Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(10)

Obsahy(1)

Ve Španělské národní bance už banda strávila víc než 100 hodin a Profesor je v ohrožení. A aby toho nebylo málo, blíží se nový nepřítel – armáda. (Netflix)

Recenze (77)

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Konec jedné velké Éry. End Game mezi seriály a je to velmi důstojné, seriózní, velkolepé a působivé 5 leté zakončení něčeho, co mi změnilo život, změnilo pohled na filmy, co mě emocionálně dusilo a tahalo za koule celých 5 let. Jediný seriál, který jsem zhlédl 2x a jeden z mála seriálů, který obsahuje absolutně všechny kinematografické prvky, atributy i subžánry vybroušené k dokonalosti. La Casa de Papel má Sex Appeal a Koule, který vytváří, redefinuje a umocňuje Heist subžánr k naprosté dokonalosti. Pro mne seriál všech seriálů, při kterém jsem napětím šilhal, lapal po dechu, brečel smutkem i dojemností, při akčních scénách řval jak při mistroství světa v ledním hokeji, při filosofických úvahách jsem okamžitě bral tužku a papír a při každé další Profesorové vyjebávce jsem se nádherně usmíval od ucha k uchu. Tady dialogy se scénářem psal Bůh, hudbu utvářel génius, postavy vybíral Maestro a zvraty servíroval abnormální talent. Já jsem absolutně bez výhrad i bez výtek ke všem sériíím. Finále je opět promyšlené skrz na skrz a opět tvůrci dokázali, že rozhodně nápady nedocházejí. Je pozorohudné se podívat na seriál zpětně, kde už v roce 2017 věděli, co se bude dít v 5. sérii. Samozřejmě, že seriál odpůrce má, ale za mne je to jen hrst pozérů, kteří se jednak snaží zviditelnit, být zajímaví a tváří se inteligentněji než celý štáb, který se podílel na scénáři CHa. Jokes on you Bitc *hes. Příběh 5/5, Akce 5/5, Humor 4/5, Násilí 4/5, Zábavnost 5/5 Hudba 5/5, Vizuál 5/5, Atmosféra 5/5, Napětí 5/5, Emoce 5/5, Herci 5/5. 100%. ()

fixaman 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Děsivě špatné zakončení neskutečně slibného seriálu. Od chytré podívané se přešlo k bezduchým přestřelkám a takřka nesmrtelným záporákům. Berlínova linka byla zbytečná a k uzoufání nudná. A děj celé série by se vešel tak do dvou epizod. Zkrátka a dobře celá tahle druhá loupež měla mít maximálně dvě série a bylo by to dobrý. Ale Netflix holt chtěl prachy, tak se to rozhodl všechno protáhnout, aniž by tam měl co dát. Velká škoda a znova už si to celé nikdy nepustím, jen první dvě série. ()

