Režie:
James PonsoldtKamera:
Matthew LibatiqueHudba:
Danny ElfmanHrají:
Emma Watson, Tom Hanks, John Boyega, Karen Gillan, Patton Oswalt, Bill Paxton, Glenne Headly, Ellar Coltrane, Poorna Jagannathan, Amir Talai, Nate Corddry (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Svět bez hladu. Svět bez válek. Svět bez nemocí. Neomezené možnosti. V úchvatné a největší high-tech společnosti The Circle neexistuje problém, který by nebylo možné vyřešit. Její technologie mají moc doslova změnit svět. Právě sem, do zaměstnání snů, nastupuje mladá a ambiciózní dívka Mae (Emma Watson). SDÍLET ZNAMENÁ STARAT SE. Šéf a zakladatel (Tom Hanks) společnosti je vizionář, který vybudoval v Circle ráj na Zemi a který touží po dokonalém světě. Jeho receptem na pokrok a na šťastné a spokojené lidstvo je svět bez tajemství, naprostá otevřenost a transparentnost všech lidí, sdílení . . . a sledování. CHOVÁŠ SE HŮŘ NEBO LÍP, KDYŽ TĚ NĚKDO SLEDUJE? Mae je obklopená vymoženostmi supermoderní společnosti. Ohromena ideály a vzájemností se na návrh samotného šéfa Circle zapojí do experimentu, který by štěstí a pokrok v Circle mohl rozšířit do celého světa. Současně s tím začne potkávat tajemného muže. Stane se její nový život pohádkovým snem nebo dostane příchuť hororové noční můry? Bude mít kruh, do něhož vstoupila, cestu ven? KDO MÁ TAJEMSTVÍ, LŽE. (Bontonfilm)
(více)Videa (3)
Recenze (571)
Nemastné neslané utahané. Čekala jsem víc. Emma si v reálu své role pečlivě vybírá a vzhledem k tomu, že se z ní stává aktivistka, která svou popularitu využívá k řešení problémů světa, ani mě nepřekvapila, když si zahrála mladou naivní bojovnici, jež se i po řadě trapných a tragických situací, které připravila svým nejbližším, chce změnit osud lidstva i zde. Námět výborný, děsivý, jelikož se v době rozrůstajících se a stále fikanějších technologií opravdu může v brzké budoucnosti stát, že se ani nevyserem bez toho, aby nám z celého světa nepřicházely online gratulace ke kvalitnímu zažívání. Škoda jen, že pro mé oko a duši zůstal tento námět zcela nevyužit a nerozvinut tak, abych se na začátku nadechla a vydechla až na samém konci. ()
Ale no ták... Tenhle film je víc naivní než Ema Watson krásná. Copak myšlenka, ta je zřejmá málem už při pohledu na plakát, ale ono je príma když má myšlenka i nějakého příjemce. Já jsem ze hry, protože moje filosofie se shoduje s tou domnělého vraha jelenů. Jde o zblblé digi-online-otroky, kteří nezvládnout být oflajn ani ve sprše. Aby se tahle banda probrala a zkusila uvést v onlajn vlastní mozek, musel by ten film slézt z plátna a dát jim facku, jinak tahle limonáda nemůže nikoho z nich rozházet. Herectví a technika tu jsou podle mě na vedlejší koleji, tady je v hlavní roli pointa, bohužel úderná stejně jako mužný hlas premiéra Sobotky. ()
Hlavná hrdinka je taká krava akú svet nevidel od Twillightu a plynulosť deja s vývojom postáv sú občas tak wtf, že človek čaká nejaký veľký twist. A ono to má iba blbého scenáristu. Ale inak som sa nenudil, dobre sa na to pozerá a celkovo to tá téma ťahá celkom hore. Fajn oddychovka s nevyužiutým potenciálom. Ale radšej pri tom nerozmýšľať 6/10 ()
Nápad shromažďování informací a jejich zneužívání je na zfilmování poměrně těžká, obsáhlá a komplexní věc a Circle tento úkol nezvládl - přesně, jak jsem předpokládal. Watson a Hanks jsou fajn, ale výrazněji neoslní, vlastně kdyby měl film jakékoli jiné herce, ani bych to nepostřehl. Zpracování filmu je spíše povrchnějšího rázu, poměrně bez napětí a neumí v divákovi vyvolat pocit zájmu o další vývoj filmu, jakoby režisér měl hlavní premisu, ale nevěděl, co k ní dál nabalit do celovečerní stopáže. Výsledkem je pak spíše “béčková” vynechatelná záležitost s dech nevyrážejícím finále, u které nevidím důvod, proč ji tvůrci chtěli vlastně tak moc zfilmovat… ()
Galerie (138)
Zajímavosti (7)
