAJCU, animované počiny z roku 2004 : Hľadá sa Nemo a Príbeh žraloka, kde bez debát zvíťazil film zo štúdia P.I.X.A.R. Mám podobnú DILEMU i tentokrát, a týka sa dvoch výnimočných filmov z roku 1950, kde nebudem zmieňovať tento, o ktorom píšem a druhý je film Billyho Wildera: Sunset Boulevard. Obidva snímky idú prudko proti zábavnému priemyslu, jednak z divadeľného prostredia a z filmového, priamo sa otiera o Hollywood a jeho následkov s tým spojených. A ešte by som rád dodal, že All About Eve a Sunset Boulevard sú obidva mimoriadne navlas úspešné snímky. Režisér Joseph L. Mankiewicz s bravúrou zachytil DIVADLO a jeho zákulisie. Niekto napíše HRU, niekto je musí zrežírovať, a niekto sa musí ujať role a určite svedomito zahrať, aby PREDSTAVENIE malo úspech, vlastne kino má divákov, divadlo tiež. V tomto filme vládne cynizmus. A vo filme vládnu dve herečky par excellence : BETTE DAVIS, ktorá vo filme predvádza naprosto geniálny výkon, ktorý akadémia totálne odignorovala, je to ACTRESS, ktorú plátno vyníma, je pre ňu ako stvorené, dokáže zahrať postavu s maximálnym prehľadom, ANNE BAXTER je tiež skúsená herečka, ktorá si zahrala v dobrých kvalitných filmoch, ale na Bette nesiaha ani po členky, i keď je tu perfektná, vynikajúca, sympaticko sprvoti, nesympaticko neskôr pôsobiaca postava... Eve Harrington je človek, ktorý sa objaví takmer pred dverami uznávanej divadelnej herečky MARGO CHANNING. Vlastne dovedie ju priamo tam, priateľka Margo, Karen Richards, ktorej manžel Lloyd je divadelný režisér. Ak by Karen vedela, čo JE EVE v skutočnosti za krám, tak by si rozmyslela priviesť ju k Margo. Eve je fanatickým obdivovateľom Margo Channing, videla jej všetky predstavenia, je ňou doslova posadnutá, uctieva ju ako MODLU. Chce sa s ňou skamarátiť, dvorí sa jej, kopíruje ju, študuje ju, napodobňuje ju, chce byť ako ONA ! Ako postupne je čoraz viac s Margo, tak ako ide čas, tak prídu okamihy, keď sa jej zcela vyrovná, aby ju zatienila. Ako je Wilderov Sunset Boulevard rozprávaný v retrospektíve, tak aj All About Eve ide od výhry ceny pre najlepšiu divadelnú herečku, pričom všetci tlieskajú, okrem Margo a Karen. A vtedy sa začne rozprávať príbeh bezchybného filmu s ponurou minulosťou Eve, s jej veľkou energiou, vydieraním, zištnosťou, klamstvami, ktorými sa snaží vydláždiť si cestičku priamo SKRZ jej obdiv Margo Channing, ide aj cez múr, ničoho sa neštíti, a ja ako divák ostávam ako obarený horúcou kávou z vízie režiséra a zároveň scenáristu Josepha L. Mankiewicza, kde dej ide neopakovateľnou silou dopredu s dokonalými hereckými výkonmi zmieňovaných vyššie Davis versus Baxter. Milujem Sunset Boulevard, ale All About Eve zachádza ešte sofistikovanejším spôsobom hlbšie do svojho problému ! () (méně) (více)

BarryLyndon 

všechny recenze uživatele

Obávám se, že výraz herecký koncert je pro toto dílko nedostatečný jako známka opilého gymnazisty po výpadku paměti. Omlouvám se, nevím, kdo byl Mankiewicz, ale tohle bych z fleku věřil Kubrickovi Wellesovi, Wilderovi nebo Hitchcockovi. Umí někdo lépe zahrát vyžilou hereckou hvězdu, než Bette Davis? Nemyslím si. Jestli někoho napadla Marlene Dietrich, tak ta se nepočítá, jelikož vyžilou hvězdu nehraje, ale žije. :))) Musím matně tahat z paměti, jestli jsem někdy viděl víc evil charakter v konverzačce, ne vážně, proti jedné postavě z téhle oscarové pecky je J.R. Ewing nebo Alexis Colbiová slaboučký čajíček. Nerad ženy nazývám výrazem na s, ale tohle jsem ke konci filmu opakoval co pár minut. :) Bezprecedentních 10/10 a opět smutná připomínka toho co za filmy dříve bodovalo na Oscarech i pokladnách kin.... ()

Galerie (70)

Zajímavosti (24)

  • Pri jednej pauze na natáčaní, išla Marilyn Monroe povedať Bette Davisovej svoj obdiv a keď jej to dopovedala tak ju Bette Davisová vyhnala a povedala, nech sa Marilyn nedíva na jej filmy. Na Marilyn to malo ťažký dopad a na druhý deň neprišla na pľac. (AdamCritic)

Související novinky

Nominace na Oscara

Nominace na Oscara

24.01.2017

Letošní nominace na Oscary totálně ovládl muzikálový La La Land. Jeho 14 zářezů dorovnává rekord Vše o Evě a Titanicu, zatímco si pomyslné stříbro a bronz rozdělila sci-fi Příchozí s dramatem… (více)

Reklama

Reklama