Režie:
Matthew VaughnKamera:
Ben DavisHrají:
Ralph Fiennes, Gemma Arterton, Matthew Goode, Harris Dickinson, Djimon Hounsou, Tom Hollander, Rhys Ifans, Daniel Brühl, Charles Dance, Aaron Taylor-Johnson (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Zatímco se sebranka nejhorších tyranů a geniálních zločinců připravuje rozpoutat válku, jež má zahubit miliony lidí, jeden muž musí vyhrát závod s časem a zastavit je. Ve snímku Kingsman: První mise se stanete svědky zrodu první nezávislé tajné služby. (Falcon)
Videa (6)
Recenze (492)
Mám rád Matthew Vaughna a budu ho mít rád i dál. Ale prequel Kingsmanů moc rád mít nemůžu. Na jednu stranu musím pochválit akci, což ale nikoho a pochopitelně ani mě nemůže překvapit, Vaughn to má v ruce. A minimálně taneční bitka s Rasputinem je fakt hodná potlesku. Sto let starou minulost plnou gentlemanů, šílenců, srandovních aut a konce jedné historické éry se mu taky povedlo prodat. Jenže co dál? To právě moc nevím. Pořád to vypadá hezky, má to rychlé tempo a nenudil jsem se, ale to mi u Vaughna nestačí. Příběh překvapí maximálně využíváním absurdních zvratů, ale díky využití skutečných historických událostí se nedaří budovat napětí, protože – nepřekvapivě – se nakonec fakt povede zařídit, aby tu první světovou nevyhrálo Rakousko-Uhersko. Není to tedy moc napínavé, bohužel však ani vtipné nebo drzé jako první díl. Z Vaugnových snímků je První mise ten nejslabší. A především dost zbytečný. ()
Nechápem, ako túto nudnú biedu a očividný prepadák mohol Vaughn normálne poslať do kín. Na toto mu fakt dali 1OO miliónov? Pri dvojitom atentáte som sa cítil ako keby som sledoval vystrihnuté sračkové scény na DVD. Dvojka ma bavila oveľa menej, ako jednotka. Na viacerých miestach bola prestrelená a to už je čo povedať, lebo prvý diel fakt nebol žiadnou serióznou drámou, všetky divnosti (alebo skoro všetky) v ňom však sedeli. V dvojke sedelo už len máločo a keď som vychádzal z kina, bol som zmätený a nie úplne uspokojený. No treba dodať, že oproti prequelu je dvojka gigantický zázrak. Prequel nielenže nie je temer vôbec zábavný, ale mám podozrenie, že taký ani nemal byť. Vypovedá o prvopočiatkoch „firmy“ Kingsman, o tom ako (a prečo a kým) bola založená a treba dodať, že okolnosti to boli vskutku tragické, avšak práve v tom drieme problém: s týmto filmom si skutočne žiadnu srandu neužijete. Dočkáte sa tragédií, svetovej vojny a aby toho nebolo málo, tak tiež úmrtia, ktoré možno ako ja aj vy budete čakať, ale napokon aj vy zostanete prekvapení z toho, za akých okolností k nemu došlo. Film má viac ako dve hodiny a až na jednu výnimku s tancujúcim (!) Rasputinom (Rhys Ifans bol úplne mimo už v Nothing Hill, ale aj tak ma zaskočilo, aký mimo je tu) obsahuje v podstate len jednu (!) poriadnu akčnú scénu - finále. No hoc som od neho čakal veľkolepú jazdu á la 10-minútová akčná bomba natočená na jeden záťah, napokon som sa so šokom nedočkal. To, že na konci absentuje najšťavnatejšia postava ani nebudem komentovať, proste zmizne bez slova z plátna, wtf. Ralph Fiennes (ktorý to aj produkoval) je pri všetkej úcte jedným z najhorších kastingových ťahov roka. Jediný, kto to tu aspoň trocha zachraňuje, je Djimon Hounsou, ale nedajte sa oklamať, je to len vedľajšia rola. Snímka sa nevie poriadne rozbehnúť. Ak sa aj na pár okamihov predsa len nejakým zázrakom rozbehne, následne okamžite na celé desiatky (!) minút zaspí. ()
