Reklama

Reklama

Videa (1)

Trailer

Recenze (28)

Marze 

všechny recenze uživatele

Tato černobílá úvaha o zneužívání moci je založena na situačním humoru. Film měl premiéru na filmovém festivalu v Torontu. Bohatý otec Glen (Louis C.K.) je zábavná postava a jeho 17 letá dcera China (Chloë Grace Moretz) je pohledná stylová mladá slečna, která nemá žádná pravidla a disciplínu. Role Ralpha (Charlie Day), zůstává dlouho nejasná. Monochromatická kinematografie je jako horká vizuální vana. ()

Thomick 

všechny recenze uživatele

Mansplained the shit out of 'em! Když Louisova postava začala svý 17letý dceři vysvětlovat, co je to vlastně feminismus, ještě jsem tu ironii považoval za zábavnej prvek, ale když Dayova postava začala imitovat honění, nemohl jsem regulérně uvěřit vlastním očím. Louis C.K. nejspíš při psaní tohohle scénáře sázel na to, že pod svícnem je odjakživa největší tma, ale... heh. Karma je taky odjakživa svině. K odpadu nesahám čistě z úcty k (výborný) Chloë. ()

Reklama

Visáč 

všechny recenze uživatele

Plytká a impotentná filmárčina, kopírujúca vyprázdnenosť i akcentovanú neschopnosť hlavného hrdinu - či už v roli autora ("You were good, now you're not.") alebo otca. Svojim spôsobom je to rovnaká rakovina ako niektoré režisérske pokusy Angeliny Jolie, t.j. vanity projekty hollywoodskych individualít, ktorými si dotyční dokazujú svoju moc a postavenie v rámci industry. Je z toho cítiť snaha Louisa ísť proti očakávaniam publika: nie je vtipný a ani sa o to nesnaží. Nenápadné pokusy o satirický presah v témach ako feminizmus, mechanizmy šoubizu, dilema medzi umením a komerciou či "rodina" sú len impotentnými povzdychmi v štádiu pokusu. Nikam nesmerujú a nič neriešia: sú tam, lebo si to scenárista Louis praje. Keby som si chcel veľmi zafabulovať, tak to celé tipnem na stand-up komika v tvorivej kríze, ktorý jedného dňa odchádza zo sedenia u predraženého psycho-analytika s "geniálnym" nápadom, že o tom všetkom spraví celovečerák - štylisticky i rozprávačsky á la 50's melodrámy, len vulgárnejšie. Niekde na polceste si to však rozmyslí, pretože "o tom všetkom" predsa nemôže točiť bez straty kreditu (guess what happens later) a tak to nakoniec uhrá na oklieštenú "less bold" verziu pôvodného zámeru. Medzi riadkami ale vyčítate, že autorský blok je metaforou pre sexuálnu frustráciu, z ktorej by Louisa vyliečil snáď len šuk s vlastnou dcérou. Un-fuckin-believable, eh? ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Ono se na to asi nedá nahlížet úplně bez kontextu s Louisovou aférou a vlastně celým tím bordelem jménem MeToo, ale v tohle ohledu je to vlastně ku prospěchu věci a konkrétně Dayova onanovací kreace byla vlastně kouzelná. Každopádně v prvé řadě se jedná o citlivě a kouzelně natočený příběh o vzestupech i pádech jak v profesním, tak osobním životě, kterému černobílý formát přidává na opravdovosti. Pravda, místy je to trochu úmorné a dokázal bych si představit tak o dvacet minut kratší stopáž, ale člověk nemůže chtít všechno. Herecky na jedničku a je škoda, že od Louise se asi nějakou dobu něčeho podobného jen tak nedočkáme. 80% ()

m4xp4yn3 

všechny recenze uživatele

Za mě naprosto v pořádku. Volba témat a jejich pojetí dokonale komunikuje (a kontrastuje) se zvolenou post-noirovou estetikou. Postavy řeší v roce 2017 společenské otázky, přičemž je sledujeme optikou doby dávno minulé, ve které by podobné dialogy nebyly myslitelné, protože např. ženy byly tehdy ve filmu v podstatě jen pasivními rekvizitami. Zrovna tak vynikne, že v některých ohledech jsme se za posledních sedm dekád neposunuli ani o píď. Další dimenzi přidává provázanost témat s okolnostmi (ne)uvedení filmu a poklesky jeho tvůrce. Film má příjemné tempo (možná by ještě šel malinko vyladit rytmus některých scén) a moc dobře se na něj kouká. Vizuál je precizní a dotažený, lehkost a vážnost jdou ruku v ruce. Téměř masterpiece. Hvězdu strhávám jen za podobnost autorova rukopisu se seriálem Louie. Ale neříká se že každý autor píše celý život jen různé varianty jedné knihy? ()

Galerie (11)

Zajímavosti (1)

  • Louis C.K. nabídl roli Leslieho Goodwina (John Malkovich) svému příteli Woodymu Allenovi. Ten scénář pochválil, ale roli režiséra obviněného z pedofilie, který má zároveň vztah s mladistvou, tedy postavu, která prakticky kopírovala jeho život, odmítl. Louis C.K. jej přesvědčoval, že právě ztvárnění tak kontroverzní role jej v očích veřejnosti očistí, ale Woody měl opačný názor. (kenny.h)

Reklama

Reklama