Režie:
Jaroslav BrabecKamera:
Pavel BerkovičHudba:
Jan PonocnýHrají:
Jaroslav Plesl, Jiří Langmajer, Denis Šafařík, Lenka Vlasáková, Sabina Rojková, Darija Pavlovičová, Lucie Žáčková, Miroslav Táborský, Jiří Bartoška (více)Epizody(10)
-
Dáma v studni (E01)
-
Loutkohra (E02)
-
U zdi (E03)
-
Nedohraná etuda (E04)
-
Pekelný stroj (E05)
-
Zmizelá (E06)
-
Lepší život (E07)
-
Doktor Herzog (E08)
-
Tajemství (E09)
-
Host do domu (E10)
Obsahy(1)
Dne 1. ledna 1922 došlo ke sloučení centrální Prahy s třiceti osmi městy a obcemi, které ji obklopovaly. Vznikla tak Velká Praha a pražská státní policie začala pracovat tam, kde dosud působilo jen četnictvo. Byl to prostor méně bohatý a vznešený, ale o to pestřejší a živější. Velká Praha byla tvořena nejen klasickou městskou zástavbou, ale i vesnicemi, lesy, zemědělskými statky, továrnami, bohatými vilami i chudinskými slumy. Hlavní postavou je inspektor Budík, muž velmi lidský, zmítaný nectnostmi i slabostmi, nicméně také mimořádně bystrý, všímavý a především schopný velké psychologické exhibice, kterou se vyznačují slavní detektivové. Zmítá se ale územím Velké Prahy - ani městem, ani venkovem - odsunutý z centra města bank, restaurací, divadel, která tak miluje. Stále elegantní se brodí v blátě a hnoji předměstí a soustřeďuje svůj mozek na nečekané zkratky a obraty. (Česká televize)
(více)Recenze (110)
Kostymérky a rekvizitáři si museli dát obrovskou práci, ale příběhy z časů rady Vacátka jsou zoufale nudné, někdy překombinované a nepřesvědčivé, táhnou se jak smůla. Téměř žádnou roli nehraje vesnicko-městský charakter nově připojených městských částí, případy by se většinou mohly odehrávat téměř kdekoliv. Velkou část času zabírá i prapodivné soukromí policistů. ---- Překvapuje mě silně monarchistické smýšlení většiny postav, kdy téměř každý vzdychá po mocnářství a nová republika je prezentována jako semeniště korupčníků a podrazáků. Rodinné poměry v policejních rodinách jsou šílené, jeden nechává děcko vychovávat prostitutkou – protože za první republiky neexistovaly chůvy, že? Druhý policista má dcery, jak z noční můry – jedna se peleší ještě před maturitou, druhá přestupuje všechny zákony, na které narazí. Tam už jen chybělo, aby za pomoci komunistů sestrojily pekelný stroj a poslaly ho TGM jako dárek k 28. říjnu. Je to celé nesmyslné a nepravděpodobné. Zatím bych to dala za **. ----- Co odebralo i tohle mizerné hodnocení je upoceně lascivní přístup k ženám, který má režie, kamera a i scenárista. Téměř všechny ženy jsou tady kriminálnice, děvky nebo podvádějí manžely. Žádná z nich neexistuje jinak než ve spojitosti s mužem – to i v Hříšných lidech města pražského byly ženy soběstačnější! Navíc neznámo proč, všechny okamžitě letí na vypelichaného policistu a téměř se mu dobývají do poklopce. Ještě to zazdí kamera několikerým šmíráckým pohledem do výstřihu nadržených žen. Tohle je fakt odpad! SHRNUTÍ: Kterak se pronudit nesmyslnými soudničkami. Ovšem, na pletení je to dobrý podkres. Asi by se u toho dalo i vařit nebo cvičit. ()
Sice oslava diverzity, v každém dílu jedna "menšina". Ale když je to dělané z hlediska nostalgie za monarchií, tak i takovou masírku snesu. Nebo: spíš než nostalgie za monarchií je to prostší nostalgie za dobami před válkou. Pokud jde o zpracování, čekal jsem pitomou selanku. Nečekal jsem, co přišlo: skvělé zobrazení, jak většina mužů středního věku žije život v tichém zoufalství. Takže kýč, ale takový, který mě úspěšně dojímá. Plus tedy pana Plesla jsem bezmezný fanoušek, a vůbec na celou trojici detektivů byla radost pohledět. Chápu, že postava policajta sukničkáře je velké klišé - ale od pana Langmajera toho ladymana beru a ještě se u toho přitrouble spokojeně usmívám. ()