Prequelový Kingsman je pro mě velkým zklamáním. A nezachrání to ani hezký Harris Dickinson. Ten film je vlastně úplně zbytečný a nemá de facto žádný vztah k regulérnímu prvnímu a druhému dílu. Ano, balet s Rasputinem patří k filmovému vrcholu, ale samotný film postrádá stylizovanost předchozích snímků. Jistě, odehrává se v úplně jiné době, ale i tak šlo vymyslet nějaký jiný vypravěčský styl. Velkým problémem je tu scénáristická absence Marka Millara, který se omezil pouze na produkci. Proto ani samotný příběh není nijak nosný a na samotnou Kingsman organizaci dojde až na konci. Ralph Fiennes je herecky opět výborný, na Harrise Dickinsona, jak už bylo řečeno, se mi příjemně koukalo, ale záporák je spíš směšný a mnohem zajímavější je Daniel Brühl. Sečteno a podtrženo: pokud by tenhle film nevznikl, nestalo by se vůbec nic. Snad se Matthew Vaughn vrátí k Eggsymu a natočí regulérní třetí díl a diváci si budou moci spravit chuť. ()
6/10. Jsem vlastně trochu zklamaný. Jednotlivé sekvence (Rasputin, akce na frontě či finále) fungují skvěle a Vaughn zkrátka umí vyvolávat působivé obrazce v kombinaci s přesným střihem a zvukovým podkladem - ale jako celek to bohužel tentokrát nedrží tak úplně pohromadě a projekt působí mnohdy až překvapivě zmatečně a roztahaně. Jak kdyby i samotný tvůrce nevěděl, jak to celé chce korigovat. Ústřední linka mi nepřišla vůbec nosná (Harris Dickinson tu nemá vděčnou roli) a postrádal jsem nějaké přesvědčivější argumenty a obhajobu, proč tento prequel ze světa Kingsmanů vlastně existuje. Nemohu se ubránit dojmu, že Vaughn sice chce z jinak pojatých špiónů vytvořit masivní universe... ale tak nějak nevidí, že na to značka dost možná nemá. ()
Sám si nejsem úplně jistý, co vlastně stojí za mým hodnocením, protože možností je víc. Buď jsem na film nebyl správně naladěn, nebo už Matthew Vaughn není, čím býval (tomu ale odmítám věřit), nebo už je téma příliš vytěžené. Ať už je to, jak chce, třetí návštěva u nejtajnější z tajných služeb mě už příliš nepobavila a třetí hvězdičku snímku zajistilo hlavně skvělé obsazení. Sice mě notně pobavilo zařazení mnohých historických osobností do děje, ale příběh samotný zjevně trpěl na akutní klišoidy a patosoidy, úhlavní mizera byl proklatě mdlý a stopáž byla vzhledem k viděnému opravdu předimenzovaná. U některých natahovaných pasáží jsem se totiž celkem nudil; i to vysoce akční šermování v závěru mi přišlo jako snadno prostříhatelné. No, čekal jsem víc. / Poučení: Za vším hledej Skota. 3*- ()
Galerie (54)
Zajímavosti (19)
- Vnuky královny Viktorie byli pouze král Jiří V. a císař Vilém II. Car Mikuláš II. byl bratrancem Jiřího V., ale ze strany své matky, dánské princezny Dagmar. (Randwulf)
- Pracovní název snímku byl „The Great Game“. Tímto termínem je označován politický konflikt mezi Anglií a Ruskem během 19. století. (Kuzmik)
- Zatímco arcivévoda František (Ron Cook) má v místnosti projev, Conradovy (Harris Dickinson) ruce během rozhovoru s otcem mění mezi záběry polohu. (LaserJet)
Reklama