Reklama

Reklama

Rammstein: Paris

(koncert)
  • Německo Rammstein: Paris
Trailer 1

Obsahy(1)

Zachytit ve filmu koncertní show kapely Rammstein je téměř nemožné. Slavní metalisti z Německa posouvají vizuální laťku s každým dalším unikátním vystoupením výš a výš. Renomovaný švédský režisér Jonas Åkerlund se o to pokusil a na kameru zachytil pařížský koncert z března roku 2012. Halu Bercy tehdy zaplnily tisíce fanoušků, jež se staly svědky neopakovatelné podívané. Koncertní film Rammstein: Paris je hostinou pro smysly, je to temná kontroverzní pohádka a benzínem načichlá show, jejímž podtitulem by mohlo být ‚nezkoušejte to doma'. (Aerofilms)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (38)

Othello 

všechny recenze uživatele

Terapie Německa. Slavoj Žižek říká, že jedním z hlavních důvodů masové obliby Rammstein je právě jejich übermenchovská stylizace, silná gesta, pevný krok a to v kombinaci s neustálým podrýváním právě těchto elementů. Umožňují tak opět po dlouhé době propadnout formě vyjádření, která kdykoli dříve měla ve spojitosti s nástupem a stylizací nacismu dost problémové konotace, nicméně vášeň k tomu podléhat jí je tak nějak podvědomou součástí každého člověka. Rammstein dali lidem opět možnost jí propadat, ale bez oněch problematických souvislostí, ačkoli se kapela nikdy žádné kontroverzi nebránila, naopak z ní těží po celou dobu své existence. Koncerty Rammstein jsou tak možná jediné, které v současné době dokáží využít monumentálního potenciálu stadionových desetitisícihlavých arén, ve kterých vystupují, protože masa fanoušků je zde součástí celého konceptu. Záznam koncertu se tak povětšinou rozumně vyhýbá záběrům na jednotlivé návštěvníky, ale snímá je jako hlučící amorfní masu, poslušně opakující gesta, jež po ní kapela chce. Stejně tak dobře se pracuje s prostorem arény, který se velmi dlouho vzpírá nějaké představě o jeho velikosti, výšce, orientaci či zdali je hala uzavřená či otevřená. Vznikne tak bravurní iluze světa Rammstein, plná ohně, krve, pohnutosti a dystopie, ze které není nic, co by bylo schopno vyvést. Rammstein není jenom kapela - je to celý umělecký audiovizuální koncept, který nelze nahradit a nelze do něj nikdy úplně plně vidět. Tuhle kombinaci nazi-queer-trans-technofilní-autokratické-macho-sado-maso-burleskní šarády je škoda si nechat ujít. ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

Mein Herz Brennt, Ich Will, Links 2,3,4, Du Hast, Feuer Frei, Mutter, Sonne, Ohne Dich, Engel a mnoho ďalších peciek naživo s Paríža v jedinečnom podaní od chlapíkov z Rammsteinu. Je tu niekoľko fantastických šialeností, no najviac ma dostali asi krídla v skladbe Engel a delo v skladbe Pussy. Celý koncert môžete vidieť tu: https://www.youtube.com/watch?v=GyUNmmj19-A 90% - 5* ()

Reklama

Doomerator 

všechny recenze uživatele

Rozporuplné dílo jedné z nejkontroverznějších kapel současnosti. Přehnaná angažovanost Jonase Åkerlunda zabila příležitost pro bezkonkurenčně nejlepší živák v historii kapely. Přestylizovaný vizuál a extrémně rychlá a chaotická střihová skladba spolu s nepochopitelně použitými digitálními efekty (hadí jazyk zpěváka .. wtf?) způsobují, že tento počin je takřka nemožný shlédnout v kuse a plně jej docenit a užít si. Åkerlundův styl se náramně hodí do klipů, což již dříve předvedl u Ich Tu Dir Weh, avšak 2 hodiny v kuse opravdu ne. Prostřihy a změť výjevů začnou být již u druhého songu rušivé a otravné a pouze kazí zážitek. Ruce střihače jsou opravdu nemilosrdné, a tak se na vás v určitých pasážích během chviličky valí nespočet různých záběrů, které jsou samy o sobě neskutečně dobře nasnímané, jenže co na plat, když je pomalu ani nezaregistrujete. Naprostá škoda tak zabitého potenciálu. P.S.: Kdo by chtěl okusit, má možnost zde P.S.2: Chce-li někdo okusit atmosféru a krásu živých vystoupení Rammstein, nechť raději sáhne po Live aus Berlin, Völkerball či In Amerika, toto radši ne. ()

Luk Skywalker 

všechny recenze uživatele

Na koncert k turné Made in Germany jsem bohužel nebyl, takže zhodnotím pouze záznam, který nebude ovlivněn zážitkem z koncertu. Je to dobré, ale některé vizuální efekty, které v reálu nebyly, jaksi zkreslují realitu, bez nich by to mělo to samou sílu, neboť za hudebníky vždycky má mluvit hudba! In Amerika se mi líbila více, i když zde je setlist kompletní Best of Rammstein včetně Frühling in Paris, kterou mám hodně rád a hrála se jen ve Francii, jinak na setlistu k tomuto turné nebyla. Takže hodnocení 4 a půl hvězdy, něco za ty vizuální triky srazit musím. ()

zdepapepa 

všechny recenze uživatele

"Rammsteini" umí udělat show. Ne nadarmo v době natáčení v Paříži hráli už 22 let. A show to skutečně byla. Bohužel jsem z ní pořádně nic neměl. Střihač Rammstein: Paris totiž asi nebyl placen od hodiny, nýbrž od počtu střihů, takže se tu mění záběr ve zbytečně moc písničkách na každou dobu, případně doby dvě. (pro představu - úvodní Sonne má 152 4/4 taktů, což je 304 střihů na cca 300 sekund písně). A je to škoda, některé ty záběry byly fakt pěkné. Jsem zkrátka zastáncem názoru, že hudba Rammstein je natolik energická, že nepotřebuje výpomoc hektickými střihy. Výsměchem bylo pak Ohne Dich, kde sice střihačské tempo zvolnilo, ale pro změnu se vybraly 4 nejnudnější záběry a ty se točily dokola. Audio mix ve standardní kvalitě. Kvalita obrazu občas pokulhávala, bylo znát, že koncert byl točen v roce 2012 a technika od točení k vydání pokročila zase o něco dál. Nejhezčím zážitkem tak bylo klidnější Frühling in Paris, které celou show ukončovalo. ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama