Reklama

Reklama

Obsahy(1)

I v této části triptychu se setkáme se zdravotní sestrou Věrou Podlipnou (Simona Stašová), která pracuje na psychiatrii a kterou po jejich vlastních zkušenostech nemohou nechat nečinnou osudy jiných. Znovu se potkáme s tajemným doktorem Zahálkou (Juraj Kukura), který se tentokrát na ni obrátí s problémem jednoho svého známého, jehož syn Milan (Jan Budař) má psychické problémy. Milan, který miluje letadla, žije sám s nemocnou matkou (Iva Janžurová). Pracuje na letišti, kde mu dle jeho vlastních slov údajně nesnesitelně nadbíhá jedna z jeho kolegyní (Jana Stryková). Je do Milana prý až patologicky zamilovaná a k realizaci svých záměrů se neštítí použít ani těch nejšpinavějších možných prostředků. Milan je z toho do té míry zoufalý, že se dokonce pokusí o sebevraždu. Jenže – jak je to ve skutečnosti? Kdo komu vlastně ztrpčuje život? To vše se Věra Podlipná pokouší zjisti, aby opět – jako v obou předchozích dílech triptychu Vetřelci a lovci dospěla k překvapivým zjištěním, ve kterých právě doktor Zahálka nehraje nepodstatnou roli… (Česká televize)

(více)

Recenze (57)

Rokle 

všechny recenze uživatele

Není mi dobře z toho, co teď Renč natáčí. Dříve zajímavý a velice dobrý režisér se utápí ve stále kalnějších vodách českého filmového průmyslu. Budař zkouší ze svého těžce nemocného Milana vytasit aspoň určitou dávku psychického narušení a některé scény jsou aspoň průměrně odvedené. Ale za ten šílený závěr, kdy se dvě hlavní ženské postavy ocitnout v přední kabině letadla...a vy-víte co následuje... ne, to se nedá. Za to by zasloužil Josef Klíma opravdu nafackovat. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"Ale Milánku, ty přece nemůžeš bejt dlouho sám !! Zase provedeš nějakou hloupost !!" Zaměníte-li v předchozí hlášce Milánka za Jozífka, dostanete větu, kterou měli nejbližší usměrňovat pana scénáristu, ten by se měl věnovat raději čemukoliv jinému, čímž by neobtěžoval slušného televizního diváka..;) Myslím však, že závěrečná, bohudík, epizoda Renčovy minisérie Vetřelci a lovci se povedla nejvíce, což ovšem neznamená, že by šlo o něco převratného, alespoň co do kvality.. Jan Budař a jeho proměny se mi dost líbily, čímž netvrdím, že by mě ty flashbacky upřímě nesraly, to jen Budař znovu potvrdil svůj nezměrný potenciál, ostatně ani Iva Janžurová v roli jeho matky, neskutečně věrohodná a civilní, nesnese výhrad, nemůžu už dnes o ní mluvit jinak než o skutečné žijící herecké legendě, a Petr Dvořák také odvádí velmi slušnou práci a ta jeho postava patří patrně k tomu nejlepšímu, co tahle rádoby konspirační, v důsledku však neobyčejně trapná, televizka nabídla. Bartákův soundtrack byl znovu parádní, byť zde scénáristická křeč pana Klímy dosahuje vrcholu, nad znovu trapnou a nesmyslnou naroubovaností dějové linky se Zahálkou a Podlipnou na nosný příběh už nemá smysl se dál zalamovat, ale opravdu nešlo nechat Budařova Milana poslouchat něco jiného než Rammstein ?? Všechna tato klišé, ačkoli i bez nich by šlo o propadák, celý příběh táhnou ke dnu jako traverza těla v Orlické přehradě !! ()

Reklama

rakovnik 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Možná nejlepší díl z trilogie, i když nejvíce za to asi může velmi kvalitní obsazení. Překvapuje mě, že přestože se jedná o film podle skutečné události, děj je plný nelogičností...K dobru připočítávám alespoň to, že se odhalily pohnutky "Zorra", ale chování postavy Simony Stašové mi přišlo prapodivné. Myslím, že ta už mohla být z děje vynechána. Aspoň by si mohla jako sestřička nechat svoje psychoanalýzy. I když tím se vlastně jako postava chovala nejlogičtěji, čili hloupě. A ponaučení na závěr? Až vám bude nejhůř, počkejte, že si vás najde Zahálka :-) ()

triatlet 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jako samostatný film s lepším scénářem (Josef Klíma upravuje výchozí náměty - asi nechtěně - tak, že jsou víc směšné, než dramatické) by příběh mohl fungovat - bez zbytečných postav Podlipné a Zahálky. Některé dialogy a scény jsou jako od žáka třetí B. Metamorfózy Jana Budaře jsou sice zajímavé, ale že by zásadně pomohly přesvědčivosti příběhu? Závěrečná deus ex machina v podobě Jiřího Dvořáka legrační tón zpracování znásobuje. ()

Olík 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tak s tímhle psem jsem si příliš neužil! Už u komentáře předcházejícího dobrodružství Vetřelců a lovců jsem projevil strach z dalšího pokračování a mé obavy se bezezbytku naplnily. Opět ty samé nešvary co se týče režie a opět ty příšerné nelogičnosti – když postava hraná Hanou Holišovou při nálezu své zraněné a uvězněné kamarádky (Jana Stryková) nevolá 158, 155, 112 nebo alespoň na nebe nevysílá signál určený Batmanovy, ale vytáčí číslo z navštívenky, jenž jí dal neznámý advokát, kterého předtím viděla pět minut, otvírala se mi kudla v kapse. Myslím, že dodržení osvědčeného „třikrát a dost“ je tou nejrozumnější věcí, kterou tvůrci televizní série mohly udělat. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (2)

  • Epizoda byla inspirována skutečnou událostí z prostředí ruzyňského letiště, která vyvrcholila vraždou pronásledované kolegyně, za kterou útočník a stalker dostal trest odnětí svobody 15 let. (Nick321)
  • Je rozporuplné, že na začátku epizody dává doktor Zahálka (Juraj Kukura) Kláře (Hana Holišová) svou vizitku a nastiňuje jí charakter svých služeb soukromého detektiva, ovšem nedlouho potom Věře Podlipné (Simona Stašová) tvrdil, že už svou práci nedělá. (Nick321)

Reklama

Reklama