Reklama

VictorMartel 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Seriál je pořád stejně emočně vypjatý a cliffhangerovský, takže se drží původního zadání. Ještě explicitněji dává najevo svůj obdiv k technickým dovednostem a inženýrství. V závěru S05E07 ještě podpoří tento výklad. Proč se mi vlastně celý seriál tak líbil navzdory jeho co možná nejmasivnějšímu cílení? Přece kdybych si chtěl ulehčit kritiku, vytknu mu, nakolik se zavděčuje nízkým nárokům na emoční složku vztahů a podvoluje se divákům, jimž se přitom vzdaluje kvalitami svých postav… Naproti tomu příliš nekoketuje s intelektuály a emočně zdrženlivějším publikem. Jde mu tedy evidentně o masovost svého zásahu. Zároveň nehledá své útočiště v jednoznačném zavržení kapitalismu a spíše zobchoduje antisystémově podpořenou zkušenost rostoucí množiny pracujících chudých s estetikou snu. Příběh si je dobře vědom, kdy má zdůraznit individuum a kdy kolektiv. Bez kolektivu je individuum ztraceno a kolektiv dává svůj efektivní smysl pouze z respektu k individuu. Toto vágní stanovisko není třeba explicitně zastávat, protože je dáno banální zkušeností a samo o sobě neznamená žádnou formulaci politického postoje ke konkrétním cestám či aplikacím. Seriál není socialistický, ale rád si ze socialistické kritiky i estetiky půjčuje. Není individualistický, ale dává zapravdu individualismu pojetím triumfu výhradně v kolejích systému, který odsuzuje. Profesorovo zaujetí bezpečnostními mezerami parazitního systému se zrodilo v hlavě dítěte pozorujícího ultimátní reakci tohoto parazita během zavraždění loupícího otce. V posledním dílu se k této zlodějské tradici hlásí a s přiznaným hnusem odmítá samaritánskou auru, vnucenu mu ostatně vypočítavými médii. Je dobyvatelem, je zlodějem, je kořistníkem, je obráncem svého rodinného krbu. Nenechal se obalamutit, že tím bude, když se podvolí parazitnímu systému natolik, aby mu otročil jako my: zoufale bezmocná, neschopná, závistivá, rozhněvaná a citově nevyzrálá většina. Na kterou seriál samozřejmě cílí, aby co nejvíce vydělal. Triumfem hrdinů i tvůrců seriálu je samozřejmě maximalizovaná ekonomická emancipace, ironicky poháněná hněvem po hospodářské krizi, celkovým vývojem globálního kapitalismu a heroickou estetikou antikapitalistického odboje. Proč jsem si tedy zamiloval seriál tak přímočaře, až vlastně poctivě „falešný“? Právě proto. Jeho hrdinové jsou každý v nějakém ohledu mimořádní, a přitom stejně jako jejich zcela řadoví a přehlédnutelní diváci zakopávají o systém. Nemohou v něm realizovat svá srdce, svou touhu po spravedlnosti, svoje potřeby. Nenechávají se obalamutit, že jejich údělem je mu sloužit, že je nějakým zjevením boží vůle, jak se nám snaží vnutit křesťanská a s ní jakákoli antikomunistická dialektika kapitalismu, a vyrvou mu, co jim patří právem silnějšího. Kdo tento systém nedokáže porazit – jako ani samotný Che Guevara –, může ho ještě ždímat a třeba tím i urychlovat bankrot. Seriál se tedy nezavděčuje ani slabším, ani méně schopným, protože hrdinové jsou opak toho všeho, a přímá nebo i zprostředkovaná zkušenost nám praví, jak s nimi i silní a schopní mohou kolikrát sdílet svůj odpor ke statu quo. To je příběh Papírového domu. Silní a schopní jsou VYCUCÁVÁNI lháři a ubožáky, kterým je třeba se postavit a změřit síly na život a na smrt. To dokáže jen revolucionář, nebo zloděj. Ti ostatní jsou matroš. Jsou odsouzeni věřit ve své Ježíše, politiky a pornoherečky. Osobně volím ty pornoherečky. () (méně) (více)

majec4 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Má to svoje chyby, ale ako ukončenie seriálu celkom slušné. Čakal som, že tá telenonela už nikdy neskončí, no nakoniec to u mňa nečakane zabodovalo. Niektoré zvraty sú ešte teraz, pár dní po dopozeraní, neuveriteľné, ale už sme si zvykli. Na konci síce chýbalo pár postav, čo kus zamrzí. Som však rád, že som si to pozrel, bola to jazda. Cau bella cau... ()

Muel 

všechny recenze uživatele

| Netflix | Ono je to všetko veľmi pekné, production values sú tu na vysokej úrovni, pozerať sa to vlastne ani nedá znudene. Ale tá zápletka... asi zmysel dáva vo všetkom, ale neprístúpil som na tú hru. Proste a jednoducho vieme všetci, že Profesor to má všetko vymyslené. Čiže pozerám to, nejak to plynie a napokon to skončí a ja sa len pýtam, čím ma to malo nadpriemerne baviť. Malo to proste skončiť druhou sériou. Recenziu neskončím ale na negatívnej vlne a uznám kvality, prvé dve série patria k vrcholu seriálu a aj napriek tomu, že aj tie mali svoje nedostatky, bavili ma ukrutne. GG, Money Heist, well played! | Hodnotenie: 6/10 | ()

Galerie (28)

Zajímavosti (6)

  • Matías (Ahikar Azcona) si vymyslí jméno Pamplona, ve kterém se ve skutečnosti narodila představitelka Alicie Sierray, Najwa Nimri. (KajusaK)
  • Ve scéně, kde se Berlín (Pedro Alonso) baví se svým synem v restauraci, je slyšet píseň „ily (i love you baby)“ od zpěváka Surf Mesa. (orionn12)
  • Ve 37. minutě slyšíme v pozadí skladbu „Kingston Town“ od britské hudební skupiny UB40 z jejich alba „Labour of Love II“, které vyšlo v roce 1989. (Trajektt)

Reklama

Reklama