- Jedná se o poslední snímek herce Billa Paxtona, jenž zemřel jen pár měsíců před premiérou filmu. (Domin1359)
- Hlavná postava Mae bola spočiatku spájaná s Aliciou Vikander. Producenti sa neskôr rozhodli pre Emmu Watson. Vikander sa nakoniec venovala natáčaniu filmu Jason Bourne (2016). (chesterko)
- Tom Hanks (Bailey) a Bill Paxton (Vinnie) spolupracovali už na filme Apollo 13 (1995). (chesterko)
Technologie pracuje ve prospěch člověka jen do té doby, než ji začne někdo monopolně ovládat. Tohle bylo dokonalé a naprosto reálné memento toho, čeho se v blízké budoucnosti dočkáme. A když ne my, tak cíleně manipulovaná degenerace našich dětí. Čip v prdeli, Velký bratr v zádech, totální kontrola konzumu a všudypřítomný zkurvený pokrytecký korporátní mentální komunismus, slibující perfektně řízenému stádu lepší zítřky a bezpečí v jedné velké usměvavé rodině pičusů s kolektivním vědomím. Mentální, nikoliv však proprietální! Během pouhých dvaceti let jsme se nevědomky stali otroky a uvízli v Kruhu tří globálních velezmrdů – Gůglu, Nahryznutého jabka a Maléhosměkkým inc., naprosto kontrolujících dva v současnosti zeměhybné elementy - virtuální komunikaci a data. Tři hrabiví velezkurvenci – Stránka, Práce a Brány, kteří se vlastním píárkem označují za vizionáře a průkopníky, jsou (byli) skutečně v jistém syslu genitální. Dokázali totiž korporátními intrikami, burzovními machinacemi a parazitováním na kreativitě druhých v podstatě kompletně ovládnout trh, stále rostoucí mocí kompletně zlikvidovat konkurenci a uvést do praxe Orwellovu nejhorší noční můru. Patová situace! Za dvacet let jejich postupného lhaní a kradení už jim není prakticky žádný soukromý subjekt (a pomalu ani stát) schopen konkurovat, protože prostě nemá a nebude mít zdroje na vybudování takové infrastruktury, kterou si za ty roky marketingově intrikářského banditismu nahrabali pod sebe, a všichni tentokrát nenásilnou formou míříme k patologickému konceptu Ein Korporát, eine Stádo ovcí, ein Führer. Tohle už není nějaké neuvěřitelné sci-fi, nýbrž pojebaná realita bez nároků na soukromí! Nedávno jsem infiltroval podobný Pátek snílků jednoho z těch svinských korporátů a s hrůzou musím konstatovat, že se Orwell sekl o pouhých 40 let. Reálným cílem těch altruistů a filantropů, jímž nejde o nic jiného než o veřejné blaho (hýkavý smích), na kterém nyní opravdu intenzivně korporát v korporátu pracují, je 80 procent soukromých dat v klaudu do roku 2024. Dokonale zřetězených, katalogizovaných a pečlivě archivovaných. A soukromá data nejsou jen to, co jim vy zpohodlnělí kokoti dobrovolně nahrajete, nebo co vám vykradou z děravých počítačů a telefonů. Jsou to i archivy všech veřejných kamer, kompletní emailové schránky, záznamy hovorů, které samozřejmě vůbec, ale vůbec nikdo nenahrává (dusivý chichot), údaje o poloze, údaje o nakupování atd. atp. A to je situace, kdy už se ani nevyserete, aniž by o tom někdo nevěděl, požádáte-li manželky bližního svého, bližní obdrží do minuty na mobil fulhádé péové videjko, a vy máte zkažené odpoledne a náběh na tenisový loket. Soudruzi z Netflixu opět neměli koule na to, ukázat přímo prostředníkem, nicméně Gůglplex, největší korporátní pěstírna sektářským kípsmajlackým multilevlem zmanipulovaných loutek, anebo manipulativní egomaniakální prezentace toho parazitního zkurvysyna Práce, budiž mu země těžká, jsou představeny dost věrně. Takováto zřetelná a skvěle zdramatizovaná mediální osvěta už tu dlouho tolerována nebude, taxe, kurva, rychle poučte, zabezpečte si veškerou komunikační elektroniku, jak jen to je možné, a sdílejte s těmi šmíráckými datokopy pouze fotografie svých řitních otvorů, ať vědí, kam se mají do budoucna ubírat. A závěrem udivená poklona čím dál tím hnusnější Hermioně. Ten přerod ze slaboduché piče ve zfanatizovanou korporátní běhnu mimicky zvládla tak skvěle, že ji snad začnu považovat za herečku, neboco. () (méně) (více)