Režie:
Rudolf HavlíkKamera:
Václav TlapákHudba:
Ondřej KonvičkaHrají:
Jana Plodková, Ondřej Vetchý, Táňa Pauhofová, Denisa Biskupová, Rostislav Novák ml., Barbora Poláková, Lenka Vlasáková, Kristýna Ryška, Jiří Langmajer (více)Obsahy(1)
Příběhy hrdinů Bábovek nám ukáží, že některá setkání dokáží navěky změnit život. Všichni jsme totiž propojeni. Vztahy, prací, náhodami, nenávistí nebo láskou. Všichni jsme součástí té nejsložitější sítě, která je utkána z emocí, mezi nimiž nechybí humor, ironie, bolest, napětí a pochopitelně i láska a vášeň. Bábovky mapují současné partnerské i rodinné vztahy, ukazují zábavné a trefné situace z každodenního života, které zná každý z nás. (Cinemart)
(více)Videa (2)
Recenze (305)
Spíš dramedy než comedy, ale na české poměry slušné. Dospělý film o dospělých lidech a o problémech dospělých lidí. O humor se nejvíce stará Marek Taclík a Jana Plodková svým krásným tělem krásně hypnotizuje. Finále docela emocionálně silné i díky dobře zvolenému hudebnímu podkresu. Jo not bad. 6/10. ()
Knižní předlohu Třeštíkové jsem nečetl, takže nedokážu posoudit na kolik to podělal sám Havlík v roli režiséra. Třeštíkovou považuji za potrhlou feministku, takovej ten militantní typ, kterej kdyby mohl oplodní se sám. Chlapi to jsou jen něco jako trubci. Od filmu jsem moc neočekával, ale dal jsem mu šanci, protože jsem delší dobu žádný český film neviděl. A hooodně dlouhou dobu jsem neviděl hezký český film. Herecké obsazení tu je celkem super, takže to dávalo jisté naděje i když jsem tušil, že to bude ryze psychologická vztahová záležitost ze které my muži vyjdem jako sobečtí hajzlové, případně úplní debilové. Vetchý, Vlasáková, Plodková, Taclík všechno super herci + mé oblíbenkyně Cmuntová, Paulhofová a Poláková... Po první půlhodině jsem se snažil uklidnit, že je to několik jednotlivých osudových linií žen, které se zřejmě v závěru (jak jinak) protnou a ujišťoval jsem se, že je tomu třeba dát šanci... Bohužel, ani dál film nijak výrazně negradoval. Humor tam byl debilní typu dotazu personalisty a na jaké pozici jste v předchozím zaměstnání pracovala? A Polodková (prostitutka) - v hotelnictví, v mnoha různých poziccích... Ha ha ha... Taclíka mi bylo vyloženě líto, na takovéhle role je ho škoda. Jediné co mne ve filmu zaujalo byla hezká kamera a celkem povedená hudba Ondřeje Konvičky. Byly dokonce momenty, že jsem se soustředil spíše na poslech hudby než na pachtění hrdinek na obrazovce. Říká se, že dobrá hudba dělá 1/3 ze zážitku filmu. To by odpovídalo, bohužel jsem nikde nenalezl ty zbývající 2/3 . V záchranářském závěru mi tam chybělo padající letadlo, vybuchující sopka a pyrotechnická jednotka, jinak tam myslím byli všichni. Dávám tedy za hudbu s kamerou dvě zdrclé bábovky... a Třeštíková by se měla fakt nechat léčit. * * ()
Letmá sonda do současnosti. 1) Nikdo není věrný, všichni se za něčím pachtí a všichni jsou nešťastní._____ 2) Nevím, jaký byl v době vzniku filmu 43letý Rudolf Havlík obchodník. Jeho knížky - úvahy a povídky z obchodního prostředí z Indie a Číny (později i jiná cestovatelská témata) jsou skvělé. Jako režisér filmů se, zdá se mi, pořád ještě trochu hledá. Ale očividně je "on the road"._____ 3) Nakonec mě nejvíce zaujal pěkný mladistvě vyhlížející 21letý Oskar Hes (Ondřej). _____ 4) Věk protagonistů uvádím k roku natáčení, tj. 2019. ()
Nejprve to pozitivní. Mozaika jakýchsi mikropříběhů je dobrým (samozřejmě jinde mnohokrát viděným) nápadem. Sledovat se dají díky solidnímu řemeslu a zvoleným pražským lokacím. Rovněž herci zmiňované příběhy drží nad vodou. Ovšem pod vodu je tlačí jejich prázdný a povrchní obsah, který se s realitou kolikrát naprosto míjí. Uchopit to celé zhruba tak, že jsme všichni propojeni a že je tohle celé ze života... proboha, vůbec není. Tvůrci se vzhlédli v zaoceánských mozaikách, jenže zvolili zoufale okoukané a slabé příběhy, které dohromady příliš nefungují. A navíc je jich opravdu hodně, takže třeba linie Langmajer-Vlasáková je úplně prázdná a nedotažená. Ano, je to přehledné a divák ví, co sleduje a proč to sleduje, ale jednotlivým příběhům chybí napětí, vtip, dílčí pointa. Potěší snad jen linie Plodkové a Taclíka, kdy ona to dobře sehrála a on je docela vtipný. Což se třeba vůbec nedá říct o Pauhofové a Vetchém. Nejen na nich je vidět, jak je to celé strašlivě špatně vymyšlené. A raději nerýpu do té téměř permanentní kýčovité orchestrální hudby. Snaživý režisér Rudolf Havlík nicméně ode mě dostává konstantně tři hvězdy, tak ho ani tentokrát nezklamu. ()
Mno, vůbec mě nepřekvapilo, že se mi film nelíbil. Knížka byla oddychové čtení do kabelky na pláž a odehrávala se v hlavách jednotlivých žen, kde byly srozumitelně vysvětleny pohnutky pro jejich jednání, což ve filmu chybí a díky tomu se celé dění mění na pseudosociální patlaninu, která by se faministkám rozhodně nelíbila. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (13)
- Ústřední píseň „PoloVina“ nazpívala Barbora Poláková, která ve filmu hraje Karolínu. (SONY_)
- „Scénář mě překvapil a myslím, že narozdíl od knihy může oslovit i značnou část mužské populace,“ řekl Ondřej Vetchý. (SONY_)
- Práce na scénáři Bábovek probíhala skoro čtyři roky. (ČSFD)
Reklama