Režie:
Aaron SchneiderScénář:
Tom HanksKamera:
Shelly JohnsonHudba:
Blake NeelyHrají:
Tom Hanks, Elisabeth Shue, Stephen Graham, Rob Morgan, Matthew Zuk, Casey Bond, Josh Wiggins, Michael Benz, Grayson Russell, Dominic Keating, Dave Davis (více)Obsahy(2)
Nebezpečnejšia než fronta Druhej svetovej vojny bola cesta naň. Riziko si uvedomuje aj kapitán amerického konvoja (Tom Hanks), ktorý má dopraviť nové posily a zásoby spojencom do Európy. Počas piatich dní plavby cez rozbúrený Atlantik bez vzdušnej podpory je však konvoj napadnutý nemeckými ponorkami. Kapitán a jeho flotila vedia, že jedinou šancou na dopravenie tisícok vojakov na front je vyhrať nepredvídateľný boj s nepriateľom. (Itafilm)
(více)Videa (2)
Recenze (345)
90ti minutová mořská digitální jednohubka s nikdy nezklamávajícím Tomem Hanksem, co si to dokonce sám napsal. Rozhodně ale nic, co bychom několikrát neviděli už dávno před tím. Do kina bych na to nešel (jedno Do posledního dechu stačilo), ale výborná akvizice pro Apple tv+, kde se dostavil zasloužený úspěch. Ale kdo ví, v době mimořádně chudé kino-nabídky by nejspíš lidé přišli i na toto drama...6/10 ()
Tomáš Visý, v další své sériově typové roli sice páprdovitého, ale skrznaskrz správňáckého, slušňáckého a morálně dokonale ukotveného Džona Vejna pro komunisty a křesťanské demokraty, hraje digitální lodě. Probíhá to asi takto: „Bože, ochraň prosím všechny ty dobré muže, vdovy, sirotky, kokakolu, hamburgery a spravedlnost pro všechny! Ámen. Tak třeba D6.“ „Nein! B Drei!“ „Ha, vedle, Bůh je s námi!!!“ (… Bohem poháněný moralizující proslov či mentorující zamyšlení nad osamělosti kapitána, na jehož rozhodnutích visí osud všech těch dobrých mužů - otců, synů, bratrů, bratranců, zeťů, strýců, švagrů, tet a sestřenic - a samozřejmě oddaných křesťanů …) „E4!“ „Einschlag, verdammt!!!“ (Motlitba 2, Proslov 2) „Bože, veď mé kroky v těchto nejtemnějších hodinách! E5!“ „Beim Hitlers Schnurrbart, wieder!“ „Díky, Bože!!! (Modlitba 3, Proslov 3) E6!“ „Einschlag, versenkt. Scheisskerl!!! Tocho snat musi fést sam Buch, oder was. So B Vier!“ „Samice prodejná,“ kurva by Tomáš neřekl, ani kdyby měl v prdeli zaražený rozžhavený pohrabáč, bylo by to totiž nekřesťanské, nemorální a nevýchovné „skotská zásobovací loď v zevním genitálu. Zásah, potopená! Bože, proč jsi se odvrátil, co všichni ti dobří muží???!!! (Motlitba 4, mentorování 4)…“ A tak to jde celých devadesát minut. Nakonec Tomáš borec a jeho torpédoborec s pomocí Boha, Klubíku baptistických matek a neochvějné instinktivní zelenáčské znalosti manévrů německých ponorek ten Atlantik přemodlí, načež za bouřlivého potlesku a hurání všech těch přeživších dobrých mužů, s nadšenou gratulací od Boha a za zvuků opulentní symfonické kantáty pomalu odplouvají k zapadající Anglii. A je z toho takový U-Boot-Dick, patetická pohádka plná křesťanských hodnot a kategorických imperativů, po níž budou dozajista všichni ti urputní honiči nad druhou světovou znechuceně dštít síru nad tím, že se německé ponorky třídy IX přece ve skutečnosti zásadně vynořovaly pouze v úterky a torpédoborce třídy Buckley nikdy nemohly při výtlaku 1100 tun kličkovat před torpédem jako nadopovaný zajíc. Už úplně vidím všechny ty zprávy v mé poště, psané rukou ulepenou od semene: „Verbale, ty debile, každý milovník masturbace nad válečnou námořní technikou přece ví, že to nebyl torpédoborec třídy Buckley, nýbrž fregata třídy Captain, která má výtlak jen 980,6549 tun. Kreténe, kriple, idiote, demente!!!“ No, každopádně já nejsem sexuálně vyšinutý, protože honím výhradně nad obrázky parních lokomotiv, čili ta patetická sračka byla veskrze hezky zdramatizovaná, vcelku zábavná a hodina a půl utekla rychleji než bílá velryba před katolicky nadrženým Achabem. Možná trochu ovlivněn koronovou decimací filmového průmyslu, kdy poslední dobou co zmáčknu Plej, to pak otráveně vyšťourávám z podrážek smrdutou hnědou hmotu, ale nádherné tři. ()
Film bez příběhu a bez postav, nepočítáme-li Hanksovu oblíbenou škatulku rozvážného a pokorného hrdiny. Dialogy sestávají de facto jen z vojenské hantýrky, kdy se každá informace a rozkaz třikrát zopakuje, což osobně považuju za dost otravné, a zbytek je jen jedna velká honička titulní Hanksovy lodě se skopčáckými ponorkami, kterou si ale bez patřičného scenáristického podloží užijí jen military fans. ()
Válečný thriller, ve kterém se Tom Hanks snaží ochránit spojenecký konvoj před německými ponorkami v tmavých vlnách severního Atlantiku. Zvláštní film. Zvláštní i tím, že postava, kterou Tom Hanks ztvárňuje, je silně věřící, prožívá bolestně každou smrt a zatímco se muži radují ze zničení první německé ponorky, na jeho tváři můžeme číst bolest ze zmaření lidských životů. Osobní prožívání pocitů je v tomto filmu minimálně v rovnováze s akcí a vytváří velmi autentický celek. Napsal jsem recenzi: https://scobak.blog.sme.sk/c/540463/recenze-filmu-greyhound-2020.html ()
Obával som sa, že tento film ani neuzrie svetlo sveta, pretože v jeho úvode odznie hlas Winstona Churchilla a to bol podľa palmových demonštrantov z Black Lives Matter a ich verných prefetovaných prisluhovačov vraj rasista. Nakoniec to nejakým zázrakom cenzúrou prešlo. Tom Hanks sa na lodi už osvedčil skôr ako Kapitán Phillips a to bol veru lepší film, hoci hodnosť tam mal rovnakú. Pár vyhnutí sa torpédam, trošku streľby a jeden generálny stret z tohto neurobil vojnovú drámu, na ktorú sa nedá zabudnúť. Nezachránila to ani štandardne dobrá hudba. ()
Galerie (9)
Zajímavosti (16)
- Skutečný konvoj HX-25 vyplul z Halifaxu 5. března 1940 a doplul do Liverpoolu 20. března 1940. V té době se spojencům velmi nedostávalo eskortních lodí. Eskortu přes „černou díru“ tvořila pouze loď HMS Laconia, což nebyl torpédoborec, ale ozbrojená obchodní loď. (Jarek572)
- Okrem amerického štátu Louisiana, kde vo filmových štúdiách prebiehala väčšina natáčania, pracovali filmári aj v Kanade a takisto aj v severnom Atlantiku. (MikaelSVK)
- Všechny titulky ve filmu ve stylu psacího stroje jsou napsané fontem Bohemian Typewriter českého typografa Lukáše Krákory. (Narcius)
Reklama