Reklama

Reklama

Nebeské dny

  • USA Days of Heaven (více)
Trailer 1

Film Nebeské dny, kritiky jeden z nejoceňovanějších filmů všech dob, je dojemným příběhem dvou mužů, kteří milují stejnou ženu. Richard Gere, uprchlík z chudinské čtvrti Chicaga čelí kvůli lásce k Abby (Brooke Adams) plachému, bohatému Texasanovi (Sam Shepard). Mimořádný filmový počin s působivou kamerou a podmanivým zvukem natočil scenárista a režisér Terrence Malick. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (231)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Jak tak pořád ze všech stran slýchám, jaký je ten Terrence Malick režijní génius, samovolně jsem tomu uvěřil, přestože jsem od něj zatím viděl jenom Badlands, což se mi sice líbilo, ale určitě nenadchlo. Ovlivněn skvělým trailerem na chystaný The Tree of Life (což je vlastně jediný Malickův film, který by mě sám od sebe tematicky opravdu zajímal) jsem se rozhodl jeho filmografii doplnit a na vlastní oči se přesvědčit, jakýpak to génius se v Terrencovi nachází. Bezprostředně po zhlédnutí Nebeských dnů mám pocit, že pokud se v něm opravdu nachází, tak v sedmdesátých letech musel pouze hluboce dřímat. Days of Heaven je prázdný nabubřelý blábol. Strhující akci jsem nečekal, ale strhující herecké výkony a především nějakou strhující myšlenku ano. A ono kde nic, tu nic. Jenom hodně obilí a otravnej dětskej voiceover. Natočené je to pěkně, ale zůstal jsem tím filmem absolutně nezaujat. 5/10 ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Days Of Heaven nemajú koniec. Nemajú presne stanovenú hranicu, kde sa príbeh ukončí a kedy má nastať ten katarzný pocit, ktorý vás prinútiť rozhodnúť či ste videli film dobrý, alebo film zlý. Tam kde Badlands fungovalo Days Of Heaven nefungujú. Postavy sú síce prepracovanejšie a ich vzájomné vzťahy obsahujú viacej osudovosti ako v Malickovom predchádzajúcom filme, ale aj tak nedosahujú takého silného momentu, vďaka ktorému by sme ich mohli skutočne uchopiť. Tým nechcem povedať, že pôsobia absurdne, ale ako keby Malick nechcel, aby sme vnímali ich city a ich skutky rovnakou mierou. V celom filme ide hlavne o to čo vidíme a ako tie obrazy lahodia nášmu oku. Kamera je naozaj perfektná a dokáže sledovať nie len kontrasty, ale aj obyčajný život a obyčajné starosti - útok kobyliek a finále sú naozaj nezabudnuteľné. Ale čo sa týka dynamiky, alebo nejakého silného príbehu, film značne stráda. Je to len akási filmová mozaika rôznych obrazov, ktoré majú tvoriť akýsi celok ale namiesto toho tvoria jednu myšlienku. Myšlienka to nie je zlá a rozhodne je podávaná zaujímavým spôsobom, ale akosi vás nechá po skončení chladným. Aspoň mňa nechala. Nie je to zlý film - hlavne preto, lebo väčšina vecí v ňom pôsobí prirodzene, ale nemohol som sa zbaviť počas sledovania pocitu, že to na čo sa pozerám malo v skutočnosti vyzerať inak. ()

Reklama

Aidan 

všechny recenze uživatele

"Nebesa (a obilná pole) vypravují o Boží slávě, obloha hovoří o díle jeho rukou." (Ž 19, 2) "V tomto světě jste cizinci bez domovského práva." (1P 2, 11). Zejména o tom dvojím ke mně mluvily Nebeské dny: o tom, že svět je krásný a o tom, že v něm nejsme doma. V příběhu skoro banálním (jehož prostota je však záměrná, neboť Malick chce - a umí - točit filmy rozjímavé nebo ještě spíše kontemplativní) střídá iluzi spočinutí skutečnost ztráty. Ona chvilková hra na ráj byla zaplacena mravním kompromisem a neobešla se bez následků. Režisér však své hrdiny nesoudí: tohle není "kino morálního neklidu", ale meditace o samotě a blízkosti, o domově a putování. Přičemž roli určitě ne vedlejší tu hraje až bolestně krásná, prostá krajina, jež nutí žasnout. ()

berg.12 

všechny recenze uživatele

Saint-Saënsova skladba 'Akvárium' působí na americké stepi asi jako hudba Lawrence z Arábie v podmořském dokumentu. Na hlubší smysl toho výběru jsem nepřišel a dokonale mi to ruinuje zážitek z celého filmu. Pokud bych měl jmenovat dobré filmy se špatnou hudbou, Malickovy "Nebeské dny" by byly mezi prvními. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Audiovizuální žně. S přírodou souzněný Malick kráčí ve stopách legendy klasického Hollywoodu Johna Forda a klade důraz na obrazovou kompozici plnou velkolepých záběrů krajiny (Almendrosova kamera při noční scéně vypalování kobylek připomíná to nejlepší z Johna Deakinse). Samotný příběh milostného trojúhelníku s jakýmsi feelingem zemědělského Bonnieho a Clydea sice není nikterak originální, ale ta forma, kterou mimochodem rámuje tradičně skvělý Morricone, z toho dokáže udělat poutavou historku o nevyzpytatelnosti lidského osudu a těžkostech boje o živobytí. Spustí na nás své magické čáry už s úchvatnými úvodními titulky (dobové fotografie za doprovodu Akvária ze Saint-Saënsova Karnevalu zvířat) a je lehké jí podlehnout.. ()

Galerie (98)

Zajímavosti (33)

  • Historické vybavení na mlácení pšenice bylo zapůjčeno z Western Development Museum v kanadském Saskatchewanu. (Borrtex)
  • Kameraman Néstor Almendros během produkce filmu ztrácel zrak. Před každým záběrem tak musel asistent scénu vyfotit a Almendros si fotografii pomocí velké lupy prohlédl. (HellFire)
  • Kameraman Néstor Almendros chtěl při nočních scénách během požáru více osvětlit obličeje herců, zároveň však nechtěl používat nepřirozené světlo, které by mohlo změnit světelnost hořícího ohně. K dodatečnému osvětlení tedy využil nádoby s propan-butanem a s plamenometnými tryskami, jenž byly na začátku scény použity k zapálení pole. (Borrtex)

Související novinky

Malick workoholikem

Malick workoholikem

25.11.2016

Legendární filmař Terrence Malick nikdy netočil závratným tempem. Mezi Nebeskými dny a Tenkou červenou linií třeba nechal díru 20 let, od roku 2011 se ale podivuhodně rozjel. Po šestileté pauze… (více)

Seminář 70mm filmů

Seminář 70mm filmů

14.03.2007

Do Krnova na ne-anamorfní 2,2:1! Druhý ročník unikátní filmové akce Seminář 70mm filmů proběhne ve dnech 16.-18. března v krnovském kině Mír. Promítnuto bude 13 snímků a témata referátů se budou… (více)

Reklama

Reklama