Reklama

Reklama

Šarmantní a výmluvná newyorská vdova Dolly Leviová (Barbra Streisandová) je široko daleko vyhlášenou dohazovačkou. Umí dát dohromady nejrůznější páry a využívá přitom jak svou proříznutou pusu, tak především inteligenci a předvídavost. Jedním z jejích klientů je bohatý venkovský podnikatel Horác Wandergelder (Walter Matthau), jenž chce pro svou neteř najít vhodného ženicha. Sám Horác byl až dosud zapřisáhlý starý mládenec, avšak nedávno usoudil, že jeho domácnost potřebuje ženskou ruku, a tak se rozhodl vzít si za ženu newyorskou modistku Irenu Molloyovou (Marianne McAndrewová). Jenže netuší, že prohnaná Dolly si jej vyhlédla pro sebe. O tom, kdo si koho vezme za manžela, totiž odjakživa rozhodovala ona. A tak rozehrává velkou a rafinovanou hru… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (120)

classic 

všechny recenze uživatele

Gene je odborník na túto profesiu,v ktorej sa spieva,tancuje,vymýšľajú sa prepracované tanečné čísla za doprovodu hudby,ktorá získava prestížne ocenenie Oscar,kde v tomto prípade len režíruje,svižná,cieľavedomá réžia,ktorá ale nie je na úrovni predošlého muzikálu Spievanie v daždi z roku 1952,tomu sa nevyrovná,ani to nechce,tento prakticky okrem dĺžky neurazí,ale ani extra nenadchne.Tak,keď nie je pred kamerou,je za kamerou,aby sa mohol lepšie sústrediť na choreografiu,do ktorej prichádza božská Barbra Streisand,ktorá Gena dobre zastúpi,ale na jeho kreácie nestačí ani celý herecký ansámbel,Walter je mrzutý,spev a tanec nie je jeho šálkou kávy,nič moc... Cornelius Hackl a Barnaby Tucker sú pohoďáci od prvého záberu a budú v tom pokračovať aj po zoznámení sa s dvomi peknými babenkami... Film ako celok občas nudí,púšťať si čísla je lepšia voľba ako vidieť celý skoro 2 a pol hodinový muzikál,ale treba absolvovať túto jazdu,ktorá nie je zbytočná,pokiaľ vám niečo hovoria tieto mená... Okrem toho sa ešte ponúkajú ďalšie technické kategórie,kamera,strih,či kostýmy to ešte viac spríjemnia... ()

ZkuKol 

všechny recenze uživatele

Není to tak dobré jako naprosté klasiky. Gene nedokázal muzikál úplně vytáhnout z divadla, zůstal tak na půli cesty. Přesto písně roztepou srdíčko, Matthau rozesměje, Streisland okouzlí, ostatní nejsou úplně ready, ale díky tempu vyprávění a četností gagů (sebejednoduších) se to dá tolerovat. Nejsilnější stránkou je Kelly-tanečník, protože to co se mu dodařilo vytáhnout z klobouku za čísla, to je nádhera, akce, rozsah, nápady. Přesto se mu těch 150 minut úplně naplnit nepodařilo a občas je to trochu "vatovité." Dolly dohazuje a dohazuje, až si uvědomí, že by taky měla myslet na sebe a mladé-nemajetné a dá dohromady všechny (včetně sebe) šťastně a spokojeně... 70% ()

