Režie:
John LandisScénář:
John LandisKamera:
Robert PaynterHudba:
Elmer BernsteinHrají:
David Naughton, Jenny Agutter, Griffin Dunne, Rik Mayall, Frank Oz, John Woodvine, Sydney Bromley, Lila Kaye, Alan Ford, John Landis, Vic Armstrong, John Altman (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Dva američtí přátelé putují po Británii, ovšem zabloudí a ocitnou se uprostřed rašeliniště. Zničehonic je napadne podivné zvíře, jednoho zabije a druhého zraní. Přeživší kamarád se probouzí v nemocnici, pronásledován hrozivými sny a halucinacemi, ve kterých ho jeho mrtvý kamarád děsí sdělením, že v sobě nese prokletí vlkodlaka...
Dva američtí vysokoškoláci, David a Jack, putují po Británii. Jednoho dne však zabloudí a ocitnou se uprostřed rašeliniště. Zničehonic je napadne podivné zvíře, Jacka zabije a Davida zraní. David se probouzí v nemocnici, kde se o něj stará doktor Hirsch a krásná sestra. Pacienta pronásledují příšerné sny, ve kterých ho vždy navštíví jeho mrtvý, rozkládající se kamarád Jack a šílený pes, který útočí na Londýn. David přežil, ovšem díky kletbě se vždy při úplňku sám promění v děsivé monstrum...
(Cinemax)
Videa (2)
Recenze (190)
Vzhľadom k tomu, že sa jedná o jeden z najznámejších werewolf hororov som čakal predsa len o čosi viac. Hlavný hrdina David mi akosi nezarezal a komediálne poňatie mi tam tiež nepasovalo. Inak sa jedná o dosť typický vlkodlači príbeh, škoda len, že lykantrop bol vo svojej animálnej podobe ukázaný naozaj len minimálne... ()
Úzkostlivou atmosférou načichlý úvod, v němž se dva kamarádi stávají terčem útoku vlkodlaka. Slušnou atmosféru si film udrží vlastně po celou dobu stopáže, ale lehce jí ruší občasné nepříliš povedené komediální vložky. Jako správný horor, staví snímek na lekačkách, které sice plní svůj úkol, ale v několika případech je lze odhadnout s vteřinovým předstihem. Proměna Davida ve vlkodlaka při písni Blue Moon je kultovní a ohromující. Scény v hospodě mají perfektní tajemný nádech a vyvrcholením budiž závěrečná pasáž odehrávající se v kině a přilehlých zákoutích. Značný úspěch sklízí film i v oblasti vizuální - mnohé masky jsou velmi povedené, až děsivé. Nadstandardně dobrý horor. ()
U Amerického vlkodlaka v Londýně je bezpochyby nutné hned na prvním místě vyzdvihnout naprosto dechberoucí masky a speciální triky, které posloužily k velice autentické přeměně ve vlkodlaka. I když tento film vzniknul na počátku dekády 80. let, tak i přesto budí práce s maskami a efekty respekt. Dále pak může zaujmout pěkně hororová atmosféra a to jak v rašeliništích, tak v Londýně. Závěrečná megabouračka daleko převyšuje kdejaké psedudopokusy v Kobře 11. Zkrátka snímek, který mě v rámci hereckého obsazení a dialogů nijak neoslnil, ale jako milovník vlkodlačích filmů jsem si zde našel své. ()
"Královna Alžběta je chlap a princ Charles je teplouš!" Horor, nebo komedie? A není to jedno? Po úvodu z anglického vidlákova - jako vystřiženém z Peckinpahových Strašáků - sledujeme počínání jednoho obyčejného Američana, kterému se jen tak mimochodem zjevuje jeho mrtvý kámoš a který se za úplňku mění ve vlkodlaka. K tomu přidejte i parádní efekty ve stylu Věci a Mouchy, vtipné vedlejší postavy a dobrou atmosféru a mimořádný horor je na světě. P.S. Probuzení v zoo je scéna jako ze života. ()
Tak tohle je velká paráda!! Na svou dobu trikově namakanej snímek. Vlastně co to povídám na svou dobu, i v dnešní době strčí celou počítačovou animaci do kapsy. Překrásná práce maskéra Ricka Barkera byla oceněna zlatou soškou. Takovou přeměnu ve vlkodlaka jsem dosud neviděl. Mechanické efekty, nemrtví, přízraky ve snech Davidovi se zjevující - špička!! Skloubení hororu a komedie funguje lehce a plynule, z každého žánru John Landis ždímá jen to nejlepší. Humor má grády a hororové scény jsou čistokrevná hrůza. Scéna v metru je esence hororu jako takového. Krvelačné běsnění vlkodlaka je sakramentsky nasrané a jeho vizáž a řev nažene husí kůži i čtyřicátníkovi. Závěrečný poprask před porno kinem je solidní gorefest. Opravdu jsem mile překvapen, jakou ucelenou souhru hororu versus komedie film drží. Řekl bych, že Americký vlkodlak v Londýně je top filmem ve svém oboru. V nové remasterované verzi a v DTS HD master zvuku je to absolutní pošušňáníčko. Škoda, že se John Landis hororovému žánru nevěnoval pořádně. ()
Reklama