Režie:
Mario BavaScénář:
Mario BavaKamera:
Mario BavaHudba:
Carlo RustichelliHrají:
Cameron Mitchell, Eva Bartok, Mary Arden, Lea Lander, Harriet Medin, Thomas Reiner, Luciano Pigozzi, Franco Ressel, Enzo Cerusico, Massimo Righi (více)Obsahy(1)
Mladá modelka Isabella je zavražděna záhadnou maskovanou postavou v blízkosti domu Maxe Morlacchiho a jeho milenky hraběnky Cristiany Como. Poté, co podezření z vraždy padá na jejího přítele, její deník mizí. V deníku jsou usvědčující materiály a objasněna její spojitost s vrahem. Maskovaný vrah začíná opět zabíjet v okolí domu a touží získat deník do vlastních rukou. (Chatterer)
(více)Videa (1)
Recenze (69)
Dôkaz, že Mario Bava je pre talianske giallo niečo podobné, čo Hitchcock pre americký thriller. Zároveň naozaj relevantná snímka pre dejiny kinematografie v širšom spekte. Je tu stále cítiť vplyv amerických thrillerov, ku ktorým Bava dodáva výtvarné poňatie, ktoré sa stane typické pre talianske giallo/horrory v nasledujúcej dekáde (mladší kolegovia Argento, Fulci, Martino,... ho dotiahnu do dokonalosti) a zároveň ho môžeme chápať aj ako jeden z kľúčových proto-slasherov. V skratke - Bava si nakrútil málo známe európske Psycho. ()
Toto šlo zcela mimo mě, osobně jsem ten film shledal nesnesitelně nudný a vůbec jsem se nevyznal v té změti jmen a postav a jejich motivacích... Asi to není špatný film a ve své době to mohlo mít něco do sebe, ale dnes mi to přijde veskrze jako ztráta času, bohužel. Podobným způsobem mě už kdysi minul i režisérův starší snímek Maska démona, který mi snad přišel ještě hloupější než toto. ()
Má zřejmě první ochutnávka gialla se opravdu povedla a já se nechal okouzlit tímto temným světem "barevné hrůzy", černých rukavic a vražedného napětí. Šest žen pro vraha sice neoplývá bůhvíjak složitou zápletkou, ale ta specifická atmosféra opravdu vyváží vše, co by člověk jinak považoval za nedostatky a v důsledku toho si na žádný ani nemůžu vzpomenout, jsa právě obluzen tím, co giallo dělá giallem. Každou vraždu dává Bava divákovi vychutnat a pohled do očí obětí nabízí skutečnou hrůzu a já smekám před herectvím všech zdejších zavražděných a možná i Bavovým puntičkářstvím v této oblasti, opravdu vypilováno k dokonalosti. Různobarevné filtry dávají napínavým scénám další rozměr a záběry na ruce v černých rukavicích mi ze zad doslova dělaly Arktidu. Giallo se po tomto zážitku asi stane mou další filmovou závislostí a to i přes to, že jsem na začátku trochu kecal, několika nepodstatných nedostatků jsem si všiml, ale nechám si je pro sebe, snad jen to odhalení vraha mohlo být kapku epičtější. ()
Napadá ma viacero štiplavých poznámok smerom k logike filmu, respektíve jeho scenára, respektíve k chovaniu protagonistov a vraha. Nejaké veľké prekvapenie nás nečaká, avšak odhalenie vraha nie je tak priamočiare ako sa na prvý pohľad zdá, ono je to s tými vraždami o niečo komplikovanejšie. Okrem Bavovej fascinácie mordami, farbami, hudbou a módou nás čaká aj (melo)dramatická polemika o jednej nešťastnej láske, respektíve o jednej veľkej ilúzii lásky. Aj preto nakoniec dávam 4 hviezdy pre vraha. ()
Keď sa v akomkoľvek filme spred 50-tich rokov objavila vražda, v momente bol zaradený do horor žánru. Čisté krimi, na taliansky spôsob, ktoré si svojim spôsobom spracovania nie je nič "dlžné". Farebné, strojené, na dnešnú dobu pre mňa absolútne bez popudu emócií. Na jedno vzhliadnutie dobré. A dobré je na "trojku". ()
Galerie (35)
Photo © Emmepi Cinematografica
Reklama