Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zuzana Vítová, mladá žena zápasící s mnoha zavazadly, nastoupí do vlaku a najde místo v kupé, kde již sedí osamělý muž. Po vystoupení v Praze se zdá, že ji muž sleduje, a tak se Zuzana ostře ohradí. Ukáže se, že Karel Jánský bydlí ve stejné ulici, kde žije Zuzanin snoubenec Petr Klika, za kterého se má mladá žena nazítří provdat. Zuzana je nakonec ráda, že ji Jánský galantně doprovází. Nemůže najít klíče a Petr není doma. Ženich jí šel naproti na nádraží a shodou nešťastných okolností se mu Zuzana ani později nedovolá, neboť Petr omylem vytáhl zástrčku telefonu. Jánský, jehož žena je na chatě, odveze Zuzanu autem na druhý konec Prahy k sestřenici. Ta má však u sebe milence, a proto neotevře. Jánský pozve Zuzanu ve vší počestnosti k sobě. Spolu pak ještě obejdou několik nočních podniků až se Zuzana opije. Jánský jí prozradí, že je právě tím úředníkem, který ji má druhý den oddat. Přestože mezi nimi k ničemu nedošlo, žárlí Petr i Karlova žena Magda. Před obřadem tak dojde k rozsáhlému skandálu, do kterého se zapojí Petrův strýc, Magdina matka a Jánského kolegové. Zuzana i Karel se raději přiznají k něčemu, co nespáchali. Všichni jim spokojeně jejich "přestupek" odpustí a Jánský může Zuzanu a Petra prohlásit za manžele. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Ukázka z filmu

Recenze (26)

Atia 

všechny recenze uživatele

Nevtipné, nezábavné, nudné. Úsměv vyvolá jen prapodivná píseň Karla Gotta o Rujaně, nechce se věřit, že takové obsazení a takový režisér a taková smutná bilance. A Gollová v roli Högrovy tchyně - no, ve skutečnosti byla mladší, než on a i ve filmu vypadala rozhodně lépe, než "zeťák". Never more. Zkrátka - komediální herectví Jiřiny Bohdalové se skví v jiných titulech ze 60. let, v tomto rozhodně ne. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Tradiční nedějová šedesátková kravinka se vším všudy. Prý komedie, ale veškerý vtip stojí a padá s přílišným množstvím rekvizit Bohdalové, její opileckou serenádou (na vánoce vánočku) s Karlem Gottem a Janem Třískou. S Karlem Hoegerem se potkala ve vlaku, aby s ním posléze navázala v tingltanglu. Karel si procvičil svou němčinu jenom proto, aby byl uražen, že nezvládá italštinu. No toto :D Krasojízda pokračuje v Karlově budoiru, Bohdalka v jeho pyžamu, on v dámském. Vzájemně si pak dají kvinde, ačkoli on se snažil zapůsobit v nátělníku a šlích, ona ve spodničce. Ale ruku na srdce, jsou právě tihle vašimi sexuálními idoly? Závěr na radnici pak nevšedně zdobí takoví zpátečníci jako Nesvadba a Gollová, takže o žádných hereckých esech nemůže být řeč, ostatně jsou zde společně s Chramostovou jen na pár záběrů. Pakliže ale nutně hovoříme o hereckém esu, tak je tu v cameu Ella Šárková. ()

Reklama

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Je to milé a technicky čisté filmové dílo. Problémem je nevyrovnaná a dýchavičná dějová linka, která nikdy nechytne zdravý nepřerušovaný dech na delší dobu. Mohutně se rozdýchává, až se zdá, že začíná zběsilý běh s dvojitou porcí roztržité zábavy. Ale stále se zadýchává po krátkých vzdálenostech a chvilku vždy trvá, než se opět naplno a ze všech sil zhluboka nadýchne. Nedorozumění mezi partnery, které vede až k absurditě čistého svědomí a samotné existencionální hranici vztahu, je vděčné téma. Nakonec, i tehdejší zvyklosti společenského života zaujmou více, než nevyrovnaný a vrávoravý běh děje. Ovšem není vše jen špatné a film má i svá rozkošná místa hravého nadhledu. Hlavní postavou je laskavý a ochotný oddávající úředník, dr. Karel Jánský (příjemný Karel Höger). Jeho dobře míněná a nezištná pomoc se ve světě pokryteckých puritánů stává ostudným hříchem, jehož nebezpečnost přesahuje všechna možná vymezení společnosti. Navíc, nabourává přirozený běh zažitého chodu celé společnosti. Jakýkoliv boj proti vševědoucímu davu je marný a zcela zbytečný. Hlavní ženskou postavou je nastávající nevěsta v posledních okamžicích osobní svobody, zbrklá Zuzana Vítová (zajímavá Jiřina Bohdalová). Naivní a popletené děvče ve víru zábavy velkoměsta uvízne v síti maloměšťáckého pohledu na morálku. Každá snaha o pravdu je jen plýtváním drahocenného času. Z dalších rolí: pobouřené tornádo a nevěřící Jánského manželka Magda Jánská (sympatická Vlasta Chramostová), nerozvážný, zmatený a žárlivý novomanžel Petr Klika (příjemný Vlastimil Hašek), nekompromisní Magdina maminka Evelyna (Nataša Gollová), bezstarostná a zapřená Zuzky sestřenice Vendulka (sympatická Jana Drbohlavová), neodbytný a svéhlavý usmiřovatel a Petrův strýček (dobrý Čestmír Řanda st.), lehkomyslný Vendulky přítel a melancholický svůdce Ríša (pozoruhodný Jan Tříska). zmatený Jánského nadřízený a bezelstný předseda závodní rady (příjemný Josef Beyvl), či neochotný Jánského kolega z práce František Hlaváček (Jiří Lír). Je velká škoda, že i přes nadprůměrné obsazení, herecké výkony a celkovou pointu, nemá tato lehká a lechtivá komedie svižnější spád. Občas přešlapuje na místě v nerozhodnosti, kudy se vydat. Gott mit uns! ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Jedna z již dávno zapomenutých rolí Jiřiny Bohdalové. Což je škoda, protože je to dobrý film. Příběh, v němž nikoli vedlejší roli hraje klika (ode dveří) a Klika (nastávající ženich), má poměrně pomalý rozjezd, až ve druhé polovině nabírá tempo, kdy se zapojí herecká esa typu Nataši Gollové nebo Vlasty Chramostové. Rozhodně originální je ale závěr, který dodává potřebnou gradaci. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Snímek psaný Jiřině Bohdalové a Karlu Hogerovi přímo na tělo. Jiřina Bohdalová byla dokonce za tuto roli oceněna filmovou cenou Trilobitem. Svoji postavu Zuzany Vítovové mající poněkud ztřeštěný charakter nemající zábranu se pro zábavu a legraci odvázat, ale vždy se smyslem pro řešení vážnosti situace, byla po herecké stránce krapet složitější role, ale zvládla to na výbornou. Karel Hoger dostal očekávaně roli gentlemana, v tomto případě oddávajícího úředníka Dr. Karla Janského. Zápletka jednoduchá s jednoduchým vývojem a těžko říci jestli i s očekávanou pointou. První etuda příběhu je brána více s vážností a však zábavně, druhá už plně komediálně. Jedná se o jeden z mnoha povedenějších filmů 60. let, tedy z období tzv. nové vlny, která neurazí a stále pobaví. ()

Reklama

Reklama