Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film vypráví neuvěřitelný příběh pařížského kasaře Henriho „Motýlka“ Charriera (Charlie Hunnam), který je falešně obviněn z vraždy a odsouzen na doživotí. Trest si odpykává v nechvalně známé trestanecké kolonii na Ďábelském ostrově u Francouzské Guayany. Motýlek je odhodlaný dostat se na svobodu, a tak nečekaně spojuje síly se spoluvězněm Louisem Degou (Rami Malek), usvědčeným padělatelem, který mu výměnou za ochranu nebezpečný útěk financuje. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (231)

ArsenalEagle 

všechny recenze uživatele

Původního Motýlka si v budoucnu určitě někdy pustím, a proto budu tuto verzi hodnotit jako jedinou. Volba Hunnama do role Papiho byla výborná, charismaticky i herecky film dokáže výborně utáhnout, možná bych mu dal trochu více prostoru na samotce, kde se z toho top top herectví dalo vyždímat o něco víc. Problém vidím ale asi ve stopáži. Respektive, stopáž je pro podobný film ideální, problém je s obsahem, který sice je plný, ale něco málo mu chybí, aby udržel diváka hltat každou minutu. Nejsem fanda remaků, ale nedopadlo to vůbec zle, ale jak říkám, nemám srovnání a beru tak film pouze jako nezávislý film. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Doba remaková stále neskončila a tak se nám dostává recyklací a nových adaptací všeho, na co si jen vzpomenete, stále dokola. Motýlek patří k těm  příběhům, které byly  prostřednictvím filmových políček odvyprávěny téměř až zcela dokonale a tak je  další pokus zkrátka a jednoduše zbytečný. Proto jsem tuto verzi i docela opomíjel a do jejího sledování jsem se prakticky pustil jen díky výročí úmrtí Henriho Charriera. A de facto se dá říct, že ač platí výše uvedené o zbytečnosti,  Michael Noer alespoň nestvořil nic ostudného.  Co do charismat mi sice pánové Hunnam a Malek  Hoffmana a McQueena nepřipomínali ani vzdáleně a ani co do prostředí jsem si nepřišel jako na vězeňském ostrově. I ta scéna se samotkou tu byla prostě řidší, ale  za přece jen  slušné filmové  řemeslo klidně tu čtyřku obětuju. ()

Reklama

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Určitě nejsem odpůrce remaků, spíš naopak, ovšem jakýkoliv remake musí mít smysl, opodstatnění, aby svůj předobraz buď vylepšil, nebo mu minimálně neudělal alespoň ostudu. Zrovna u Motýlka ale ať hledám, jak hledám, důvod remaku vážně skvělého a působivé snímku z roku 1973 neshledávám smysluplným, neboť příliš nechápu, čeho tímto novým zpracováním chtěli tvůrci nyní vlastně dosáhnout. Což o to, on nový Motýlek není nikterak špatným snímkem, je působivý, atmosférický, dobře zahraný, ale co je to platný, když nepřináší vůbec nic prospěšného, či inovativního, čím by dokázalo původní snímek nějak předčít, obohatit, zastínit, a tak jde prostě jen o již jednou odvyprávěný příběh, který ovšem tak akorát maximálně nechá vzpomenout na originál, toť ale vše, a to vážně moc není. Tvůrci si s tímto remakem zkrátka ukousli až příliš velké sousto, dohnat totiž jak výkony McQueena, či především fantastického Hoffmana, nebo syrovou působivost, atmosféru, či celkové vyznění bylo zkrátka utopické, každopádně jsem zároveň přesvědčen, že o nové verzi nelze hovořit ale ani jako o ostudě, spíš jen jako o jemné zbytečnosti. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Přiznávám, že původní verzi "Motýlka" považuji za herecky výborný, ale jinak neuvěřitelně utahaný film. Remake mě nijak nelákal a popravdě ani nevím, proč má někdo tendenci v dnešní době natáčet nové verze zrovna takových filmů, ale budiž. Každopádně se jedná o překvapivě vydařený film, který má i přijatelnější a svižnější tempo a ve výsledku tak docela překvapil. ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,TY MÁŠ ALE GULE CHLAPČE. SKÚS MA O*EBAŤ A JA TI ICH POTOM UFIKNEM." __ Najväčšmi sa tu rieši opodstatnenosť nakrútenia remaku a to, či sa nejedná o zbytočný film, veď verzia z roku 1973 sa radí medzi filmové klenoty. Lenže nový ,,Motýľ" nie je vôbec zle nakrútený a po celý čas sa na neho dobre pozerá. Tvorcovia si museli ujasniť, čo nové by vedeli do rozprávania priniesť a tak máme entrée z Paríža roku 1931, kedy spoznáme Motýľovu kriminálnu minulosť i to, ako prišiel ku svojmu trestu. Zvyšná časť vo väzení je skôr zameraná na inovácie. Pri sťatí hlavy gilotínou už krv neošpliecha kameru, ale o násilie, sadizmus, ba dokonca o nahotu nie je núdza. Neberiem to ako výčitku, pretože so všetkým je tu narábané akosi s mierou, čo je možno trochu na škodu. Casting je však mimoriadne vydarený, ako potvrdzujú aj iní užívatelia. Obaja hlavní predstavitelia sú absolútne rovnocenní s pôvodnou dvojicou, dokonca Malek u mňa predbieha Hoffmana. Striktne porovnávať oba filmy napokon s odstupom desaťročí považujem za prehnané. Potešilo ma Motýľovo záverečné doznanie sa vydavateľovi, ktorým sa definitívne všetko uvádza na pravú mieru: ,,Ide o príbeh rôznych mužov." (4225. hodnotenie, 173. komentár k filmu) ()

Galerie (58)

Zajímavosti (11)

  • Po prvej noci vo väzení má Louis Dega (Rami Malek) na ruke veľké pohryznutie. V ďalších záberoch je jeho ruka zdravá a potom znova poranená. (chesterko)
  • Pri jedinej poprave väzňa gilotínou nie je pri pohľade na čepeľ noža vidieť žiadnu krvavú stopu. (Van_der_Ovec)
  • Při volání jmen vězňů zazní také jméno Hoffman, což je očividně odkaz na Dustina Hoffmana, který hrál postavu Louise Degy v původním filmu Motýlek z roku 1973. (NiWi)

Reklama

Reklama