Režie:
Jiří StrachScénář:
Marek EpsteinKamera:
Martin ŠecHudba:
Miloš BokHrají:
Jiří Mádl, Eliška Jansová, Ivan Trojan, Bolek Polívka, Jan Vondráček, Marek Taclík, Jaroslav Plesl, Pavel Liška, Martin Myšička, Petra Polnišová (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Sňatek princezny Verunky (Eliška Jansová) má zachránit království zchudlé kvůli bláznivým nápadům svého panovníka (Boleslav Polívka). A nápadníků má hned několik! Básník Alexandr Alexandrovič (Martin Myšička), ze kterého by i Puškin bledl závistí, dvouhlavý baron, vojevůdce a hudební skladatel v jednom Wajsman (Jaroslav Plesl), tajemný Markýz (Pavel Liška), vládnoucí kouzlem své matky, panovnice smrti Morany a podivínský vynálezce sir Klevr (Marek Taclík). Může být Ondra (Jiří Mádl), kluk toužící po tom stát se plavcem na divoké vodě, jejich důstojným soupeřem? (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (363)
Trochu nešťastně pojatá pohádka o chudém království. Popravdě ... popisovanou nezáviděníhodnou finanční situaci dost dobře nechápu, neboť panovníkovo permanentní vynalézání prostě nemohlo být její hlavní příčinou. Podle toho, co jsem měla možnost vidět na vlastní oči, nejednalo se v žádném případě o činnost jakkoli nákladnou, která by vyžadovala kupříkladu specializované výzkumné pracoviště s týmem dobře placených odborníků, drahé speciální materiály nebo snad náročné technologické postupy (vše na dobové úrovni ... pochopitelně). Králova tvůrčí práce víc než co jiného připomínala spíše jakési domácké amatérské kutilství, které se spokojí s tím, co dům (či hrad) dá. Tudíž by možná bylo dobré zaměřit se na hledání nelegálního tunelu, kterým odtékala aktiva z královské pokladnice. Leč abych se vrátila k věci: Zdá se, že nevytunelovaný zůstal jen humor, což by nebylo tak docela marné, kdyby se nejednalo o odrůdu humoru poněkud zmateného a cílové skupině diváctva povětšinou zcela nesrozumitelného. A pokud se v pohádce o chudém království sejdou chudé kostýmy + chudé nápady, nemůže být výsledek kdovíjak bohatý. Bídné 2* ()
Zchudlé království, nutnost vyvdat princeznu, král vynálezce, královna na obraze. Tolik k osvědčeným artefaktům. Možná ani ne tak osvědčeným jako otřepaným. Kuchař jako hlavní mužská postava je rozhodně sázka na jistotu. Vzpomeňme na Jiříka, který se vydal pro Zlatovlásku. Kuchař téhle pohádky by tedy nejspíš umřel na infarkt za nejbližším keřem, protože měl slabé srdce. Já mám slabé nervy. Koukat se na pohádku se zajímavým dějem, který sám sebe zabíjí nudou, mi rvalo srdce (ach, tak nemocné) i oči (taky ne z nejfunkčnějších). Vybavuji si jen málo pohádek, kde ženiši určení k neúspěchu nejsou trapní paňácové. Tahle pohádka rozhodně není z rodu těch, kde to dokázali. Jejich nucená exotičnost byla otravná, schíza jednoho z nich nebyla tak zábavná jak mohla být, básník netrousil nijak dobré verše. Pavel Liška je tragéd, jeho nedostatek hereckého talentu přebíjí jenom naprostá neschopnost artikulovat. Přemoudřelá princezna mě jednoduše srala, to neustálé předhazování složitých matematických operací bylo umělé jak prsa a nos miss universe. Morana, Živěna, to už je jen shnilá třešnička na dortu pejska a kočičky. ()
Je známý fakt, že Jiří Strach to s českými pohádkami umí. Jen... se mu v poslední době pohádky nedaří. Možná by to měl nechat uzrát a dát si pár let od tohohle žánru pauzu, protože natočit za jakoukoli cenu film s princeznou, kuchtíkem/plavcem, Moranou, Živěnou... a promíchat to s Ivanem Trojanem už nefunguje. Čekala jsem inteligentní pohádku pro odrostlejší děti, ale to, co ze Svatojánského věnečku vzniklo, je téhle myšlence daleko. Chtělo by to možná víc dejvického divadelnictví, míň ušišlaného Pavla Lišky a hlavně (a to teda fakt hlavně) míň tlačit na pilu. Jinak to za rok bude další variace řachtandy, která zmizí v propadlišti dějin. ()
Skrz na skrz průměr z průměrů až podprůměrů. Neskutečně nablblý scénář, kde se všichni chovají značně debilně, k tomu pár úsměvných fórků, spolu s výbornými herci, kteří se snaží v tomhle zmetkovi hrát docela solidní výkony (Liška, Trojan i princezna), i několik režisérských vychytávek potěšilo, ale když je to celé zabalené v tak nesympatickém a těžce televizním stylu, tak bohužel nemůžete čekat nějaké zázraky, i kdyby se Strach snažil na sto devadesát procent. Bylo to šedivé, nudné, utahané, i když vyložený megaprůser z toho cítitl nebyl, přesto bohužel další vánoční vyhoření. 45% ()
Tentokrát to Strachovi bohužel zase tolik nevyšlo. Svatojánský věneček pořád ani zdaleka není žádným nekoukatelným failem a žánr za poslední roky zažil desítky mnohem děsivějších zářezů. I přes menší rozpaky se tomu totiž pořád nedá upřít poctivé režijní řemeslo a sympatické obsazení, díky němuž to celé skvěle uteče a divák se vlastně hezky odreaguje. Ani tak se ovšem nezbaví dojmu, že s příběhem si někdo mohl dát trošku větší práci. Děj je totiž prostě a jednoduše mišmaš, jenž příliš nedrží pohromadě. Obzvláště díky němu se totiž nyní pohybujeme v průměrnějších žánrových vodách, což je po předešlých režisérových kouscích malinko škoda. ()
Galerie (214)
Zajímavosti (8)
- Tomáše Stopu (Jindra) při postsynchronech nadaboval Bohdan Tůma. (funhouse)
- Na mostě u zámku stojí socha sv. Jana Nepomuckého. (Winster)
- Herci trávili před nástupem na plac 1,5 hodiny v maskérně. Nejnáročnější přípravy vyžadovala postava barona Wajsmana (Jaroslav Plesl), která představuje dvě osoby v jednom těle. (SONY_)
Reklama