Režie:
Károly Ujj MészárosKamera:
Martin SzecsanovHudba:
Dániel CsengeryHrají:
Móni Balsai, Zsófia Bujáki, Renátó Olasz, Balázs Veres, Győző Szabó, János Kulka, Áron Molnár, Ernő Fekete, Zoltán Schmied, Zoltán Schneider, Juli Básti (více)Obsahy(1)
Kdo by věřil policistce, která trpí tak závažnými záchvaty paniky, že se bojí vstoupit na jakékoli místo činu, a je proto už více než deset let zavřená v kanceláři? Kdo by věřil svobodné matce, která není schopná splácet hypotéku a vychovávat vzpurnou dospívající dceru? Téhle utrápené ženě totiž ve skutečnosti nikdo nevěří, že odhalila případ sériových vražd. Osobní dramata a tajemné vraždy se odehrávají v současné Budapešti, kde jsou demonstrace rozhněvané nové generace nedílnou součástí předvolebního života, a kde obyvatele stále pronásleduje dávná i nedávná minulost, což vede k utajovaným a příšerným zločinům. Je to město, kde se nic nezdá být upřímné a pravdivé, kromě emočně labilní policistky a její problémové dcery, která se touží dozvědět, kdo je jejím skutečným otcem. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (58)
Má to svoju atmosféru a aj príbeh je pútavý. Avšak to pomalé tempo nie vždy prináša vytúžené ovocie. „Chyby“ záveru skúste „ignorovať“! Veľmi dobrá Mónika Balsai. PS.: Film „X“ je ďalším dôkazom toho, že v posledných rokoch Maďarská kinematografie zažíva svoju renesanciu. Osobné hodnotenie: 80% (****) ()
Maďarský režisér Károly Ujj Mészáros se vrací s temným thrillerem se zaměřením na ideologické otázky a důležitost minulosti. Ve snímku jsou různé archetypy jako traumatizovaná policistka, loajální kolegové, sériový vrah skrývající tajemství , řetěz příkazů apod. Režisér se dosti zaměřuje na ukazování svého formálního mistrovství v americkém stylu než na příběh. ()
Na první pohled trochu nenápadný film, ale postupně mě vtahoval stále víc a víc. Nelze mu upřít kouzlo a hloubku, a to hlavně díky hlavní představitelce, která byla opravdu vynikající. Nic zvláštního jsem původně neočekával, ale nakonec se z toho vyklubala nevšední podívaná, na kterou si určitě ještě vzpomenu. A není vyloučeno, že se někdy podívám znovu. ()
I třicet let po pádu komunismu nás ta proklatá minulost dohání. Nám vládnou "estébáci" a komunisti a zřejmě ani Maďarsko není ještě z moci bolševických chapadel úplně osvobozeno. Maďarská Saga Norén, méně sebevědomá a s jinou psychickou poruchou (nevím, jestli takhle duševně labilní člověk může dělat u mordparty?) pátrá po pachateli záhadných vražd zakamuflovaných do sebevražd. Zjistí, že začátek toho všeho sahá až do osmdesátých let minulého století. Výborný psycho-krimi-thriller šmrncnutý Skandinávií. ()
50% — Ne že by forma přímo zvítězila nad příběhem, ale dost se o to snažila a nakonec to bylo o prsa korejské dívky. Příběh byl zajímavý, ale nebýt té formy, asi by byl film minimálně tak o třetinu kratší. Zpočátku to bylo trochu nepřehledné, být to asijský film, tak bych se v tom, kdo je kdo, asi ztratil úplně, ale s přibývajícím časem se to zlepšilo, i ta zmiňovaná forma už tolik neobtěžovala. Závěr se dá snad považovat za happy end, i když s jednou drobnou kaňkou. Jen tedy mi přijde velmi nepravděpodobné, že by takhle psychicky nemocná žena mohla tak dlouho pracovat u policie a ještě nosit zbraň. ()
Reklama