Režie:
Amanda SthersScénář:
Amanda SthersKamera:
Régis BlondeauHudba:
Matthieu GonetHrají:
Toni Collette, Harvey Keitel, Michael Smiley, Joséphine de La Baume, Rossy de Palma, Brendan Patricks, Sonia Rolland, Stanislas Merhar, Christian Abart (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Bohatý a dobře situovaný americký pár Anne (Toni Collette) a Bob (Harvey Keitel) se rozhodne okořenit svůj upadající vztah a přestěhuje se do zámku v romantické Paříži. Při přípravě obzvláště luxusní večeře pro sofistikované přátele najednou arogantní paní domu zjistí, že u stolu je prostřeno jen pro 13 hostů, a to ve své pověrčivosti v žádném případě nemůže dovolit. Hostitelka tedy vymyslí plán. Trvá na tom, aby se její věrná služebná Mária (Rossy de Palma) přestrojila za tajemnou španělskou šlechtičnu, čímž odvrátí "neštěstí" u stolu. Jenže stačí trochu víc vína a Maria si to začne u stolu užívat. Její osobitý šarm očaruje extravagantního britského makléře (Michael Smiley) a vznikne z toho pěkně vášnivý románek. To se ale Anne vůbec nelíbí, pronásleduje svou služku po celé Paříži a rozhodne se stůj co stůj tuto milostnou aférku zničit. Vynikající Rossy de Palma (často nazývaná múzou Pedra Almodóvara) se vrací na plátna kin v této neobvyklé „popelkovské" komedii, kde je láska silnější než jakýkoli společenské postavení. (Bohemia MP)
(více)Videa (2)
Recenze (67)
Prva tretina s vecerou behom ktorej sledujeme kontrast medzi dobrosrdecnou sluzkou a namyslenou smotankou je fakt vtipna aj ked to nie je nic originalne. Ale potom sa film zadrhne, zacne sa tocit v kruhu a vtipnost sa nadobro vytrati. Rossy de Palma je roztomila a aj s tym krivym ratafakom stale sexy. 5/10. ()
„Je nás 13. Pri stole nás nemôže byť 13. Je to nešťastné číslo.“ To „nešťastie“ pravdepodobne zasiahlo aj režisérku, ktorej sa nepodarilo z hercov a herečiek dostať „von“ to, čo by film (a hlavne príbeh) potreboval. Snímok, ktorý prejde vedľa vás takmer bez povšimnutia Osobné hodnotenie: 60% (**) ()
Asi presne takýto typ filmu som potreboval v predvianočnom čase vidieť v kine. Myslím to samozrejme neironicky. Možno ma potešil viac, ako ma poteší x-tý výlet do inej galaxie. Ďalšia variácia o Popoluške, tentokrát ale pre divákov a s postavami vyššieho veku, čo je ale príjemná inovácia, žiadne odhováranie od návštevy kina. Intertextuálne sa odkazuje cez obraz poslednej večere na Keitelovho Judáša z minulosti (teda aspoň si tak myslím), ako sa aj pred Rossy de Palmou hovorí o Almodovarovi. Kúzlo film má, skutočne silný zážitok ale neprináša. Iba príjemný a inteligentný, čo ale nie je vôbec málo. ()
Za mě teda rozhodně příjemné překvapení. Toni Collette si tu arogantní mrchu užívá, Harvey Keitel je správně štramáckej a Rossy de Palma? Ten film je prostě její. Jak dostane prostor, tak baví od začátku až do konce. A jelikož má film i krásu v podobě nesmírně půvabné Joséphine de La Baume, tak s radostí přidám i jednu hvězdičku a zaokrouhlím na solidní čtyřhvězdí. ()
Who designed these bikes? Hitler? Jelikož líná kinematografie zasluhuje líného diváka, jsem ochoten to odfláknout: Amanda Sthers jakoby okopírovala z pozdního "středomořského" Woodyho Allena vše, co replikovat lze - sociálně uvědomělou zápletku na bázi Blbce k večeři či Beatrice At Dinner, dynamiku věkově nerovných párů, zprostředkované povědomí o způsobech mrdek z vyšších vrstev a opulentní obsazení, z něhož kromě not-so-pretty-woman Rossy de Palma vyniká Toni Collete s pozoruhodnou karikaturou věru nechutné deprivované ženské, na jejichž studie má mimochodemc nad jiné talent též osudem a chtíčem zkoušený Allen. Naopak ze zřejmých důvodů vynechala Woodyho lehký vtip a styl, který sice ve filmech starého pána nevyhnutelně řídne, ale v porovnání s Madam služebnou ho i jeho nejslabší vývary obsahují množství nehomeopatické. Výsledkem je cosi, co velmi připomíná kinematografické vakuum, produkt, jehož výroba nebyla úplně zadarmo a jenž svou nijakostí přispívá k postupnému úpadku kinematografie tradičních námětů. ()
Reklama