Režie:
John LandisScénář:
John LandisKamera:
Robert PaynterHudba:
Elmer BernsteinHrají:
David Naughton, Jenny Agutter, Griffin Dunne, Rik Mayall, Frank Oz, John Woodvine, Sydney Bromley, Lila Kaye, Alan Ford, John Landis, Vic Armstrong, John Altman (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Dva američtí přátelé putují po Británii, ovšem zabloudí a ocitnou se uprostřed rašeliniště. Zničehonic je napadne podivné zvíře, jednoho zabije a druhého zraní. Přeživší kamarád se probouzí v nemocnici, pronásledován hrozivými sny a halucinacemi, ve kterých ho jeho mrtvý kamarád děsí sdělením, že v sobě nese prokletí vlkodlaka...
Dva američtí vysokoškoláci, David a Jack, putují po Británii. Jednoho dne však zabloudí a ocitnou se uprostřed rašeliniště. Zničehonic je napadne podivné zvíře, Jacka zabije a Davida zraní. David se probouzí v nemocnici, kde se o něj stará doktor Hirsch a krásná sestra. Pacienta pronásledují příšerné sny, ve kterých ho vždy navštíví jeho mrtvý, rozkládající se kamarád Jack a šílený pes, který útočí na Londýn. David přežil, ovšem díky kletbě se vždy při úplňku sám promění v děsivé monstrum...
(Cinemax)
Videa (2)
Recenze (190)
Strašidelné momenty se tu střídají s až bláznivě komediálními, což paradoxně nenarušuje horrorově temné vyznění příběhu. Dodává mu jen lehce bizarní příchuť a naprosto specifickou, vůbec ne nepříjemnou náladu. K té přispívá i množství popových songů, většinou z 60. let, odlehčujících atmosféru v místech, které by mohly vyznívat až příliš makabrózně. Vytvářejí krátkodobou iluzi bezstarostné prázdninové komedie, z níž je ovšem divák vždy velice brzy vytržen nějakou tou hrůzností. Každá píseň (v paměti asi nejvíce utkví chytlavá „Bad Moon Rising“ od Creedence Clearwater Revival) se tématicky nějak vztahuje k vlkodlačímu tématu – všechny mají totiž v názvu slovo měsíc. Pokud bychom se zaměřili na čistě horrorové prvky, pak úvodní atmosférická čtvrthodinka z anglických vřesovišť, některé snové sekvence, a děsuplná scéna z londýnského metra patří k tomu nejlepšímu, co v žánru vzniklo. Jestli ještě pořád váháte, zda obětovat hodinu a půl života tomuto na csfd nepříliš dobře hodnocenému snímku, pak vás možná přesvědčí poslední argument: An American Werewolf in London obsahuje nejlepší přeměnu člověka v monstrum v celých dějinách filmu! ()
“"Fee-fi-fo-fum, I smell the blood of an English man." Těžké, těžké tohohle Americkýho vlkodlaka v Londýně hodnotit, naprosto chápu, že v osmdesátých letech to musela být pecka jako kráva, ten film má totiž všechno, co na osmdesátkách milujeme anebo nesnášíme. Navíc masky a efekty jsou fakt vypečený, to se ani nehodí psát, že jakože na tu dobu a bla bla bla, protože v tomhle směru film předběhl svou dobu a i současný kousky by se od něj mohly učit, Jenže ten příběh... To fakt ne toto, začátek, kdy se ti dva cápci (btw je úplně jedno, že jsou z USA, stejně tak dobře by mohli být třeba z Mongolska) procházejí po anglických venkovských blatech a narazí na hospodu s pentáčem na zdi a štamgastem Rikem Mayallem, je ještě fajn, ale od napadení vlkodlaka už je to jedna velká haluz. Každopádně tenhle song tam sedl jak prdel na hrnec :-) ()
Ačkoliv těmhle hororům opravdu moc neholduju, musím uznat, že mě to docela bavilo. Hlavně začátek odehrávající se na vřesovištích a ve vesnické hospodě stál docela za to a velmi dobře mě naladil na další sledování. Komediální prvky zde navíc vůbec nepůsobí rušivě, jak jsem původně tak trochu očekávala. A jak už zde poznamenali mnozí, přeměna ve vlkodlaka je po trikové stránce nadprůměrně dobře zvládnutá a působila na mě dokonce líp, než takové ty moderní plně počítačové přeměny. ()
Vlkodlačí filmy mě svým způsobem vždy dost přitahovali, ovšem s vyjímkou atmosférického Johnstonova VLKODLAKA to byla pokaždé naprostá ztráta času. Až tento horor mi nabídl přesně to pravé ořechové. Má to výbornou a skutečně mrazivou atmosféru, dobrý příběh, dostatečné množství krve a jako bonus opravdu vydařené děsivé triky. Na film jsem se díval večer za tmy a po ulehnutí do postele jsem měl stále před očima ty napínavé scény v opuštěném parku a metru nebo dnes již kultovní záběry na proměnu ve vlkodlaka, ze kterých doslova naskakuje husí kůže. Komediální stránky filmu se pak netřeba obávat, humor je tu obsažen v odpovídající míře a podle mě celkový spád vůbec nenarušuje. Dovolil bych si dokonce nesouhlasit s J*A*S*M a říkám, že Americký vlkodlak v Londýně je VŮBEC NEJLEPŠÍ vlkodlačí film! ()
Docela vtipný a atmosférický "horror". No tady jde spíše o ten vtip, opravdu jsem se často docela zasmál. Dobré nápady, výborná atmosféra, na svoji dobu perfektní masky a výborná scéna proměny ve vlkodlaka, místy na svoji dobu docela drastické. Je to takový příjemný horror z počátku 80. let, kdy už se ubíralo na syrovosti a realističnosti horrorů, ale stále se ještě netočily trapné "teenagerské" komediální horrory ... ()
Galerie (75)
Zajímavosti (33)
- Americký vlkodlak v Londýně je první film v historii, který dostal Oscara za nejlepší masky (Make Up). Tato kategorie byla vytvořena právě v roce 1981. (FilmFan24)
- Tvůrci filmu mimo jiné v závěrečných titulcích ubezpečují, že jakákoliv podobnost s živými, mrtvými nebo nemrtvými osobami je čistě náhodná. (mahler)
Reklama