Režie:
Mario BavaScénář:
Mario di NardoKamera:
Antonio RinaldiHudba:
Piero UmilianiHrají:
William Berger, Ira von Fürstenberg, Maurice Poli, Edwige Fenech, Howard Ross, Helena Ronee, Ely Galleani, Teodoro CorràObsahy(1)
George Stark, bohatý průmyslník a playboy, sezve na víkend do svého plážového domu na opuštěném ostrově skupinu bohatých přátel. Jeho čestným hostem je Gerry Farrell, vynikající chemik, který objevil pozoruhodný nový vzorec na výrobu syntetického kaučuku. Farrell je deprimovaný osudem svého kolegy, který zemřel během jejich výzkumu, a nechce se mu tedy příliš mluvit o odborných záležitostech, ostatní přítomní obchodníci jsou ovšem odhodláni mluvit o penězích – v řádu milionů. Jeden popouzí druhého tajnými nabídkami a protinabídkami, což plodí jen atmosféru nedůvěry. Ve vzduchu visí také hmatatelné sexuální napětí mezi muži a jejich manželkami a milenkami a pocit podezření se dále stupňuje, když hosté začnou jeden po druhém umírat! Mario Bava v této stylové a dosud neuvedené detektivce útočí – a znovu a znovu.... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (21)
Tak tímhle mě Bava vážně zklamal. Podle názvu a posteru filmu jsem očekával nějakého seriového vraha dívek na opuštěním ostrově a ono kulový. Nemůžu jinak a musím začít s tím negativem. Já vím, že u gialla nejsou rozhovory tím nejdůležitějším, ale dialogy v tomhle kousku byly vážně příšerný (nevím jestli to bylo tím, že jsem sledoval anglicky dabovanou verzi s en titulky, kde jich několik z filmu raději vypustily). Další výtku bych měl k myšlení hrdinů(scénarista se vyznamenal), kdy ke konci fimu zapoměli, že je s nimi na ostrovu i další postava (Isabel). Také jako YURAyura i já jsem měl zmatek v těch kozatých brunetkách, očekával jsem,ale že se postupně vysvléknou a ono nic. Mezi klady počítam částečně hudbu(melodie v mrazáku), scény s mrazákem vůbec spojené a celkem slušné finální rozuzlení. No doufám, že další Bavův film (Bay of Blood) na dané téma (lidé odloučeni na na určitém místě) bude lepší. Za 2,5*. ()
Hodně průměrné giallo, ale možno i raný slasher, které zaujme snad jen svým raným 70's stylovým designem, vizuální a estetickou stránkou a svými stylizovanými barvami. Obsahově je pak film spíše chudší, banální příběh, kterému chybí větší napětí, vraždy tu jsou všechny mimo obraz, což je docela škoda, charaktery jendotlivých postav nezajímavé, celkově na slovo vzato utahaná, zmatená a místy hodně nelogická nuda, hudební stránka, značně nevyvážená a nepředvídatelná, v té době progress/psych byl na vrcholu, ale...Pěkně zvolená (typicky kolotočářská) byla, jak píše giallo, při sekvencích s obrovským lidským mrazákem a písničková úplně na konci, jinak jsem toho názoru, že se příliš nehodila. Pohledné herečky (jeden ze základu žánru) tentokrát příliš neokouzlily, žhavá kráska Edwige Fenech neměla, bohužel, vymezeno tolik prostoru, ale její svůdný taneček v úvodu a miniaturní bikiny byly velmi rajcovní. Slabší Bava (sám Bava pak prohlásil, že tento film považuje za nejhorší z celé jeho kariéry). Pokud chcete pořádné Bavovo giallo, zvolte nejlépe něco ze 60. let, nebo pak úplně jiného režiséra. Komentář zde jako šestý v pořadí. ()
Děs, tedy filmařský. Nudná a nezáživná variace na Deset malých černoušků, kde se víceméně stále chodí na procházky po ostrově, asexuálně flirtuje a vraždí mimo zájem kamery. Nálezy naaranžovaných mrtvol a jejich skladování v chlaďáku společně s hovězí čtvrtí (kde se tam vlastně vzala?) je vlastně tím nejzajímavějším, plus tedy až surrealistická scéna s námořníky, kterou jsem do teď plně nepochopil. Že ale tohle někdy napíšu o filmu s mou femme fatale Edwige Fenech od Bavy, to bych si nikdy nepomyslel. Bavovy tvůrčí schopnosti si zřejmě na tomhle ostrově ale vybraly dovolenou. Co naplat, i mistr se tesař jednou utne. ()
Zaháľkové ničnerobenie a pofajčievanie skupinky ľudí na ostrove sa postupne mení na odkladanie niektorých z nich v igelitových vreciach do chladiaceho boxu s hovädzími polkami, jahňacinou a ovocím. Tak ako aktéri týchto presunov vyvaľovali na seba oči v slastnom ničnerobení, či hrách pudov, tak vyvaľujú oči i po smrti. Na kratochvíle protipohľadov, polihovania, pobiehania pri mori a popíjania však vzrastajúci objem ľudského mäsa v mrazáku žiadny podstatnejší vplyv nemá. A tak sa v objatí dekadentného ničnerobenia, pastelových farieb, priznaného humoru a odťažitého elektropopu talianskeho strihu slastne, bez nejakých skutočne nervydrásajúcich scén dostaneme k záveru, ktorý ma napadol už pri úvodnej scéne s hojdačkou. Vďaka tomu celkové hodnotenie znižujem, no zátišia mŕtvol s jablkami, hroznom a citrusmi, či cinkanie sklenených guličiek valiacich sa dole schodmi do bazéna ostanú zapísané v osobnej kinematografickej pamäti. ()
Pozitiva: Asi první film, který byl natočený o skupince izolovaných lidí (tentokrát na ostrově), z nichž je někdo vrah. Několik opravdu vychytaných scén - seance s představením hlavních protagonistů na začátku filmu, skleněné koule na schodech, všechny scény z mrazáku (hlavně ke konci). Jeden dějový zvrat, který vehementně zvýšil napětí (abych nespoileroval, je to ten s flashbackem a víc neprozradím). Negativa: Hlavně ze začátku to režisér nevychytal se střídáním dne a noci, což je ale častý problém hlavně u méně zkušených tvůrců, kterým ovšem Bava v době natáčení tohoto film už dávno nebyl. Ale co mně hlavně vadí je závěrečná pointa, která je jaksi vycucaná násilně z prstu. ()
Galerie (21)
Photo © Produzioni Atlas Consorziate
Zajímavosti (2)
- Exteriér Starkovho (Teodoro Corrà) domu na ostrove bol vytvorený technikou matte painting, obraz namaľoval sám M. Bava. Interiéry sa natáčali v skutočnom plážovom dome, ktorý sa nachádzal neďaleko pláže, na ktorej sa natáčalo veľa scén, na pobreží Torre Astura. (Hnacik)
- Film byl natočen za 19 dní. (Chatterer)
Reklama