Reklama

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

V nedávné době jsem viděl tři klasické muzikály, kterým vévodila Barbra Streisand - Funny Girl, Funny Lady a Hello, Dolly!. Nejvíce se mi líbila Funny Girl, ale o chlup za ní Hello, Dolly!, což se tu snažím okomentovat. Celému filmu opět vévodí Barbra, a to jak v herecké, tak i v pěvecké oblasti. Úžasně ji doplňuje Walter Matthau, u něhož stačí, aby protáhnul ten svůj obličej a je mi hned jasné, co si myslí. Choreografie tanců, doplněných zpěvem a hudbou je vypiplaná do posledního kroku a dobře se na to kouká, stejně jako na nádherné kostýmy dam. Jedinou mou výtkou by byla asi celková stopáž, protože o dvacet minut méně by tomu neublížilo. Zkrátka další skvělý muzikál v čele s úžasnou "Streisandkou". ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Že byl Gene Kelly perfekcionistický šílenec, to jsem věděl. Ale že byl ještě k tomu megalomanský šílenec, to jsem se dověděl až teď:) Jistě, divadelní předloha byla už tehdy obrovský hit (10 cen Tony, to překonali až Producenti v roce 2001!) a 20th Century Fox nechtěli nechat nic náhodě, ale přesto - filmové muzikály už v té době měly éru své největší slávy za sebou, a tak gigantickou výpravu jako tady jsem v žádném starším filmu podobného ražení neviděl (snad se shodneme, že Vojna A Mír opravdu srovnávat nejde:)). Nejde jen o běžný ruch na ulici New Yorku roku 1890, o skupinová taneční čísla, ale zejména o scénu přehlídky cca v polovině filmu. To Vám prostě MUSÍ spadnout brada. Barbra Streisand zpívá a hraje jako o život, Walter Mathau dohání svým herectvím, co mu schází v hrdle, no a sluší se připomenout, že další hlavní roli má Michael Crawford, pozdější první Fantom Opery;) Marianne McAndrew je rozkošná, další dámy také, a říkáte si, co by vlastně mohlo dopadnout špatně, když kameru, hudbu i scénář mají na starosti ostřílení profesionálové - vycházející navíc ze zmíněné bomby, která srovnala Broadway se zemí. A to je právě kámen úrazu, respektive jablko sváru mezi obdivovateli a haniteli Hello, Dolly! Na příběh se můžete dívat z více úhlů - jako na operetní historku poplatnou původní frašce už z roku 1938, nebo na příběh silné ženské hrdinky, vyzbrojené těžkým arzenálem šarmu, vtipu a vyřídilky. A podobně to platí pro další věci - taneční čísla jsou velkolepá, ale tanečníci se záměrně pohybují v absurdně dětinských a přehnaných pózách, že to místy vypadá jak přenos z výročního plesu Ministerstva švihlé chůze:) Je to obdivuhodné, ale někomu tenhle komický záměr může přijít směšný až odpudivý. Já jsem se po chvíli uvažování přiklonil k obdivu k práci choreografů a řekl si, že to vlastně dokonale pasuje k řachandě a pitvoření, které se v jednotlivých scénách (bez urážky) odehrává. A byť vyústění příběhu je takové trochu WTF, jsem ochoten si říct, že Dolly Leviová byla mistryní v nasazování brouků do hlavy, a koneckonců Efraim Levi musel podle jejího vyprávění být naprosto dokonalý chlap, takže jí prostě přejete, aby jejímu smutku byl konec (a to není spoiler, svoje úmysly Dolly odhaluje už v úvodní scéně;)). Takže i když by film mohl naprosto v pohodě být o dvacet minut kratší (a Zpívání V Dešti bylo kratší skoro o tři čtvrtě hodiny;)), a stejně by byl napěchovaný umem tanečníků, hudebníků i choreografů až až, a na ději by se to nijak nepodepsalo, dám 80%. Ale je to hlavně zásluha Barbry Streisand, která mě dokázala přesvědčit, že by její Dolly mohla dokázat vládnout celému světu, nejen New Yorku nebo Yonkers (BTW to místo fakt existuje, a má dnes asi 200 000 obyvatel:D ). Ale naprosto chápu všechny, kdo tenhle film odmítají jako přeplácanou a příliš dlouhou šaškárnu. ()

jane1106 

všechny recenze uživatele

Gene Kelly zrežíroval božskou taneční choreografii, Barbra je jako obvykle skvostná - pěvecky i herecky (a v nádherných šatech jí to fakt sekne), celá scéna je pohádkově pestrobarevná, na druhou stranu je ale většina hereckých výkonů tak nechutně stylizovaných a vystoupení většiny pánů (kromě Matthaua) má tak údesně přiteplenou manýru, až se to těch 146 minut téměř nedá vydržet. Jinak ústřední melodie, to je prostě klasika. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (16)

  • Walter Matthau Barbru skutečně nesnášel. Odmítal se zdržovat v její blízkosti vždy, když mu to nepřikazoval scénář, a vyjadřoval se o ní velmi nelichotivě. (Krissty)
  • Při natáčení filmu Jentl (1985), který se filmoval v bývalém Československu, se byla Barbra Streisand podívat na muzikál "Hello, Dolly!" v hudebním divadle v Karlíně. Hlavní roli Dolly v muzikálu hrála Laďka Kozderková a Streisand byla jejím výkonem unešena. (M.B)
  • Scéna, v níž se objeví Louis Armstrong, se natočila na jeden záběr. Louis Armstrong měl velmi málo volného času a na natočení měl vyhrazeno jen půl dne. (Posheidon)

Související novinky

8th KRRR! – 70MM Film Fest Krno

8th KRRR! – 70MM Film Fest Krno

05.04.2013

Jedinečnou možnost vidět na velkém plátně tituly jako Hello, Dolly!, Star Wars: Epizoda VI – Návrat Jediů, 2010: Druhá vesmírná odysea, Mistr, Střihoruký Edward, Smrtonosná past a další budou mít… (více)

Grind News

Grind News

02.03.2007

Dnešní Novinka bude krátší, zato plná zajímavých informací, které byste si neměli nechat ujít - tak, jak jste si přáli. Podíváme se na připravované a dlouho očekávané projekty dvou akčních hereckých… (více)

Reklama

Reklama