Režie:
Igor VološinKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Michal RatajHrají:
Jean-Marc Barr, Olga Simonova, Dalibor "Dalyb" Štofan, Milan Ondrík, Simonetta Hladká, Jana Oľhová, Aurélia Fritzová, Zuzana Vejvodová, Roman Skamene (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Dlouholeté manželství Milana a Táni je v troskách, spojuje je už jenom jejich jediná dcera Lenka. Když se ale 16-ti letá teenegerka nevrátí domů z mejdanu, jejich život se obrátí naruby. Oba rodiče pohltí bezmoc, strach a pocit viny. Kamarádi, spolužáci, sousedé, nikdo jim neumí pomoct. Milan už nevěří ani policejnímu pátrání, které nikam nevede a rozhodne se odhalit pravdu sám... (Mirius FD)
(více)Videa (2)
Recenze (57)
Námětově jde o variaci brilantního mrazivého Zmizení Denise Villeneuvea, formálně sice ne tak vycizelovaného, ovšem tohle koprodukční slovensko-ruské spíše komorní psychologické drama má něco do sebe...příliš nechápu to místní podhodnocení...trochu mi vadily jen ty ne úplně dotažené postsynchrony a ne úplně povedený dabing ústředního hereckého páru, ale jinak tenhle film u mne překvapivě fungoval... ()
Najhoršie je, keď do roly 16-ročnej puberťaky vyberú už len ksichtom evidentne oveľa staršiu herečku. Aby som nikoho nezmiatol, hovorím konkrétne o Simonette Hladkej, viem, že tu je ťažko hovoriť o herectve, ale tak to tu napísali. Ale dali jej koženku, takže cool, už nemusí hrať len v Susedských prípadoch, môže svoje drevené pohyby veselo prezentovať konečne aj v zahraničí. Dabing je príšerný, niekedy sa ani netrafia do otvorených úst herca. Ondrík, hoci sa hodí skôr do roly zločinca, tu hrá o tri galaxie pred ostatnými a taký otec s matkou a ten blbý chlapec to je len spolok ochotníkov. Po polhodine nastáva vyšetrovanie a keď všetky tie nedostatky prekusneme, začíname byť zvedavý aj na koniec. Dostaneme však okopírovaný záver zo známeho amerického filmu. ()
Zdanlivo odvážna tematika rozpadávajúcich sa vzťahov v rodine kazí prílišná vyumelkovanosť a afekty, ktoré poháňajú dramatizáciu akcie. Stane sa to, že z "autenticky" pôsobiaceho zmiznutia a hľadania 16 ročnej Lenky sa stáva krvilačná jatka s vizuálnou exploitation leso-hororovou štylizáciou a nezvládnutými, amatérsky vygradovanými dialógmi. Film poteší fanúšikov psychotického hip-hopu so soundtrackami novej scény a celkovým dojmom nezávislej produkcie, ktorá však v našich končinách nadobúda multikoprodukčné a veľkorozpočtové zázemie. Aký paradox. ()
Slovenské drama, které zřejmě mělo ambice stát se světovým, ale výsledek spíše odpovídá dílu televizního kriminálního seriálu. Rodinné drama, kriminálka, psychologický thriller….tak nějak od všeho trochu a tak trochu nic z ničeho. Naprosto zbytečný Barr…..myslím, že nějaký slovenský herec by to zvládnul taky a dost možná přirozeněji. Za vlasy přitažený vyšetřovatel (Milan Ondrík). Docela mne bavila Simonova (i když to angažování zahraničních herců moc nechápu) a mile překvapil Dalyb (četl jsem na jeho herectví různorodé komentáře, ale za mne OK). Ale v pointě slušná syrovátka, u které se mohlo na některých aspektech ještě zapracovat a některé úplně překopat. ()
Alfred Hitchock v slávnej knihe rozhovorov s Françoisom Truffautom povedal, že môžete mať akéhokoľvek výnimočného herca, no ak je scenár o ničom, môžu sa herci snažiť koľko môžu, film nijako nezachránia. Pivnica je toho žiarivým príkladom. Tvorcovia zaangažovali do titulnej úlohy známeho francúzskeho herca, jeho manželku stvárnila ruská herečka, v epizódnej úlohe opilca sa predstavil Roman Skamene z Česka. Nič nepomohlo, ani ruský režisér. Scenár je totiž deravý ako noty na bubon. Užívateľ anderton trefne poznamenal, že toto je voľne zameniteľné za akúkoľvek epizódu lokálneho kriminálneho seriálu. Jalový scenár, nikam nevedúce cesty autom, klišé na klišé. Aký psychologický ponor? Do čoho? Leda tak do hnusného scenára. Navyše, herecký "výkon" rapera Dalyba neskutočne iritoval. Niečo tak amatérske som dávno nevidel. A ešte: manžel (Jean Marc Barr v parochni vyzerá ako dlhánsky slovenský hudobník Marián Grexa) na začiatku vypaľuje na gitare odvážne sóla, no na koncertoch hráva ako klávesák podpriemerné, diskom bachnuté verzie piesní Paľa Hammela. ()
Galerie (50)
Photo © Furia Film
Zajímavosti (1)
- Autor původního scénáře, slovenský spisovatel a scenárista Richard Pupala, není ve filmových titulcích uveden a zřejmě se od výsledného tvaru distancoval. Jako spoluautor scénáře býval uváděn také Marian Puobiš. V titulcích tak není uveden žádný scenárista. (SONY_)
Reklama