Režie:
Ester KrumbachováScénář:
Ester KrumbachováKamera:
Jiří MacákHudba:
Angelo MichajlovHrají:
Jiřina Bohdalová, Vladimír Menšík, Ljuba Hermanová, Helena Růžičková, Jana Hana Duffková, Olga Jungová, Jindřiška Gabriela Preissová, Angelo Michajlov (více)Obsahy(1)
Lepší sněžný muž, nežli žádný muž... Asi čtyřicetiletá žena (Jiřina Bohdalová) žije navzdory své inteligenci a hezkému vzhledu sama. Občas na ni dolehne „tesknice“ a ona zatouží po společnosti muže. Jednoho dne se jí telefonem ozve přítel z mládí, Ing. Bohouš Čert (Vladimír Menšík), kterého si ona pamatuje jako štíhlého mladíka. Pozve ho na večeři, kterou připraví s mimořádnou péčí. Stejně tak si dá záležet na svém vzhledu. Jaké je její překvapení, když se ukáže, že ing. Čert ztloustnul a stal se z něj zanedbaný, drzý, poživačný a nevychovaný sobec. Delikátní večeři zhltne s hlasitým mlaskáním a srkáním a nadto sní i veškeré zásoby z ledničky. Ona mu však všechno odpouští, neboť doufá, že Čert se jednou vyjádří a požádá o její ruku. Jenže ani ženská trpělivost není nekonečná… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (166)
Nametove a svym zpracovanim velice zajimavy a neobycejny film. Scenar se ale mohl jeste vysperkovat. Diky uzasnemu Mensikovi (jeho telefonaty nemaji chybu) a zdatne sekundujici Bohdalove ale stoji za to film videt. Bohdalka se mi nikdy moc nelibila, v tomto filmu ji to vsak slusi. A nedivejte se na film hladovi:-)! ()
„Husa už se v troubě peče, čert z chomoutu neuteče.“ Distingovaná dáma vs. poživačný hochštapler v odvěkém souboji Marsu s Venuší. Ďábelsky trefná, pekelně jízlivá a do křupava vypečená satira. Opuštěným ženám dá satisfakci, ty vdavekchtivé odradí a nám, jako medvěd chlupatým (ověřeno) pánům tvorstva, nastaví zrcadlo. Z Bohouše to buranství přímo kape, na podlahu, z níž by se dalo jíst. Menšík se vyřádil. Žere jak zjednanej, zálibně v rukách otáčí obranou kostru husy, olizuje si mastné prsty a rozšafně hovoří o Freudovi: „To si přečti. Jedinečné vysvětlení vztahů mezi oběma druhy člověků.“ Kreativně mixuje darwinismus s křesťanstvím: „Já jsem z opice, ty jsi z mého žebra!“ a chytrá žena mu mazaně lichotí, jak je inteligentní. „Já vím, jak potěšit pány.“ KULINÁŘSKÉ OKÉNKO: [][] Když paní Dubová kdysi poprvé přišla na večeři, co jsem připravil? ◘ Předkrm: Bohoušova tlačenka i s kůžičkou, Švankmajerův párek. ◘ Polévka: zabijačková. ◘ Hlavní chod: Husa na klíně. ◘ Desert: pudding mortel à la Grande bouffe. [][] Protože láska prochází… i žaludkem Faustky :-)). ()
„Jak to, že máš hrozinky, které mi tajíš?! Ženy, ach ty ženy!“ A vůbec mu toho moc nenaservírovala…Pokud se u některých filmů s nadsázkou říká, že je lepší být před jejich zhlédnutím najedený, zde to platí dvojnásob. Jediný režijní počin výtečné a originální (zdaleka nejen) kostymérky Krumbachové je vtipně absurdní hříčkou dohasínajících 60. let. Bohouš Čert, žijící sám pro sebe, živící se syrovými, ovesnými vločkami, a Ona, nemorální, tak trochu zkažená žena, která výborně vaří a umí potěšit pány…Bohdalová a hlavně Menšík jsou tu perfektní, film na nich stojí. Upřímně jsem se bavil stylizovanými, střelenými, nápaditými scénami a dialogy. Zamrzí však, že to funguje jen cca 3/4 filmu, pak snímku začne docházet dech, snad kvůli důrazu na symbolismus a podobenství (ostatně divák si může ve filmu najít leccos). Každopádně, teď už vím, jak na návštěvě zdůvodnit, že jim okusuju kytky…Zdejší hodnocení filmu docela ubližuje, za mě zcela zasloužené 4*. „Miluješ mě? Odpověz.“ - „Miluju tě.“ - „Tak fajn. A už mě nezdržuj.“ ()
Jeden byt, dva milenci, hodně jídla, a jedna "vražda" – tak by se dalo laicky popsat schéma týhle bizarní konverzační komediální anti-romance, v níž se promítá silný tvůrčí důraz a vztah Ester Krumbachové vůči feminismu. Vše zde právě totiž stojí a padá na hereckém tandemu dvou hereckých es – Vladimíra Menšíka a Jiřiny Bohdalové.... On má rád jídlo a rozinky, hodně sladí, ale jeho chování je přes jeho povrchní gentlemanství dosti sobecké. Ona má ráda hřích, dobře vaří, ale je osamělá, a věří, že se inženýr Čert, s nímž se kdysi seznámila, dokáže polepšit. Jejich vzájemná tenze, vznikající v rozdílech mezi mužským a ženským pohlavím, dodává snímku specificky absurdní komediální ráz a chytlavou dynamiku. Onen smysl pro absurdno, který při gradaci děje v podobě jednotlivých návštěv expanduje do až krajních mezí humoru, společně se striktně komorní [ba až přímo divadelní] stylizací, mysteriózně laděným hudebním doprovodem a brilantně vystavěnými [ač mnohdy až nesmyslnými] dialogy, tvoří ve formální synergii geniálně satirickou a přesto trefnou čítanku genderových stereotypů.... zároveň jde o víc než zajímavý manifest o ochraně domácího nábytku. ()
Muž a žena aneb prase a slepice. Vynikající hříčka se na konci zadrhne v surrealistické pasti a vyšumí do ztracena, ovšem ta cesta do prázdna, je naprosto kouzelná. Vizuální obžerské orgie a duo Menšík a Bohdalová ve svých typických rolích zesměšňujících tradiční role obou pohlaví. "Nemá cenu, aby se profesor zahazoval se služkou..... A to řekl Nýče.....Nýče? Co to je?...No, to je, on psal, víš...." ()
Galerie (16)
Zajímavosti (7)
- Jednou z nejvýraznějších vlastností ing. Čerta byla ve filmu neukojitelná žravost. Jeho představiteli Vladimíru Menšíkovi nebylo něco takového vůbec cizí a zhostil se své role v tomto směru se vší důsledností: během natáčení přibral deset kilo, kterých se pak těžce zbavoval. (raininface)
- Natáčelo se od 29. srpna do 27. listopadu 1969. (GASTON73)
Reklama