Mohla to být povedená historická kriminálka, nebýt ovšem řady nelogických věcí, někdy až zbytečného a otravného soukromí hlavních postav a bohužel i nezajímavých případů. Herecky a technicky (vylíčení doby) je seriál zvládnutý slušně, ovšem výše uvedené negativa celkový dojem značně kazí. Těžko lze uvěřit např. tomu, že dcera inspektora Budíka otěhotní, poté si dá kokain a jen tak mimochodem potratí v koupelně a nikdo si toho kromě její sestry nevšimne? Dále tu máme skoro v každé epizodě opakující se pokus o vtip v podobě čištění bot hlavního hrdiny, naprosto zbytečný milostný poměr nováčka týmu a dcery Budíka, poněkud klišé příběh inspektora Havlíka aneb jak slušná prostitutka ke štěstí přišla a mnoho dalších občas zarážejících věcí. Hodnotím jako průměr, kouknout se na tento seriál dá, ale znovu si jej asi v brzké době nepustíte. ()
Tenhle seriál se minul s účinkem. Místo kriminálních případů, vzbuzujících v divákovi zvědavost se zvrtnul k telenovele, která by patřila na TV Nova nebo na TV Barrandov. Není se čemu divit, když na scénářích pracovali čtyři lidé a všechny příběhy v sobě ukrývaly podobné zápletky bez nějakého výrazného napětí. V mnoha případech zcela postrádaly logiku. Místo napětí se seriál zaměřuje na rodinné vztahy vyšetřující trojice, což je největší problém tohoto mišmašu. Ale nejen to. Charaktery jednotlivých postav jsou spíše k pláči a žádná chemie mezi nimi nefunguje. Výprava je sice pěkná a načančaná, někdy však zbytečně nasvícená a ještě k tomu kolikrát neodpovídající dobovým reáliím. Kamera se snaží všemožnými úhly a nájezdy být moderní, ale záběry jsou víceméně otravné. Postsynchrony jsou v mnoha případech nesrozumitelné a málo slyšitelné. Hudba je strašná, v každém dílu skoro stejná a nudná, bez jakékoliv invence. Úvodní znělka mi už ke konci lezla krkem. Já jsem se na Zločiny Velké Prahy moc těšil, takhle nudnou a bídnou podívanou jsem teda nečekal. Jen když srovnám radu Vacátka a jeho mordpartu ze Čtyřky s těmito atrapami policajtů, nemůžu se ubránit povzdechu. Hříšní lidé měli úroveň i humor, grácii, cit a porozumění pánů Boušeho, Brůžka, Mrázka a lidského Vacátka, filmový štáb lpěl na každé maličkosti a to vše se do seriálu promítlo, hudba Zdeňka Lišky čarovala další obrazy. Tyhle zločiny nemají ani pětinu atmosféry z Hříšných lidí, o nějakém zajímavém ději nebo námětu ani nemluvě. Jaroslav Brabec bohužel začíná taky už senilnět. Zbytečně ztracených dvanáct hodin času. ()
Co bylo cílem : Navodit vážnou a seriózní podívanou kriminálních příběhů v prostředí První republiky.Co jsme dostali: Úpornou snahu vynikajících herců vymačkat alespoň nějaké zdání detektivky. Tato snaha nebyla schopna přelstít nezajímavý scénář, který se rozbíhá několika směry a tím vždy okleštila daný díl. Tuto rozevlátost děje nebyl schopen bohužel ukočírovat ani režisér. Výsledek PEL -MEL: červená knihovna střídající se s naivními až nudnými detektivními příběhy. ()
Galerie (182)
Photo © Česká televize / Pavla Černá
Zajímavosti (61)
- V této epizodě jsou hned 2 chyby. Zatímco v kleci je kanárek, divák slyší hlas papouška vlnkovaného neboli andulky. Při kontrole lístků v tramvaji je pak na jízdenkách vidět velké písmeno D, tak byly označovány dětské jízdenky, na lístcích pro dospělé žádné písmeno nebylo. (Evusja)
- Záběry z pitevny vznikaly v Poštovním muzeu. (ČSFD)
- Dětský kaskadér představoval nahou mrtvolu plovoucí na hladině rybníka. Klepal se zimou do té míry, že se kolem něj na hladině tvořily kruhy. Hladinu rybníka zklidnili teprve technici v postprodukci. (klukluka)
Reklama